Miten te teette maitokastikkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä googletin nii löysin helpon ohjeen mut mitä tää kohat niinku tarkottaa :ashamed:

Sulata voi kattilassa. Kiehauta siinä jauhot. Lisää maito ja sekoita kastike tasaiseksi. Anna kiehua muutama minuutti.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
mä googletin nii löysin helpon ohjeen mut mitä tää kohat niinku tarkottaa :ashamed:

Sulata voi kattilassa. Kiehauta siinä jauhot. Lisää maito ja sekoita kastike tasaiseksi. Anna kiehua muutama minuutti.

Ilmeisesti niiden annetaan porista siinä vaan hetki, sitten lisätään maito ja annetaan kypsentyä (anna kiehua muutama minuutti).

Tuolla mun ohjeella ne jauhot kypsennetään ensin, ja maidon lisäyksen jälkeen ei enää anneta kiehua.

Et ruskista. Eli kun hiukan kuplii, voit sekoittaa maidon joukkoon

Annat niiden vähä pulpahdella siinä voissa,älä ruskista muuten saat ruskeakastikkeen.

maitokastike oli munkin heikko kohtani, kunnes löysin jostakin ohjeen tehdä kastike seuraavanlaisesti. varsinkin laktoositon maito tuppaa jumittamaan kattilaan kuin kattilaan, mutta näin onnistuu. ripottele kylmään maitoon jauhot ja lämmitä maito hiljalleen kattilassa. sekoitellen. anna kypsyä noin 10 min ja lisää halutessasi nokare voita/margariinia sekä mausteet ja myös juustoraaste. (lasagnekastikkeeseen)

Yhteistyössä