Miten te muutama lapsiset perheet pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Rahallisesti tarkoitan. Itsellä kova vauvakuume, mutta tuntuu että ei pysty vauvaa tekemään -> menee rahat liian tiukalle. miten voi olla että te pärjäätte sillä pienellä kotihoidon tuella? vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan =)

Itselläni on 4 lasta ja nyt vasta päälle kolmekymppisenä menin/pääsin ekaan OIKEAAN työpaikkaan ja voin tällä hetkellä vain katsoa taakseni ja ihmetellä miten oikein tulin edes toimeen niillä rahoilla mitä joskus sain, ja olen siis ollut myöskin kolmen lapsen yksinhuoltaja, mutta kai se niin vähän menee että sen verran vain kulutetaan mitä kulloinkin varaa on, kyllä sitä melko pienelläkin summalla vaan toimeen tullaan jos pakko on. Älä niitä raha-asioita mieti jos sinä ja miehesi vauvan haluatte, asioilla on tapana järjestyä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni on 4 lasta ja nyt vasta päälle kolmekymppisenä menin/pääsin ekaan OIKEAAN työpaikkaan ja voin tällä hetkellä vain katsoa taakseni ja ihmetellä miten oikein tulin edes toimeen niillä rahoilla mitä joskus sain, ja olen siis ollut myöskin kolmen lapsen yksinhuoltaja, mutta kai se niin vähän menee että sen verran vain kulutetaan mitä kulloinkin varaa on, kyllä sitä melko pienelläkin summalla vaan toimeen tullaan jos pakko on. Älä niitä raha-asioita mieti jos sinä ja miehesi vauvan haluatte, asioilla on tapana järjestyä. :)

Mitä isommat tulot sitä isommat menot ;)

En tiedä, millainen tilanne teillä, mutta me pidettiin lainanlyhentämisessä taukoa mun äitiysloman ajan - maksettiin vain korot. Hoitovapaalla ei pystytty kumpikaan kovin kauaa olemaan: molemmat lapset menneet päikkään 1v4kk ikäisinä, tosin minulla lyhyet päivät töissä.

me eletään niukasti, mutta ruokaa on joka päivä.

Välillä joudutaan siirtämään laskuja.
Mies töissä vielä kuukauden mulla työsuhde päättyy 14,.12, tosi olen vielä tiistaihin asti sairaslomalla ja luulenpa että loma jatkuu pian. :(
vatteet lapsille pääasiassa käytettyinä, köyhiä ollaan, ääkkeetkin ku vie joka kuuakusi rahaa paljon( miehellä sydäntauti ja mulla verenpainelääkitys+ kipulääkkeet jalkaa varten) mutta rakkautta riitää. Nälässä ei tarvii kuitenkaan olla

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Riittääkö 444e/kk ruokaan, vaatteisiin, vaippoihin jne.

Mikäs raha tuo on? Yksinkö elätät lapset? Ja kyllä tuo riittää, jos ei ole muita menoja.

kotihoidontuki + se lisäosa. Laskin että jos saataisiin noin 150e sitä lisäosaa. Mies löytyy, töissä hän on, mutta huonolla palkalla. Niillä rahoilla maksaa laskut ja talolainan.

Yhteistyössä