Miten te "normaalit" teette lapsia?

• Viestiketjun aloittaja lapsettomuushoidoissa käyvä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Esikoinen sai alkunsa ihan ensimmäisestä "yritys"kierrosta. sitä ei sen kummemmin tekemällä tehty. Kakkosen kohdalla aloitettiin "tulee kun on tullakseen", mutta kun ei kuukausiin alkanut kuulumaan mitään, otin käyttöön ovistikut, greippimehut ja taisin jopa pudottaa painoakin muutaman kilon edistääkseni raskautumista. Sitten heti tärppäsikin.

Nyt kolmannen kohdalla otan heti käyttöön ovistikut ainakin, koska halutaan kolmas pienellä ikäerolla näihin muihin nähden. Seksiäkään ei ehditä' harrastaa kovin usein, joten pitäisi vähän aikatauluttaa...Tylsältä kuulostaa, mutta ei voi mitään.

no
Ehkäisy pois, sit tulee yhdet kuukautiset ja toisia ei enää tulekaan. Näin mennyt kaikilla kolmella kerralla. Ei olla mietitty oviksia, vaan sekstailtu se meille normaali 2-3 kertaa viikkoon:)

pieras
hassua... kun itse ei saa tekemälläkään sitä lasta tehtyä niin näiden juttujen lukeminen on täyttä hepreaa. hirmu vaikea käsittää että se mikä itselle on (lähes) mahdotonta on jollekin noin helppoa ja yksinkertaista. uskoisin olevan vastaavaa jos yrittäisin selittää lapsettomuutta jollekin joka on onnistunut aina " kerta laakista".

itsekin hoidoissa käyvä 2v
Alkuperäinen kirjoittaja pieras :
hassua... kun itse ei saa tekemälläkään sitä lasta tehtyä niin näiden juttujen lukeminen on täyttä hepreaa. hirmu vaikea käsittää että se mikä itselle on (lähes) mahdotonta on jollekin noin helppoa ja yksinkertaista. uskoisin olevan vastaavaa jos yrittäisin selittää lapsettomuutta jollekin joka on onnistunut aina " kerta laakista".
niinpä

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pieras :
Vähän semmonen olo se mullekin näistä tulee... mutta ilmeisesti olen jo pääsemässä ainakin jossain määrin lapsettomuuden yli, koska minua kiinnostaa ainakin yrittää ymmärtää niitä jotka helposti raskautuvat. Tosin katkeruus astuu peliin takaisin aina kun kuukautiset alkavat...

Harmaa
Me on ensin päätetty että vauva olisi tervetullut, ja mietitty vähän elämäntilannetta että mikä aika olisi hyvä syntyä, esimerkiksi että tammi-maaliskuussa äitiyslomalle jääminen ja isyysloman pitäminen sopisi paremmin kuin huhti-kesäkuussa. Sit on jätetty ehkäisy pois ja hommailtu ahkerammin kuin tavallisesti, sen jälkeen kyttäilty raskausoireita ja tehty testi, kuukauden tai parin sisällä on aina tärpännyt.

Ab
Esikoinen tuli ensimmäisellä yrittämällä. Oli säännöllinen kierto, katsoin kalenterista otolliset päivät ja yritystä oli sitten siinä noin viikon sisään melkein kai joka päivä.

Toista lasta yrittäessä taisi olla alusta asti ovulaatiotestit mukana. Ensimmäisestä yrityskierrosta kemiallinen raskaus, toisesta yrityskierrosta raskaus, joka päättyi varhaiseen keskenmenoon rv 4+6 ja kolmannesta yrityskierrosta raskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon (huomattiin np-ultrassa rv 12+2).

Tämän jälkeen piti vetää henkeä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kierto meni viimeisestä keskenmenosta sekaisin ja tarvittiin hormoneja avuksi. Raskaus alkoi toisesta hormonituetusta kierrosta. Ennen hormoneja takana oli muutama kierto yritystä.

myös lapsettomuushoitoihin tutustunut
Ei kannata kysellä "normaaleilta", voi alkaa harmittamaan miten helppoa ja halpaa lapsenteko useimmille on. Lapsettomuushoidoissa lapsenteko alkaa katsomalla pankkitilin saldo. Sitten lääkärille, hoitajalle ja apteekkiin. Sitten vielä useampi lääkärissäkäynti jne...

å
Esikoinen tuli ekasta kierrosta, arvioin oviksen ajankohdan ja yritettiin niihin aikoihin parin päivän välein paneskella ja heti tärppäs. Jos vaan jätettäis ehkäisy pois eikä yhtään mietittäis ajoitusta, niin ei varmaan tulis lasta ikinä, kun niin harvoin harrastellaan petipuuhia nykyään ja mua panettaa vaan just ennen kuukautisia. :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja myös lapsettomuushoitoihin tutustunut:
Ei kannata kysellä "normaaleilta", voi alkaa harmittamaan miten helppoa ja halpaa lapsenteko useimmille on. Lapsettomuushoidoissa lapsenteko alkaa katsomalla pankkitilin saldo. Sitten lääkärille, hoitajalle ja apteekkiin. Sitten vielä useampi lääkärissäkäynti jne...
Meillä on koko ajan hoidot menossa... elli tiedän kyllä mitä maksaa ja miten hommat hoitojen kanssa menee. Enkä ole mieltäni pahoittanut missään hetkessä, en kai nyt muuten olisi kyseistä aloitusta tehnyt. Kuka hullu nyt haluaa oman mielensä tahallaan pahoittaa!?

näines
Me harrastellaan noin kerta kuussa. Sitku todetaan, että vauva ok, seksin jälkeen jalat kohti kattoa ja perse ylös ilmasta :D Tällä tavoin tullut 2 lasta ekalla yrittämällä. Seksi nyt muutenkin on vaan n.ovulaation aikaan, kun ei mua kauheesti haluta muuten...

Ekalla kerralla jätettiin pillerit pois, vähän kattelin kalenterista millon ovis saattas olla, mutta sekstailtiin niinku ennenki 3-4krt/vko, meni 9kk niin esikoinen sai alkunsa. Jossai vaiheessa kerkes jo stressata (voinko ees saaha lapsia ym) mut sit jotenki tuntu et heti ku sen stressaamisen lopetti ni tärppäs.

Toinen haluttiin heti perään eli ehkäsyy ei käytetty missää vaiheessa, menkat alko ku lopetin imetyksen (10kk synnytyksestä), sit jonku kierron tikutin ovista, luovuin siitä hommasta ku ei tuntunu olevan apuu ja rahaa siis meni vaa hukkaa, toine ilmotti kuitenki tulostaan 5kk sen jälkee ku menkat alko :)

inkeri
kahden ekan kohdalla se oli vaan yhdyntä ja sillä selvä. Kumpikin tuli heti kerrasta. Kolmatta ollaan "yritetty" kolme kuukautta eikä vielä näy, mutta en taatusti ala mitään mittailemaan vaan juurikin paneskellaan milloin sattuu huvittamaan ja tulee jos on tullakseen.

Esikoista me tehtiin puolisen vuotta. Nusuteltiin joka päivä ja käytin ovistikkuja myös.

Kuopus sai alkunsa ekasta yrityskierrosta. Vissiin kerran tai pari sekstailtiin oviksen aikaan enkä käyttäny ovistikkuja.

Unicco harmaana
Esikoinen, ekasta clomikierrosta, vähän pallo hukassa mutta tärppäs kuitenkin.

Toinen toisesta luomukierrosta ilman mitään kummempia ajatuksia.

Kolmas reilun kahden vuoden "tuleejosontullaakseen" jälkeen, meni kesken rv 19

Neljäs Reilu vuosi enemmän ja vähemmän aktiivista yritystä (tikut, clomit), meni kesken rv 19

Kolmatta edelleen haaveillaan nyt on säästelty päätä, ei mitään hoitoja vaikka vissiin pitäisi mennä jos tulosta haluaa (siis clomit tai metut hankkimaan) kohta puoliin keskenmenosta 1½vuotta. Ja aika neutraalisti menty, ei tikuttamista, eikä muitakaan tukitoimia. Se jatkuva kyttääminen ja toivominen on niin raskasta.

Beep
Alkuperäinen kirjoittaja lapsettomuushoidoissa käyvä:
Tarkoitan normaaleilla teitä, jotka raskaudutte ilman mitään ongelmaa/hoitoja.
Kun alatte suunnitella lasten hankintaa niin tikutatteko te oviksia tms. vai hässitte vaan milloin sattuu ja sit yhtäkkiä ollaankin raskaana? Kiinnostaa kun alkaa jo tympimään itseä tämä ikuinen kellon ja kalenterin kanssa eläminen.

Ei kai kukaan moisia tee, ennenkuin ei vauvaa ala kuulumaan.

poipoipoi
Ihan vain sekstailemalla kun teki mieli. Ei mitään aikatauluja tms vaan ihan fiilisten mukaan ja erityisestihän tekee mieli silloin kierron puolessa välissä oviksen aikoihin mulla ainakin. Ei ole kolmea kiertoa enempää tarvinnut "yrittää".

Veikko
Olen alkanut vahvasti epäillä että hommaan riittää ainakin meillä se, että pestään kalsarit samassa koneessa. Tai sitten on vaan ollut huono tuuri Vatikaanin ruletissa. Jo 5 kertaa..... ;)

koppis
Olen varmaan sitä tyyppiä, joka raskautuu samoilta saunan lauteilta.. kaksi lasta ihan ekasta kierrosta, ei mitään tikutuksia eikä ajoituksia, seksiä vaan normaalisti. Kolmannesta luulin, etten enää raskaudukaan, kun meni 3 kk... Jälkeenpäin olen tajunnut, miten onnekkaita olemme, kun olen myöhemmin kuullut niin monista, joilla on vaikea raskautua.

Yhteistyössä