Okei, tyhmä kysymys vispipuurosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kokki"

Vieras
Äiti aikoinaan vispasi puuron suoraan kattilassa, mutta näin teflonkattila-aikana tuntuu turhan rajulta tempulta. Ohje käskee jäähdyttämään puuron ensin, mutta meillä tykätään vispipuurosta lämpimänä. Miten te sen teette?

Mä laitan kattilassa hetkeksi parvekkeelle jäähtymään, kaadan sitten muovikulhoon ja vispaan puolilämpimänä. Ei ihan kuohkeaksi vispaannu, mutta meillä tykätään vähän lämpöisenä ja kylmää maitoa päälle.

Mä laitan kattilassa kylmään veteen jäähtymään, ja kädenlämpöisenä vatkaan. Ja siis kone sen vatkaa koneen omassa teräskulhossa. Käsivatkaimella ei saa niin kuohkeeta, kun tuolla yleiskoneella:p

No mä en koskaan keittäisi teflonkattilassa... tänä "teflonkattila-aikana" mulla on ehkä yksi teflonkattila... :confused: Ehkä mä oon jotenkin jälkeenjäänyt. :D Mutta jos joku varastaisi mun kaikki teräskattilani ja olisi pakko, niin tekisin puuron siinä teflonkattilassa, kaataisin sieltä kulhoon ja vatkaisin siinä. Mä mielellään muutenkin tarjoilisin vispipuuron isosta lasikulhosta ennemmin kuin kattilasta.

Yhteistyössä