Miten te itse nukahdatte?

Minulla on tietyt unirituaalit: lasten täyttyy olla nukkumassa, ovet lukossa ja sitten tyhjennän pääni palstalla tai kirjan parissa. Sitten omaan sänkyyn ja "oma nukkuma-asento" ja unta odottelemaan. olin jo reilusti täysi-ikäinen kun opin nukahtamaan suht heti. lapsuus ja nuoruus meni iltaisin unta hakiessa.

miehelle taas koko homma on helppoa. Hän menee sänkyyn, laittaa silmät kiinni ja nukkuu. Tälläinen nukkuja hän on ollut lapsesta asti.

Säälin monasti niitä meidän lapsista, joille sänkyynrauhoittuminen on vaikeaa. Muistissa on yhä se miten sain kuulla olevani tuhma kun en nukahtanut. Voin kyllä tunnustaa, että en selviä itsekään puhtain paperein tuosta syyllistämisjutusta. :ashamed:
 
Jarre
Varmaan vähän omaa vikaa, ku yritän mennä nukkumaan aina melkein suoraan koneen/telkan äärestä. Mut uni tulee joskus tuntien päästä joskus aika nopeesti mut ei koskaan heti.

Ku viimeks oon nukkunu toisen vieressä, oli nukahtaminen helpompaa, yksin ku tulee funailtua asioita liiankin kanssa ja sillo on nukahtaminen vaikeaa......

Mut en oo koskaan oluu iltauninen vaan aamulla uni maistuin liikaakin ja illalla ei kroppa oo menossa nukkumaan koskaan :|
 
Juu, meillä myös mies nukahtaa suunnilleen heti kun päänsä saa tyynyyn. ja en ole vielä tuntenut miestä joka ei sellanen olisi. Osaavat näköjään tyhjentää päänsä aika tehokkaasti.

Itte: lasten pitää nukkua, istun koneella/tv:n ääressä ja syön ehkä jotain pientä, sitten pesut ja pisut ja yöppi päälle ;) Ja sänkyyn. Mutta useimmiten siihen nukahtamiseen menee enemmän kuin se 10 min, koska en osaa tyhjentää päätäni kaikista vaivaavista asioista, tai kuuntelen heräileekö muksut jne. Pyörin ja etin sopivaa asentoa, se paras on puoliksi mahallaan toinen käsi tyynyn alla... :whistle: Ja jos olen tosi väsynyt, nukahtaminen on yleensä entistä hankalampaa :/

Niin ja minä myös olen luonnostani enemmän aamu-uninen, ja yksin, siis kun mies on poissa kotoa, en tahdo osata nukkua lainkaan...Ja auta armias jo on tulossa kotiin keskellä yötä, herään tunnin välein kattomaan kelloa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Sitä vaan ajattelin, että onneksi me aikuiset yleensä saamme mennä nukkumaan omalla tyylillämme. B)
Mua on inhottanut töissä se kun lapsista saatetaan pitää kiinni että ne ei pyöri kun ovat nukahtamassa tai ei saa nukkua peffa pystyssä... vaan kaikkien on nukuttava samalla tavalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Sitä vaan ajattelin, että onneksi me aikuiset yleensä saamme mennä nukkumaan omalla tyylillämme. B)
Niinpä. Aikuisten yleensä pitäisi osata itse myös ajatella miten jaksavat seuraavan päivän, tai sitten kärsiä nahoissaan väsymyksensä, jos ovat valvoneet liikaa. Mutta lapset eivät tätä osaa ajatella, joten kyllä aikuisen tehtävä on huolehtia lastensa riittävästä unesta.
 
jenmo
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Pyörimällä peiton alla tunnista-pariin ja sitten joskus nukahtamalla. Kateeks käy, ku äljäke laittaa vaan silmät kiinni ja uinuu samantien :kieh:
Mä saan yleensä unen vasta aamuyön puolella... Oon aina ollu tosi huono nukkumaan. Heti, kun on enemmän stressiä tai huolia, menee yöunet.
 
Joskus nukahdan helposti, joskus unen tulo kestää tunnin tai pari.
Nykyään yleensä nukahdan aika nopsaan, koska valvon pidempään, ja olen luopunut liiallisesta Red Bullin juomisesta :whistle: .
Ja kuten pari aikaisempaa vastaajaakin, menen ensin selälleni sänkyyn, sitten käännän kylkeä muutamaan kertaan ennen kun nukahdan. Ennen nukuin aina vatsallani mutta ekan raskauden jälkeen en ole enää osannut niin nukkua.
 
vinci
riippuu tilanteesta mutta lasten täytyy jo nukkua eikä ne saa kiehnätä tai oon koko ajan valveilla! sitten oma uniasento ja siihen nukun joskus joutuu vaihtaan asentoa pari kertaa ennen kuin uni tulee!
mies kans tulee sänkyyn ja max 5min niin kuorsaa jo!
 
Hammaspesu ja pisu ja sitten peittelen lapset ja tarkistan että ovet lukossa sekä kahvinkeitin yms. sammutettu ja sänkyyn uniasentoon (kylelleen) ja sitten ajattelen mukavia asioita ja nukahdan alle 5 minuutissa :D joskus tuntuu että nukahan samantien kun pään saan tyynyyn :whistle: sitte se onkii polemiikki jos se uni ei ihan heti tule :eek: mulla oli vuosi sitten 2 viikon jakso jolloin en nukahtanu samantien ja kaikki oli muuten ok ja meinas tulla stressi siitä kun aina nukahtanu samantien lapsesta asti :headwall:
 

Yhteistyössä