miten TE joilla max tulot kk brutto 3200? pärjäätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh!!!

Vieras
Paljon teidän vuokra tai lainanlyhennys? Ja mitä muita kuluja ja laskuja teil on?
Ja paljon jää käteen nettona? Meille noin 2300? ja ei jää rahaa edes ruokaan.. laskujen jälkeen..

Asutaan pääkaupunkiseudulla...

me saadaan bruttona 2500e kuussa miinus verot, maksetaan asuntolainaa tällä hetkellä vaan 600e kuussa plus kaikki meidän laskut ja menot (laina siis tuon verta koska jäin äitiyslomalle ku se otettiin). vakuutukset yms. ja ostetaan kuukauden ruuat. tiukkaa joskus tekee, mut kyl pärjää ku oikein yrittää! jossain kuussa helpompaa, toises ei...
meille jää kuussa käteen noin 1800-1900e

Mulla on brutto noin 3000e, mutta ei oo vuokraa eikä lainanlyhennystä.
nettona jää siis joku pari tonnia. Ruokaan menee mulla + 2 lasta noin 500e /kk ja sitten sähkölaskua, puhelilaskua jne

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mulla jää kuussa käteen (palkka + tuet) vajaa pari tonttua. Asumiseen menee n. 800?, ruokaan ja laskuihin n. 500?.

Siis jääkö sulla yksin palkasta paritonnia vai sulla ja miehellä? Meillä noi tlot on kahen työssä käyvän yhteis tulot.

Mitä tukia te saatte, kun me ei sada mitään.. sillo kun olin äitiyslomalla Meillä oli miehen tulot elokuussa 300? mä sain vanhempain rahaa 800? ja töistä noin 300-500? ja jouduin maksaa äitiyspäivä rahat lauantailta takaisin..

Meillä on kuukausitulot vähemmän, mies ainoostaan töissä ja mä koulutustuella, ja ihan hyvin pärjätään kun ei isompia hankintoja joudu hommaamaan. Ei ole vuokraa eikä lainanlyhennystä, ainoostaan vastike. Vastikkeen kanssa pakolliset laskut kuussa on yhteensä varmaan joku kaheksansataa. Rahat riittää kun ei isommin tuhlaile, mutta säästöönkään ei jää oikeestaan mitään. Pääkaupunkiseudulla asutaan mekin.

Alkuperäinen kirjoittaja täh!!!:
Siis jääkö sulla yksin palkasta paritonnia vai sulla ja miehellä? Meillä noi tlot on kahen työssä käyvän yhteis tulot.

Mitä tukia te saatte, kun me ei sada mitään.. sillo kun olin äitiyslomalla Meillä oli miehen tulot elokuussa 300? mä sain vanhempain rahaa 800? ja töistä noin 300-500? ja jouduin maksaa äitiyspäivä rahat lauantailta takaisin..

Yksin mulla. Lapsilisät, esikoisen hoitotuki ja elatusmaksut, siinäpä ne.

meillä on vain yhden tulot käytettävissä ja ovat ap:n ihmettelemää tasoa. velkaa ei tosin oo enää aikoihin ollu, eikä toivottavasti tarvi ottaakaan. lapsia on kolme kouluikäistä, joista tosin yks jo tienaa koulun ohella että voi maksaa omat juttunsa. mä en saa kuin lapsilisää kahdesta nuorimmasta... ja hyvin pärjätään kun ei havitella kuuta taivaalta.

Paljon teidän vuokra tai lainanlyhennys? Ja mitä muita kuluja ja laskuja teil on?
Ja paljon jää käteen nettona? Meille noin 2300? ja ei jää rahaa edes ruokaan.. laskujen jälkeen..

Meille jää nettona varmaankin n. 2200e/kk käteen. Siihen on laskettu myös lapsilisä. Tulot vaihtelee tosi paljon joka kuukausi miehen lisien vuoksi, mutta noin keskimäärin. Vain mies töissä nyt. Asuntoa maksetaan (pankille, vastike ja sähkö) n. 870e/kk. Autoa vakuutuksineen n.350e/kk. Ruokaan n. 400e/kk. Opintolainaan 100e/kk. Laskuihin varmaan n.150e/kk. Bensaan menee keskimäärin 80e/kk. Kuussa jää reilut 200e näiden jälkeen. Ettei tässä rikastu, mutta tilanne sitten taas parempi kun mun kotiäitiys loppuu.

Hei!
Teillä on lähes samat tulot kuin meillä... sekä nettona ja bruttona, kyllä me tähän saakka olemme syöneet mutta mitään ei koskaan voi ostaa mikä ei ole pakollista. Ehkä muutaman vuoden päästä, kun on kaksi enemmän kuluttavaa lasta (nyt vain isompi on koulussa ja kuluttaa enemmän), voisi laina-aikaa pidentää. Nyt pärjätään muutaman vuosi vähällä, kun vielä eivät ihmeempiä vaadi. Lyhennetään lainaa reilusti, muutama vuosi. Mutta kun pienempikin on koulussa, tarvitaaan rahaa enemmän.

En tiedä missä kohtaa meidän laskukone sanonut error ku meilläkään ei mitään ylimääräistä!!! Ei lehtiä, ei vaate ostoksia, ei ulkona käyntejä ei mitään!! Miehelle tuli 31päivä palkka asuntolaina meni ja se oli siinä..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Hei!
Teillä on lähes samat tulot kuin meillä... sekä nettona ja bruttona, kyllä me tähän saakka olemme syöneet mutta mitään ei koskaan voi ostaa mikä ei ole pakollista. Ehkä muutaman vuoden päästä, kun on kaksi enemmän kuluttavaa lasta (nyt vain isompi on koulussa ja kuluttaa enemmän), voisi laina-aikaa pidentää. Nyt pärjätään muutaman vuosi vähällä, kun vielä eivät ihmeempiä vaadi. Lyhennetään lainaa reilusti, muutama vuosi. Mutta kun pienempikin on koulussa, tarvitaaan rahaa enemmän.

Meillä on korko ja lyhennys yhteensä noin 900. Muitakin laskuja on paljon, vakuutuksia, televisio, puhelin, sähkö vesi. tontin vuokra jne.......muita velkoja ei kuitenkaan ole kuin tuo asuntolaina.

meillä jää käteen yhteensä 2900e ja laskuja on ;vuokra,autolaina,ukon opintolaina ja mun ikealyhennys + puhelimet..
nää yhteensä 900e elikkäs juu =)
asutaan myös pk-seudulla,vuokralla tosin mutta jää rahaa muuhunkin

:saint:

ollaan kyllä mietitty että kun menen sitten joskus töihin (vauva 2kk) ja jos asuntojen hinnat olis vaikka tippunu niin voitas ostaa oma..mieluummin maksaa nyt pientä vuokraa kun se että olis kusessa ison lainan kanssa :/

Mie kans ihmettelen, että kuinka helvetin isot tulot pitäisi olla, että enemmälti jäisi säästöön....tosin minulla ei taida olla tuloja ollenkaan juuri nyt, kun ukko haki tuon kotihoidontuenkin :whistle:

Meillä jää käteen noin 1300 euroa ja menoja ovat vuokra 560 euroa 55 euroa puhelin laskut ja sähkö 50 euroa/2kk ja loput menevät ruokaan ja muihin laskuihin ja tarvittaviin juttuihin.

Yhteistyössä