Miten te säästätte?

lauantaipussi

Aktiivinen jäsen
29.04.2008
2 565
0
36
Säästättekö molemmat?
Säästätkö sinä ja puolisosi tuhlaa omansa?
Jääkö teillä mitään säästöön?

Meillä minä säästän, mies tuhlaa kaikki rahansa. Ensin maksaa kyllä laskut, mut loput rahansa tuhlaa jopa vkossa!

Monesti tää risoo -ite tahtoisin et meillä ois säästössä enemmänki rahaa, mut miten mä voin vaatia miestäkään säästään omia rahojaan jos se ei halua??

Mä maksan meillä kaikki ruoka- bensa- ym menot. Pääomatuloistani (jotka eivät kuitenkaan ole päätähuimaavia) panen sivuun melkein kaiken, mutta nekin menevät yhteisiin kuluihin sitten aikanaan sieltä.

Mies haaveilee esim uudesta autosta, mut silti panee tilinsä sileäksi ihan turhuuksiin, mä en tajua!! :headwall:

Tää on tätä saman jankkausta mitä palsta on täynnä, mut pakko.
Kun toinen tahtoo säästää ja toinen ei... :(

Meillä on miehen kanssa omat tulot ja omat omaisuudet (miehellä kesämökki ja vene, minulla okt). Ei olla kumpikaan erityisen hyvin palkattuja, kuhan ollaan pihejä ja säästäväisiä ja hyvinhän noita säästöjä ja omaisuutta on kertynyt. Molemmilla menee osa palkasta suoraan rahastoihin ja sijoitusvakuutuksiin (ne on tarkoitettu lapsille), sit meillä on yhteinen säästötili, johon kumpikin laittaa rahaa esim matkoja ja lomia varten. Tän lisäksi molemmilla on tietty omia säästöjä.

Kun palkka tulee niin maksan laskut. Siirrän muutaman satasen säätötilille ja jätän sitten käyttörahaa tilille. Miehellä ei tuloja ole. Mies ei ole tuhlailija. Mulla sitä vikaa vähän on.

Kumpikin säästää omaa eläkerahastoa. Lisäksi kummallakin on omia osakkeita + yhteisiä. Lisäksi laitetaan joka kuukausi säästötilille muutama satanen, ja siitä joko käytetään matkoihin, isompiin hankintoihin tai siirretään osakepuolelle.

Miten paljon ootte sijoittaneet osakkeisiin? Esim millasella pääomalla pitäis/kannattais aloittaa? Täytyy ottaa selvää, kiinnostais saada osa säästöistä kasvamaan.

Miehen kanssa just sovittiin että laittaa mun taakse säästöön rahojaan autoa varten ku omissa näpeissään ne ei pysy. ;) Oishan tuo hyvä, ei tarttis lainaa ottaa kovinkaan paljoa.

Yhteistyössä