miten te riitelette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten

Vieras
Ihan ihmeissäni olen jälleen yhden riidan jälkeen ja tulipa mieleeni, että miten te toiset avio/avoparit riitelette? Ja mistä asioista ja miten usein? Onko se tavallista, että riidan aikana ollaan ihan todella ilkeitä? Että otetaan esille vanhoja asioita? Olen alkanut epäilemään, että meidän riidat ovat jotenkin epänormaalin kovia, ei niissä käydä käsiksi tai hajoteta tavaroita, mutta ilkeilyssä ollaan kyllä ihan mestareita. Usein riidan aikana minulle tulee sellainen olo, että tuo toinen todella vihaa minua.

Yleinen kaava on se että mies on vihainen ja äksyilee. Minä kuuntelen. Mies pyytää anteeksi hetken päästä. Tai sitten minä tiuskin ja olen kyllä todella ilkeä :ashamed: ja mies naureskelee. Harvoin suututaan samaan aikaan. Riidan aiheet on ihan arkipäiväisiä... Mies usein riehuu Suoemn verotuspolitiikasta ja mä asunnon sotkuisuudesta ja lastenlaiskuudesta :D Kunnon pms-oireissani kaikki syyt käy.
Me ei riidellä mistään vakavista asioista. Ollaan tylsiä. Ei mitään ohjelmaa naapurien iloksi :O

Me riidellään harvoin, kumpikaan ei oikein osaa riidellä. Sitten jos jostain täytyy vääntää niin yleinsä se riita on kuitenkin aika rauhallista, mä saatan korottaa ääntä. ulkopuolisen silmin, me varmaan riidellään joka päivä, voidaan kinata aiheesta kun aiheesta, hymysuin kuitenkin.. :)
Ehkä me ollaan vaan vähän epänormaaleja. :D Ei sitä edes osaa selittää toisille, että mitä se on....ehkä vaan sitä rakkautta... ;)

No me puhutaan vähän kovemmalla äänellä, ollaan vittumaisia molemmat, mutta ei haukuta toisia rumasti. Vanhojakin asioita saatetaan kaivella jos oikein menee tilanne pahaksi. Väkivaltaa eikä tavaroiden heittelyä ei ole mutta jos tilanne pahaksi äityy, saatetaan todella karjua ja esim paiskoa ovia mutta ei muuta.
Mulla on mielestäni kyllä rauhallisempi asenne, en yleensä lähde heti mukaan vaan koitan olla iisisti. Yksinään ei kukaan riitele! Mutta jos toinen sohii jotain aihetta missä se osoittaa olevansa todellinen aasi, silloin kiehahtaa ja kovasti! Meillä mättää esim se, kun mies ei yhtään tajua mitä on olla kotiäiti, vaan luulee sen olevan lepposaa ynnä muuta. Se kun ei pärjäisi kotona kahta päivää lasten kanssa keskenään kun ei osaa ruokaakaan laittaa ellei se valmispussista tule.

Harvoin riidellään, ehkä pari kertaa vuodessa. Mutta sitten kun suutun niin olen todella inhottava ja huudan. Tiedän itsekin että osaan loukata pahasti.
Mies joko vaikenee tai sitten ärähtää kerran niin että koko talo raikaa, ikinä ei hauku tai loukkaa.

Teininä riidat olikin sitten sellaisia että pakattiin kamat ja erottiin aina kun tuli kärhämää, astiat lensi seinään jne. Ei sellaista kestäisi enää, onneksi ikä rauhoittaa.

Yhteistyössä