miten te tän käsitätte? :)

• Viestiketjun aloittaja hammaspeikko
  • Ensimmäinen viesti
Hammaskeiju
Kannattaa soittaa oman kuntasi hammashuoltoon ja kysyä sieltä mikä teilläpäin on käytäntö. Suosittelen kuitenkin lämpimästi kokeilemaan ensin esilääkitystä. Tsemppiä! :)

hammaspeikko
Alkuperäinen kirjoittaja Hammaskeiju:
Kannattaa soittaa oman kuntasi hammashuoltoon ja kysyä sieltä mikä teilläpäin on käytäntö. Suosittelen kuitenkin lämpimästi kokeilemaan ensin esilääkitystä. Tsemppiä! :)
kiitos tsempeistä :)
mä en vaan uskalla tolla pelkällä esilääkityksellä kun lääkkeet ei vaikuta muhun...
käytän tosi vähän mitään lääkkeitä, mutta ne on vaan todettu jotenkin tehottomammaks mun kohdalla kun muiden.. esim.mun hammaslääkärifobia johtuu kovakouraisen ja tylyn hammaslääkärin lisäksi siitä, että se puudutusaine ei tehoa muhun kunnolla... :/

mulle tehtii sedaatiossa kerralla koko turpa kuntoon. tosta juurihoidosta sen verran, etten suosittele kenellekkään hammaslääkärikammoiselle, sillä se on maanpäällinen helvetti. ja mulla juurihoidettu hammas jouduttii kuitenki poistamaan, joten mielummin annan vetää hampaan pois, kun juurihoidattaa sitä, kun se kuitenkin vedetään pois. juurihoito kun ei ole 100%:nen.. ja sedaatiosta voin sanoa, että aivan mahtava! itse pelkään kuollakseni hammaslääkäri, eli en pysty menemään edes odotustilaan, ja mun suuhun ei saa ees katsoa ilman puudutuksia. sedaatiosta en muista mitään, kuitenkin repivät hampaan pois ja porasivat 8 reikää. aikaa meni 4h, ja hyvin nukutti sen jälkeen ja kuulemma jo sen aikana.. =)

nyt ei tarvitse vuoteen mennä hammaslääkäriin, kun poistivat hammaskivenki samalla kertaa iha ylimääräsenä ja tekivät soodaputsin!

kaikki tämä siis yksityisellä, josta sain maksaa itseni kipeeks.. (hinta-arvio 1700e)

vierailija
Jään seuraamaan vaikka onkin vanha keskustelu. Täällä Porissa ei ilmeosesti mitenkään voi saada hammasäkäriltä tai lääkäriltä lähetettä nukutushammashoitoon vaikka hampaat mätänee suuhun ja nyt ei edes puudute tehonnut että olisin kestänyt hampaan poiston..eli pelko vaan kasvli ja särky jäi Miten on siis mahdollista saada se lähete kunnalliseen nukutushammashoitoon?

vierailija
Jään seuraamaan vaikka onkin vanha keskustelu. Täällä Porissa ei ilmeosesti mitenkään voi saada hammasäkäriltä tai lääkäriltä lähetettä nukutushammashoitoon vaikka hampaat mätänee suuhun ja nyt ei edes puudute tehonnut että olisin kestänyt hampaan poiston..eli pelko vaan kasvli ja särky jäi Miten on siis mahdollista saada se lähete kunnalliseen nukutushammashoitoon?
https://yle.fi/uutiset/3-10782753
tuollako ne?

Yhteistyössä