J
jep
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vkx:Alkuperäinen kirjoittaja Ap:No mulla on tuo tuleva eskarilainen ihan kokopäivähoidossa, opiskelujeni takia yhä se nollamaksu. Kun valmistun ja menen töihin niin han on jo koulussa. Siksi tämä onkin mukavaa, kun ei tarvitse palkasta sit enää maksaa hoitomaksuja, se kun on suomessa mun mielestä se ongelma. Sossun tuilla saa enemmän rahaa, palkasta joutuu maksamaan vaikka mitä maksuja ja loppupeleissä rahaa jää vähemmän mitä sossun tuilla olevalle. Tosi hassua mun mielestä
Onko hoitomaksut Suomessa ongelma vai sosiaalietuudet? Näitä ongelmia pääsee pakoon ulkomaille. Hoitomaksut on tähtitieteellisiä Suomeen verrattuna ja monissa maissa ei makseta minkäänlaisia sosiaalietuuksia tai etuudet ovat minimaalisia Suomeen nähden.Sinne voi lähteä opettelemaan miltä tuntuu maksaa joka sentti omasta kukkarosta eikä yhteiskunta tule vastaan millään tavalla.
Sosiaaliietuuksein väärinkäyttö ( en viitsi mennä töihin, kun etuuksilla on helpompaa ) tulee romuttamaan koko hyvinvointiyhteiskunnan. Miksi osalla on mielestään oikeus vain ottaa ja vaatia vuosikausia sen sijaan että he kantaisivat oman kortensa kekoon, jotta heidän lapsillaankin olisi vielä yhteiskunta, joka pystyy auttamaan hätään joutuneita.
maat, joissa itse maksetaan kaikesat, maksavat koulutetuille järkyttävän isoja palkkoja siihen hintatasoon nähden. suomalaiset kyllä elävät rikkaasti jossain shanghaissa jossa orjat maksavat varmaan alle euron päivässä. on rahaa kotiapulaisiin, ikotiopettajiin jne. vai mistä maista puhut?