Miten te itse pukeudutte leikkipuistoon pakkasilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fsf

Vieras
Kovilla pakkasilla, vaikka -10 tai enemmän. Mietin just, ostaisinko paksun paksun toppatakin vai suosisinko enemmän kerrospukeutumista. Mutta riittääkö sellanen ohuempi kuoritakki monenkaan välikerroksen kanssa mihinkään?

Ja onko teillä toppahousut vai millä tarkenette?

villapipo, kauluri, toppatakki,-housut, villasukat ja kuomat,nahkarukkaset. siis tämä on jo -20 pukeutuminen.
-10 riittää farkut, takki, kauluri ja lenkkarit

Toppatakki, toppahousut. Väliin villa- tai fleecehousut ja villapaita. Nahkarukkaset, joiden sisällä vielä lapaset, fleecepipo, fleecekaulaliina, villasukat ja toppahankiset.

Kuoritakki ei riitä kovilla pakkasilla, vaikka alla olisi mitä.

[QUOTE="aapee";24898193]Toi sun -10 on mun +5 pukeutuminen... aina mua meinaa palella. Mutta mies väittää, että kerrospukeutuminen olis järkevämpää kun tosi paksu toppatakki.[/QUOTE]

Älä usko miestä. Toppatakki on ainoa järkevä vaihtoehto leikkipuistoon kovilla pakkasilla, mikäli et halua palella.

jalassa mulla on ollut paksut sukakhousut+fleecehousut+kuorihousut, toppatakin alla villatakki. teddyvuorelliset rukkaset, joissa kyllä tulee pitemmän päälle kylmä. talvella ei oikein voi seisoskella vaikka olis mitä pääll, mutta muutaman kerran ku vetää lapsen ja pulkan mäkeä ylös tms niin jo taas tarkenee

Kyllä tässä 4 vuodessa on joutunut talvi toisensa jälkeen panostaan enemmän ja enemmän lämpösempiin vaatteisiin tonne lasten ulkoilua seuraamaan. Ihan on toppatakit ja -housut, alla fleceetä ja sen alla viel urheilukerrasto... Villasukat ja kunnon pakkaskengät (varpaat aina jääs ekana) ...

Villaa ja untuvaa. Jos tarkemmin analysoidaan, niin CanadaGoosen untuvarukkaset, CG:n untuvatoppis, tavalliset toppahousut, alle ruskovillan pitkikset ja ulkoilupaita, villaiset vaellussukat ja sorelin caribuet jalkaan. Päähän pipo ja alle ruskovillan kypärämyssy. Tosin näillä kyllä pärjää reippaasti yli 20asteessakin, mutta hyvät seisoskeluun. Jos lämpöä on enemmän kuin -10, niin jotain jää pois, Esim untuvahanskat vaihtuu Hestran gorerukkasiin ja sorelit tavallisiin talvikenkiin ja villakypärä jää pois.

Mulla on erittäin huono ääreisverenkierto, joten siksi sellainen arktinen varustus.

Yhteistyössä