miten te suhtautuisitte jos oma lapsenne tulisi raskaaksi 18v

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Jaa, eiköhän sitä jonkimoisen pienen alkushokin kokisi, mutta enköhän lupaisi olla tukena ja apuna kykyjeni ja voimavarojeni mukaan. Ilman muuta.
peesi.. oma lapseni kun/jos aikanaan saa lapsia niin toivoisin hänen olevan opiskellut ammatin itselleen ja nähneen edes hieman enemmän elämää :)
en sano että 18-vuotias ei olisi nähnyt/kokenut mutta itseäni kun ajattelin siinä iässä niin tsiisus jos vauva olis tullut niin oisin kyllä ollut enemmän valmis aborttiin kuin äidiksi... :(

Mä itse sain esikoisen 18 vuotiaana, joten... Tottakai olisin apuna ja tukena. Enkä taatusti kauhistelisi ja esittelisi "suruvalitteluja" nuoruuden pilaamisesta ja elämän loppumisesta. Itse sain kuulla niitä ihan tarpeeksi. Onneksi omat vanhemmat suhteutui kuitenkin ihan hyvin uutiseen. =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
17v tyttäreni on raskaana ja poikaystävä 18v. En ottanut asiaa järkytyksenä sillä asioilla on tapana järjestyä. Joten olen täysin tyttären tukena tietysti.
Hieno suhtautuminen.Ei ainakaan auta raskaana olevaa nuorta,että vanhemmat saa jonku kohtauksen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
17v tyttäreni on raskaana ja poikaystävä 18v. En ottanut asiaa järkytyksenä sillä asioilla on tapana järjestyä. Joten olen täysin tyttären tukena tietysti.
Hieno suhtautuminen.Ei ainakaan auta raskaana olevaa nuorta,että vanhemmat saa jonku kohtauksen
Niin no,mielestäni äiti on se joka ei missään tilanteessa käännä selkäänsä omalle lapselle,oli tilanne mikä tahansa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no,mielestäni äiti on se joka ei missään tilanteessa käännä selkäänsä omalle lapselle,oli tilanne mikä tahansa.
Mutta totuushan toi ei ole silti;vaikka näin luulis

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
No voivoi. 18-v on vielä ihan liian nuori, mutta on kumminkin täysi-ikäinen. Olis vaan kivempi, että oltais ensin täyspäisiä ennen kuin aletaan lapsia tekemään. (Itse tulin järkiini (=aikuiseksi) noin 26-vuotiaana)
V-ttu mikä idiootti!

No, kysyisin ekaksi mitä hän haluaa tehdä itse ja kunnioittaisin hänen päätöstään, oli se sitten abortti tai lapsen pitäminen. Jos hän haluaisi pitää lapsen, osallistuisin vauvan hoitoon mahdollisimman paljon ja tukisin tytärtäni kaikin tavoin, jotta hän voisi käydä koulut loppuun, opiskella itselleen minkä tahansa tutkinnon itse haluaakin ja muutenkin elää normaalia nuoren naisen elämää. Itselleni lapsenlapsi olisi varmasti vain ihana asia. =)

No voivoi. 18-v on vielä ihan liian nuori, mutta on kumminkin täysi-ikäinen. Olis vaan kivempi, että oltais ensin täyspäisiä ennen kuin aletaan lapsia tekemään. (Itse tulin järkiini (=aikuiseksi) noin 26-vuotiaana)
Jos sinä olet ollut kehitykseltäsi (henkiseltä ) hitaanlainen, niin ei se sitä meinaa, että kaikki muut olisivat sitä myös :saint:

tuin ja tarjosin apua
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kyllä minä vähän katuisin, etten ole pitänyt ehkaisyvälineitä vapaasti saatavissa ja otettavissa kylppärissä.

Paitsi jos lapseni olisi hankkiutunut siunattuun tilaan suunnitelmansa mukaisesti, sittenhän siinä pitäisi ensin kannustaa ja onnitella ja sitten alkaa harkita kiikkustuolin ja sukkapuikkojen ostoa.
Minä tilasin tyttärelle ajan ehkäisyneuvolaan ja maksoin pillerit, silti sai lapsen hinttiä vaille 18v isä oli kyllä vanhempi.
Hyvin pärjäsivät ja tytär jatkoi opiskelua äityisloman jälkeen.

mikäs siinä. En sitä missään nimessä toivo mutta jos noin kävisi niin kaikki tuki olisi annettavissa. eli jos sitten vaikka haluaa opiskella, rahat on tiukilla tai muuta niin mamma auttaa...tosin niin että toivon että pikkuhiljaa pääsee omille jaloilleen. mulle se tuleva isä on ihan se ja sama, hoitelee sitten omat asiansamiten hoitelee mutta tytön ja vauvan asiat olis hoidettu ja jos isukki pyörii kuvioissa niin se tulee siinä sivussa eli en mitään kapuloita ala rattaisiin lyömään....

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Jos sinä olet ollut kehitykseltäsi (henkiseltä ) hitaanlainen, niin ei se sitä meinaa, että kaikki muut olisivat sitä myös :saint:
Niinpä. Mun äiti oli 18v. kun mut sai ja täysjärkinen ihminen hän silloin jo oli. Itte sain lapsen 24-vuotiaana, olisin ollut siihen valmis aiemminkin.

Minä itsekkin tulin 18-vuotiaana raskaaksi, lapsi oli suunniteltu ja haluttu :heart: Vanhemmat oli iloisia ja kannustavaisia.. Kun poika syntyi olin jo kyllä täyttänyt 19-vuotta :) ja äitini on 43-vuotias ja isäni 46v. ja innoissaan ovat melkein puolivuotiaasta lapsenlapsestaan :) Ovat jopa sanoneet pojan synnyttyä että hyvähän ne lapset on nuorena tehdä..

Onnittelisin ja olisin iloinen. Itse olin juuri täyttänyt 19 kun tulin raskaaksi. Häitä oli jo suunniteltu tuossa vaiheessa ja lapsi oli täysin toivottu. tietysti toivon että lapseni eläisi myös vakaasssa parisuhteessa siinä vaiheessa kun raskaaksi tulee. mielestäni ikä ei ole mittari vanhemmuuteen. Toinen voi olla valmiimpi 18 vuotiaana kuin toinen 30 vuotiaana..

Yhteistyössä