Miten te suhtautuisitte jos saisitte tietää että miehellänne.....

• Viestiketjun aloittaja todellakin harmaa
  • Ensimmäinen viesti
todellakin harmaa
.... on lapsi josta ei ole kertonut teille? Lapsi on saanut alkunsa ja syntynyt ennenkun te olette tavanneet, mutta miehenne ei ole koskaan siitä sinulle kertonut vaan sanonut olevansa lapseton tutustuessanne ja se tulisi ilmi kun olette olleet naimisissa monta vuotta ja teillä on jo useampi yhteinen lapsi.

papukaijan ruokottomat puheet
Jos olisi saanut alkunsa ennen tapaamistamme, niin ei varsinaisesti haittaisi tai muuttaisi mitään, mutta olisin ihmeissäni, että miksi sellainen asia on pitänyt minulta salata..?

jadal
kyllä luottamus säröilisi aika paljon!
Vaikea edes kuvitella miten siitä pääsisi yli, olisi mies ihan toinen ihminen mun silmissä sen jälkeen.

Eri asia sitten, jos lapsi olisi yllätys miehellekin.

ap
Mulla on nyt tälläinen tilanne, ja tähän liittyy hiukan enemmänkin valehtelua. Ensiksi väitti että kyseessä on kummilapsi, mutta tulikin ilmi että on hänen oma lapsensa, ei siis ole ollut tekemisissä tämän lapsen kanssa ennenkuin nyt, tyttö otti itse yhteyttä, täyttää kohta 18v. Ja mies väitti että hänen kummilapsensa soittaneen ja kävi tapaamassa jne...

vieras
Vois kyllä tehdä särön luottamukseen. Mielestäni tuonkaltaiset asiat ja "salaisuudet" nyt vaan pitää pystyä kertomaan ihmiselle, jonka kanssa haluaa elää ja johon sitoutuu. Suuttuisin ja loukkaantuisin kyllä varmasti.

Mia
Tulipa paha olo! Kuinka joku voi tehdä tuollaista. Luulen että mitään luottoa ei enää olisi, koska kyllähän tuo ihmisestä ja hänen moraalistaan kertoo!

Voi olla että aika pahan kriisin paikka olisi, ehkä ero, jos kerran luottamus menee.

ap
...mies on siis kuitenkin teinnyt lapsen olemasa olosta, on maksanut tämän äidille elatusapua selkäni takana jne.... Hän on loistava isä meidän lapsille ja nyt tuntuu pahalle myös tämän 18 vuotiaan puolesta, olen vihainen, ihmeissäni jne... en oikeen tiedä miten päin olisi

pepi
ennenkuin menitte naimisiin,näittehän kirkonkirjat ettei estettä tai muuta ole. Mutta jos sinun miehesi ei ole missään yhteydessä koskaan ollut tuohon lapseen, niin pahasti kuulostaa siltä että se nainen on "ihan itse" halunnut sen lapsen. No joo, sitten kun katumapäälle tulee se lapsen äiti....

vieras
Huh... Pitäisin aika kahjona ja pelottavana miestä, joka olis valehdellut tuollaisesta asiasta. Miettisin, mitä muuta mies on jättänyt kertomatta + miten hän voi elää itsensä kanssa. En tiedä, kuinka voisin enää koskaan luottaa mieheen. Vaatisin ainakin pariterapiaa tuollaisen jälkeen...

oho
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on nyt tälläinen tilanne, ja tähän liittyy hiukan enemmänkin valehtelua. Ensiksi väitti että kyseessä on kummilapsi, mutta tulikin ilmi että on hänen oma lapsensa, ei siis ole ollut tekemisissä tämän lapsen kanssa ennenkuin nyt, tyttö otti itse yhteyttä, täyttää kohta 18v. Ja mies väitti että hänen kummilapsensa soittaneen ja kävi tapaamassa jne...

Montako vuotta salannut tämän sinulta?
Onko teilläyhteisiä lapsia?
Ei ole normaalia käytöstä mieheltä joka salannut oman lapsensa.
Antaisin vetää koko ukon hemmettiin.
Mitä muuta valehdellut?

Mia
Alkuperäinen kirjoittaja pepi:
ennenkuin menitte naimisiin,näittehän kirkonkirjat ettei estettä tai muuta ole. Mutta jos sinun miehesi ei ole missään yhteydessä koskaan ollut tuohon lapseen, niin pahasti kuulostaa siltä että se nainen on "ihan itse" halunnut sen lapsen. No joo, sitten kun katumapäälle tulee se lapsen äiti....

Eihän lapsi mikään este naimisiin menolle ole. Tuleekohan edes välttämättä missään ilmi.

ap
Tiedän että teidän on vaikea kuvitella kuinka ihana ja tunnollinen ihminen tälläinen henkilö on, olllaan siis oltu yhdessä liki 15 vuotta ja minkäälaista luottamusongelmaa ei ole ikinä ollut. Hän on kaikinpuolin tunnollinen ihminen, ahkera työssäkäyvä, vähän ehkä erakkoluonne, mutta tulee lositavasti toimeen kaikkien kanssa, pidetty ihminen töissä, ystäväpiirissä, tää on yllätys kaikille, hänen vanhemmille, veljelle, ystäville, jne...

ap
he ovat siis keskenään sopineet tuosta elatusavusta, eli hän ei ole isä missään papereissa joten en olisi mitenkään voinut asiaa saada selville aikasemmin, ei ollut mitään syytä epäillä tälläistä

Yhteistyössä