Miten te jaksatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinenkaikesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinenkaikesta

Vieras
Miten te jaksatte joilla on pieniä lapsia, itse olen varmaan masentumassa kun joka aamu itkettää että miksi alkoi taas uusi päivä.. Olen yksin joka päivä puoli 5 asti kun mies tulee töistä, minulla ei ole ystäviä ja asutaan syrjässä niin täältä ei pääse pois ilman autoa mihinkään ja meille on vai yksi auto, ei ole nyt varaa toiseen.. Masentaa tää 4 seinän sisällä oleminen kokoajan, ei auta vaikka kävisin ulkona lapsen kanssa leikkimässä olen vaan niin kyllästynyt tähän yksin olemiseen ja hoitamiseen

Kuulostaa aivan kamalalta!

Etkö voi lähteä aamulla, miehen kyydillä lapsen kanssa kaupunkiin. Kaverille, sukulaisiin tai minne vaan vaikka kerran viikossa?

Mies lähtee aina klo 5 töihin aamulla niin ei siinä kyllä lapsen kanssa niin aikaisin mihinkään lähdetä.
Enkä voi töihin vielä lähteä, olen sairalomalla eri syystä seuraavan laskettuun aikaan...

Menet töihin tietenkin, niinkuin vastuullisen aikuisen kuuluukin - etenkin jos on lapsen tähän maailmaan saattanut. Jos töitä ei löydy läheltä, niin sitten haet kauempaa tai muutatte tai teet kotoa käsin.

Mies lähtee aina klo 5 töihin aamulla niin ei siinä kyllä lapsen kanssa niin aikaisin mihinkään lähdetä.
Enkä voi töihin vielä lähteä, olen sairalomalla eri syystä seuraavan laskettuun aikaan...

Eli samaa paskaa on tiedossa seuraavat pari vuotta ainakin, ellette muuta ihmisten ilmoille.

Alahan katsella asunnonvuokrausilmoituksia!

Ei sitä niin vaan kaikki voi muuttaa, Kävikö mielessä että meillä saattaa olla omatalo, kenellä on varaa maksaa kahta asuntoa sitten? Ja tämä on vasta alkanut, ei mulla ennen raskautta ollut tälläinen olo

Ei sitä niin vaan kaikki voi muuttaa, Kävikö mielessä että meillä saattaa olla omatalo, kenellä on varaa maksaa kahta asuntoa sitten? Ja tämä on vasta alkanut, ei mulla ennen raskautta ollut tälläinen olo

Sun terveyden pitäisi olla helvetisti tärkeämpi kuin joku talo!

Laittakaa talo vuokralle ja muuttakaa pariksi vuodeksi vaikka pieneen kaksioon ihmisten ilmoille.

Kyllä te toisen auton tarvitsette, et sä voi olla motissa kaiket päivät. Joku parin tonnin kaarakin alkaa jo olla auto.
Miten sä olet hoitanut esim.neuvolakäynnit?

Miten kaukana kaupunki on?
Tai onko siinä kylää ja mammakerho kylällä? Jos on niin rohkeasti mukaan vain.

Mitä jos lähtisit lapsen kanssa reissuun? Esim. Vanhempien tai sisarusten luo. Itsellä myös todella vähän ystäviä ja välillä tuntuu kyllä seinät päälle. Oma aika ja maiseman vaihdos auttaa mulla. Jos ei ole mahdollista niin keskity niihin päivän pieniin hyviin hetkiin.

• Tykkää
Reactions: Echo ja 0oo0
Neuvolakäynnit aina varataan niin että mies pääsee töistä lounasaikaan heittämään meidät sinne.
Kaupunkiin on 8km, ei ole mitään kerhoja täällä.

Mieheni työpaikka on 12 km päässä, hän tekee pitkiä päiviä

No entäs jos sä heittäisit miehen aamulla duuniin ja hakisit illalla.

Tosin, koska onnistut noin helposta asiasta tekemään ihan hemmetin hankalan, olettaisin että oikea osoite on sittenkin terveyskeskus ja siellä otat puheeksi masennuksen.

• Tykkää
Reactions: Pähkinämama
No entäs jos sä heittäisit miehen aamulla duuniin ja hakisit illalla.

Tosin, koska onnistut noin helposta asiasta tekemään ihan hemmetin hankalan, olettaisin että oikea osoite on sittenkin terveyskeskus ja siellä otat puheeksi masennuksen.

Eli herätän lapseni aikaisin aamulla vaan siksi että saisin auton, paremmin jaksan kun saan nukuttua kuin että ei nukuttaisi melkein ollenkaan,lapsi on vielä siinä iässä että heräilee öisin usein.

Eipä tuo 8km niin ylitsepääsemättömän pitkä matka ole. Ei muuta kuin fillarin tai mopon ostoon. Tarvittaessa menee myös kävellen ellei raskauskomplikaatiot estä. Ja aina voi niitä kavereita ja sukulaisia kutsua kyläilemään.

Voitte aina välillä tehdä niin, että heität miehen aamulla töihin ja pidät auton itselläsi. Toki sitten sen miehen myös joutuu hakemaan iltapäivällä, mutta eihän tuokaan ongelma ole.

Tältä istumalta sanoisin et nyt hormoonihöyryissäsi teet kärpäsestä härkäsen etkä edes halua ratkaisua vaan huomiota.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
0oo0, sinulla ei taida olla lapsia kun käsket herättämään pienet ennen klo 5 aamulla.
Ja kyllä, on lapsia ja on niitä lapsia herätelty iltamyöhällä, keskellä yötä ja aamu varhaisella, ihan kaikkiin kellonaikoihin kun on joutunut hakea, viedä, kuljettaa, lähteä ja tulla. Ei lapset, edes pienet lapset rikki mene siitä herätyksestä. Se että itseäsi vituttaa aamuyöstä pukea lasta ja pakata autoon tarkoittaa sitä, ettet edes halua ratkaisua ongelmaasi kun kivasti enemmän huomiota tulee kun vaan valittaa asioista jotka olisi helposti korjattavissa.

Puhuinkin itsestäni että saisin nukkua jotta jaksaisin!
No ni, Eli mielummin nukut kuin pidät auton päästäksesi liikkumaan? Jos niin kovin väsyttää niin ei kaiketi tarvitse sitten kaupungille päästä? Koska kerran tai pari viikossa ajoissa herääminen ei pitäisi olla ongelma jos sillä saa toisen ongelman korjattua?
Ja ainahan voit itsekin ottaa päikkärit muksun kanssa ja korjata sen univajeen.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Kuka hullu nousee vapaaehtoisesti viideltä...outoja ehdotuksia täällä.
Mutta toinen auto vois olla ratkaisu. Mua käy ahdistaan aika lujaa jos joudun joskus olla ilman autoa.

Yhteistyössä