Miten te muut totaaliyhärit pääsette joululahjaostoksille ilman lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22443264]Täytyy käydä katsomassa. Alko vaan harmittaa, kun soittelin kaverit läpi kun huomenna olisi legoja -50% ja sinne olisi köyhän yh:n mieli tehnyt, mutta tää nyt on niin tätä :([/QUOTE]

Mites sitte sellanen, että joku kävis sun puolesta ostamassa niitä legoja?? Soittaa vaikka paikan päältä ja kertoo millasia sielä on..

Meette lapsen kanssa yhdessä, viet sen jonnekin leikkipaikkaan hoitoon ja teet ostokset. kassalla pyydät ne joko valmiiks pakettiin tai pussiin niin ettei näy.
ei kai se lapsi niitä pusseja pengo? sanot että kävit ostamassa itsellesi vaatteita tai jotain muuta lapsen mielestä "tylsää".
näin mä oon joskus tehnyt, vaikka en yh olekaan, mutta mies töissä aina nää kaupan aukiolo ajat ja jos jotain on sattunut silmään niin olen ostanut sen huolimatta siitä onko lapsi paikalla tai ei. niitä on aika helppo huijata ja hämätä :)

[QUOTE="Jojohama";22443417]Itse olen huomenna menossa aamulla jonottamaan, kun on noin hyvä tarjous. Mitä olit ajatellut ostaa? Tuli mieleen, että voisinko minä ostaa samalla reissulla.[/QUOTE]

melko reilua ja oikeaa jouluhenkeä.

Kun lapsi vielä kulki rattaissa niin silloin kävin lapsen kanssa yhdessä ostoksilla. Sitten kun rattaat jäi, alkoi lapsi vierailemaan kavereillaan ilman mua, jolloin käytin ajan hyödykseni ja kävin ostoksilla. Ei minkäänlaista ongelmaa koskaan.

[QUOTE="vieras";22443135]On minullakin ystäviä, mutta heitä ei vaan kiinnosta auttaa minua... Kysyin tänään olisiko mahdollista, että ystäväni hoitaisi huomenna lastani (olen myös hoitanut hänen lapsiaan)([/QUOTE]

ton jälkeen en minä olisi hoitoapuna ystävälle. ei vaan kävis kun kysyis

Harmi, että nyt vasta palstailen :(. Juu siis Turun Skanssissa tämä tarjous. Yritin kysellä kaikkea mahdollista, mutta eipä löytynyt kaveria avuksi, ei edes ostamaan mun puolesta niitä leluja, harmi etten illalla enää palstaillut..

[QUOTE="vieras";22445301]Harmi, että nyt vasta palstailen :(. Juu siis Turun Skanssissa tämä tarjous. Yritin kysellä kaikkea mahdollista, mutta eipä löytynyt kaveria avuksi, ei edes ostamaan mun puolesta niitä leluja, harmi etten illalla enää palstaillut..[/QUOTE]

Muista sitten tämä kun joku kaverisi tarvitsee seuraavan kerran apuasi !!!! Et kyllä varmasti auta!

[QUOTE="vieras";22445301]Harmi, että nyt vasta palstailen :(. Juu siis Turun Skanssissa tämä tarjous. Yritin kysellä kaikkea mahdollista, mutta eipä löytynyt kaveria avuksi, ei edes ostamaan mun puolesta niitä leluja, harmi etten illalla enää palstaillut..[/QUOTE]

Hei, Jos olisit käynyt ostamassa legoja, niin mitä olisit ostanut? Olin itse aamulla ajoissa oven takana, joten pääsin valitsemaan täysistä hyllyistä.

Ostin muutaman ylimääräisen paketin, jos joku esim. kelpaisi sinulle. Jos ei, niin vien vaikka johonkin vähävaraisten joululahjakeräykseen.

Rekisteröidy ja laita yv:tä, niin voin laittaa sinulle ne ylimääräisten Legojen koodit. Jos joku niistä kelpaisi, niin voidaan sopia treffit jonnekin ja saat ne vaikka valmiiksi paketoituina.

Mä jätän lapset kotia. Vanhemmat lapset ( 6 ja 5 ) hoitaa tuota pienintä ( 6kk ). Lapset tottunut ja osaa hoitaa ja on puhelimen päässä koko ajan. Olen kerralla korkeintaan puolitoistatuntia matkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko järjestää näin;22447599:
Mä jätän lapset kotia. Vanhemmat lapset ( 6 ja 5 ) hoitaa tuota pienintä ( 6kk ). Lapset tottunut ja osaa hoitaa ja on puhelimen päässä koko ajan. Olen kerralla korkeintaan puolitoistatuntia matkassa.

Miten ihmeessä sä voit puolivuotiaan jättää noin pienille? Ymmärtäisin, jos jättäisit 6 ja 5 v keskenään, mutta eihän ne osaa puolivuotiasta vahtia. Mä en ainankaan luottaisi, ettei ole jotain pientä lelua lattialla ja yhtäkkiä vauvan kurkussa. Ei ne kaikkee huomaa.

Tämän on pakko olla provo. Tai sitten olis paikallaan soitto lastensuojeluun.

Ja joku tolvana vielä ymmärtäisi, jos "vain" 5 ja 6 vuotiaat jätetään keskenään shoppailureissun ajaksi.

Siis ei oikeesti! Toivottavasti tää on provo, mut pakko tähän oli tarttua. Justhan se oli kun äiti oli lähtenyt baariin miestä etsimään ja loppujen lopuks kotona paikalla oli poliisit ja lapset vietiin johonkin kun ei äitiä kuulunut, eikä edes puhelimeen vastannut. Pienin lapsi oli huutanut pitkään ja lopulta naapurit oli soittanut poliisit. Äiti oli tosiaan jotain puoltoista-kaks tunita ollut pois vai miten se oli. Ja lapset tais olla viel isompia. JA äiti kun lopulta ilmaantui paikalle niin kaatokännissä oli. Eli ei näin, ei. Jos lapset on 15v ja 16v, niin ne voi jättää vauvan kans kotiin mut ei noin pieniä. Mua oikeesti kauhistuttaa.

Juuri näin. Jos Turun suunnalla asut (kun Skanssiin olit menossa) niiin eikös ainakin Myllyssä ole lapsiparkki? Ostokset sitten kahden muovikassin sisään, niin ei lapsi näe niitä.

Skanssissa on myös lapsiparkki. Se on toisessa kerroksessa takakulmassa. Meidän poika on siellä kerran ollut, ja muissa lapsiparkeissa ei ole ollut, joten en osaa verrata onko kallis vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko järjestää näin;22447944:
ei provo vaan virhe iässä. piti olla 16v tuo toinen, sori. Laitoin noin kun 5v on tärkeää että saa olla "hoitaja"

Tämä kuulostaa jo paremmalta ja hyvillä mielin voi tuon ikäiselle jättää pienemmät hoitoon pidemmäksikin aikaa :)

Sitten kommenttia tuohon ostosten piilottamiseen. Reppu on kätevä, sinne saa helposti ostokset piiloon, jos ei mitään hirveän isoa osta.

mutta joudun 99 % yksin tekemään nuo jutut miehen työaikojen takia.

Esim. ostin winx-nuken ja piilotin sen niin, että laitoin isompaan kassiin sen winx-paketin suljetussa muovipussissa väärinpäin ja muuten siinä pussissa oli vaan jotain ylimääräinen villatakki ym. mitä selitin että töin töistä. Kävin siis siinä br-lelukaupassa niin että sanoin että katsellaan sieltä naamiaispukua halloween-naamiaisiin, ja kun tyttö uppoutui siihen pääsin winx-hyllylle ja kassalle metrin päähän siksi aikaa että sain sen pussiin ja piiloon, ja maksoin eri aikaan sen naamiaispuvun. Kassa huomasi, mutta nauroi vaan.

Eli pienemmät tavarat saan piilotettua kassiin.

Meillä on nimellisesti varahakijana siskoni. No saa olla niin, että mun päälle on ajattu autolla ja olen sairaalassa, jos hän hakee lapsen. Hän tekee uraa ja hiton pitkää päivää.

Joskus jos pääsen tuntiakin aiemmin hoidan nämä jutut kyllä yksin. Ja netistä. Mutta postitavaroitakkin saa selittää.

Yhteistyössä