Miten te ootte niin huonoja englannissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme

Vieras
Täällä on ihan tosi paljon semmosia keskusteluja et pyydetään kääntämään joku juttu englannista suomeks tai ei tiedetä miten joku älyttömän helppo juttu sanotaan englanniksi... Miten te ootte voineet välttyä oppimasta edes perusjuttuja englannista, se on pakollinen aine koulussa ja sen lisäksi englannin kieltä tuppaa joka tuutista... Jopa mun 60-v. äiti on oppinut englantia kattomalla teeveetä!

Katsos kun kaikki ei ole yhtä viisaita kuin sinä. Minä olen kyllä opiskellut englantia yläasteella ja ammattikoulussa, tosin amiksen englannintunnit menivät vielä enemmän penkinalle kuin peruskoulun. Kun ei koskaan ole kunnon pohjaa oppinut, on aika helvetin vaikea oppia uusia, vaikeampia juttujakaan.
Minä en vai osaa. EN OSAA!

Ymmärrätkö?

Ole tyytyväinen, että sinä osaat. Arvaa vaan kuinka monta kertaa olen huonoa kielipäätäni tuskaillut laillasi, mutta mitä se auttaa...?

Mä en vain ole koskaan ollut hyvä kielissä eikä ne sanat sun muut säännöt ole tarttunut päähän. Lisäksi en ole koskaan uskaltautunut puhumaan englantia kuin ne pakolliset koulussa, niin ei ole senkään takia oppinut.

Sanopa muuta. Mä oon ihan älyttömän huono englannissa. Kuullusta en ymmärrä höykäsen pöläystä, en vain saa sanoista selvää, luetusta juuri ja juuri jotain ymmärrän. Kieliopin osaan oikein hyvin. Ja mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Englannin kielikoe oli yliopistossakin tuskan takana.

No kyllä minä peesaan ap:ta. Telkku syytää pelkkää enkkua, ihme kun siitä ei jää mitään mieleen kun on vielä käännöspalvelu mukana. Toki mietin, miten ihmiset pääsevät koulusta edes luokalta eteenpäin. Ei kai täällä voi olla niin paljon pelkästään peruskoulun käyneitä?

atono,tont tok tu mii, ha! aim stupit okhei!!! ei vaan.. kaikki ei varmasti osaa edes perusjuttuja,hei on myös ihmisiä joille oppi ei yksinkertaisesti jää päähän! minäkin tarvitsisin kertausta vaikka kouluistani on vasta 4v aikaa :O

Johtusko siitä että osa kirjoittajista ei joudu englantia juuri lainkaan käyttämään? Ne opit unohtuu tosi äkkiä...Ja siks toiseks joillekin on vaan vaikea oppia kieliä. Itse kuulun ko. ryhmään jos enkin vuoksi että kärsin keskivaikeasta lukihäiriöstä. Tosin työn vuoksi joudun käyttämään englantia paljon ja päivittäin (lukien, kirjoittaen ja puhuen) ja se on parasta oppia. Ihan yhtä hyvin voi kysyä miks jotkut ei tajua integrointia tahi derivaattoja ja löytyyhän niitäkin jotka ei ees ympyrän pinta-alaa osaa laskea. Saati prosenttilakuja joita kuitenkin tarvitaan ihan arkielämässäkin.

Mä osaan englantia suht hyvin koska olen sitä käyttänyt. Ja jätän aina leffoista teksityksen pois että edes jotenkin sitä kuulisin nyt kotiäitinä.

Mutta ei kaikki vaan osaa. Kaikille ei jää kielet päähän eikä siinä mitään. Ja avun pyytämisessä ei ole mitään vikaa muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mä osaan englantia suht hyvin koska olen sitä käyttänyt. Ja jätän aina leffoista teksityksen pois että edes jotenkin sitä kuulisin nyt kotiäitinä.

Me käytetään ukon kanssa englanninkielisiä tekstityksiä... Siinä on mukava bongailla milloin teksti ja puhutti kieli menee eri tavoin. Monet scifisarjat ovat ilman tekstitystä tosi haasteellista kuultavaksi.

I dont understand your point. I bet even those illiterate people that are smart enough to ask for help in their english grammar, can understand at least some of this text. Everyone cant be good at everything! (And please, dont bother correcting my grammar. :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:

Me käytetään ukon kanssa englanninkielisiä tekstityksiä... Siinä on mukava bongailla milloin teksti ja puhutti kieli menee eri tavoin. Monet scifisarjat ovat ilman tekstitystä tosi haasteellista kuultavaksi.

Niin joo onhan mulla englanninkielinen teksti kun DOctor Whota katselen. Samaa kyllä suosittelen muillekin.

Ei ne samat ihmiset yleensä osaa suomeakaan, omaa äidinkieltään. Toisille ei vaan mene mitkään kielet jakeluun yhtään. Ymmärtävät kuitenkin pyytää apua eivätkä lähde yrittämään itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
I dont understand your point. I bet even those illiterate people that are smart enough to ask for help in their english grammar, can understand at least some of this text. Everyone cant be good at everything! (And please, dont bother correcting my grammar. :D )

Sorry, I just have to...

Not everyone can be good at everything!

:ashamed:

I write alot of emails each and every week, but still I have to check some of the words and phrases from the dictionary. It´s just the way english as a language is. I used to visit Minnesota and even worked there for two months when I was seventeen years old. It was a small news office. I remember, that even there, the dictionary was used daily. And not only by us ;) Finnish gals.

Finnish as a language makes much more sense. Everything is pronounced as it´s written. Still, it is hard for foreigners to learn.

My english is not perfect, and you can find mistakes in my text. You can correct me, I don´t mind. It´s a learning process that takes a lifetime :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jospa aapee opettelisi kirjoittamaan äidinkieltään ensimmäiseksi ja sitten moittisi toisten englanninkielentaitoa.

Aapee osaa kyllä suomea, kiitos vain, kirjoitin pari vuotta sitten äidinkielestä L:n ylioppilaskirjoituksissa. Täällä vaan ei jaksa panostaa pilkutuksiin kun suurimmalla osalla on yhdyssanatkin hukassa... Taisi kalikka kalahtaa kun älähdit :laugh: niin ja englannista kirjoitin E:n, että kyllä sekin on hallussa. Tiedoksi vaan niille kyselleille :)

Minä osaan kyllä englantia mielestäni hyvin, sanat jää hyvin päähän ja ymmärrän esim televisiosarjoja ilman tekstitystä, mutta minun päähäni ei millään jää ne kielioppisäännöt, koska käytetään at- tai in-prepositiota ja mikä lause on poikkeuksien poikkeus ja jossain tietyssä sanonnassa kuuluukin sanoa ihan eri tavalla, kuin itse sanoisin. Englanti on minullekin vaikea kieli, vaikka ysejä aina koulussa olen siitä saanutkin.

Yhteistyössä