Miten te eroneet joidne työ alkaa klo. 7 aamulla saatte lapsenne hoitoon?

"yyhoo"
Mummula päivystää 24/7... ;) No ei nyt ihan, mutta melkein. Lapsi siis nyt tokalla, enkä uskalla luottaa sen lähtemisiin täältä yksin, niin menee tuohon vajaan kilsan päähän mummulaan aamuisin. Herätän joskun n. 20 min ennen lähtöä. Päiväkoti-ikäisenä tein samoin (vuoropäiväkoti). Syö hoidossa aamupalan, joten sen mitä ylösnousemiseen ja pukemiseen mahd. kiukutteluineen menee.

Moni lapsi aloittaa hoitopäivän 6.30 kun vanhemmat menee 7. Itsekin vein monesti. Kyllä siihen lapsikin tottuu että aikaisin mennään. Jos on pitkä työmatka ja tarvii huomattavan aikaista hoitoa, se ois vuoropäiväkoti.

"nuuh"
Ei ole tarvinnut erota. Molemmat mennään kuuteen aamuisin. Silloin kun lapsi oli vielä päiväkodissa sain työnantajan kanssa sovittua että menen vasta puoli seitsämään. Hoitaja tuli töihin 6.15 ja mä ehdin just puoleksi töihin. Lapsi piti herättää 05.30 koska menimme aina kävellen, emme omista autoa.

"..."
Silloin kun mun lapset oli päiväkodissa, niin päiväkoti aukesi klo.6.15. Ennen kuutta herätys, vaatteet päälle ja menoks. Ite heräsin siinä puolen aikaan. Hyvin tottuivat, kun illalla menivät sitten vastaavasti ajoissa nukkumaan.

Meillä päiväkoti aukeaa aikaisintaan seittemältä. Ikävää olisi kyllä siirtää lasta toiseen paikkaan, kun tuolla tykkää olla.
Mun pitäs hommata toinen työpaikka mun alalla ei vaan ole työpaikkaa joka alkaisi keheksalta eli pitäisi opiskella uusi ammatti. Voihan elämä :|

Meillä päiväkoti aukeaa aikaisintaan seittemältä. Ikävää olisi kyllä siirtää lasta toiseen paikkaan, kun tuolla tykkää olla.
Mun pitäs hommata toinen työpaikka mun alalla ei vaan ole työpaikkaa joka alkaisi keheksalta eli pitäisi opiskella uusi ammatti. Voihan elämä :|
Ootko kysyny? Meilläkin aukioloaika on 7-17, mutta syystä avataan jo 6.30

mennyt aika
Herättiin ajoissa, vaatteet päälle ja päiväkodissa 6.30 jälkeen.
Osan ajasta menin vasta klo 8:ksi, mutta silloin matka vei reilun tunnin julkisilla, joten oltiin 6.45 päiväkodin aven takana ja mä taas just ennen 17 hakemassa. Pitkiä oli päivät, mutta no can do.
Ja vaatteet laitettiin valmiiksi illalla, aamupala syötiin päiväkodissa jne.

"kahden lapsen äiti"
Meillä meni pari vuotta niin että muksut meni joka arkiaamu 6.15 hoitoon. Herättiin 5.30 ja kerittiin hyvin. Laitoin lapset nukkumaan iltaisin kello 19 aikaan, jaksoivat hyvin herätä. Eikä oltu edes erottu mutta molempien työt alkoi seiskalta. Alussa tottakai väsytti mutta totuttiin nopeasti. Pimeät talviaamut oli vaikeita välillä.

alslkf
Lapset herätän klo 6, ovat lähes unessa, kun puen heille vaatteet päälle ja n. 6.15 alakertaan ja ulkovaatteet niskaan ja autoon. Leipäpalat usein haluavat aamulla, vessassakaan eivät välttämättä kotona käy. 6.20-6.30 olen pienemmän päiväkodin ovenkahvassa ja sitten vien isomman eskariin ja töissä olen 6.45. Onneksi työmatka ei ole pitkä, kilometrin verran päiväkodilta ja auto käytössä, muuten ei onnistuisi noin pikaiset siirtymät.

"minna"
Onpa hankalaa. Meillä päiväkoti aukeaa tarvittaessa kuudelta. En ole eronnut, mutta menemme molemmat aikaisin töihin ja mies osittain reissuhommissa. Pystytkö töissä sopimaan, että tulisit myöhempään?

"Cream"
Oletko kysynyt ihan päiväkodin johtajalta onnistuisiko aikaisempi aukeaminen?
Äitini, lastenhoitaja, menee joskus 4ksi töihin kun yhdellä lapsella on tämä tarve.
Hänen päiväkoti aukeaa kuitenkin virallisesti vasta 6.30.

Itse en kylläkään alkaisi tuollaisen syyn takia opiskelemaan uutta ammattia..
Eikö tuo olisi aika radikaali toimenpide.
Opiskelevana yh:na elintaso laskee,
ja opiskelut vievät useamman vuoden vaikka lasten päiväkotiura kestää vain muutaman vuoden.
Eli mieluummin sitten vaihtaisin päiväkotia.

"piip"
Oon ollut töissä parillakin eri paikkakunnalla päiväkodeissa, ja ovat tarvittaessa avanneet klo 6, nyt vuorohoidossa ollessa saa tuoda 5.30 lapsia. Kyllähän monella vanhemmalla voi alkaa työt klo 7, joten aika harmillista, että avaavat vasta 7 jälkeen. :(

Ap, tutkaile vielä paikkakuntasi päivähoidon tarjontaa ja ota vaikka yhteys päivähoidon johtajaan tms ja tiedustele asiasta. Jos työsi on mieluinen, niin mieti olisiko kuitenkin parempi vaihtaa lapsi/lapset toiseen paikkaan jos mahdollista.

"minna"
Mä soittelisin kans päiväkodin johtajalle. Kyllä kai siihen pakko ratkaisu on löytyä. Ennemmin vaihtaisin minäkin hoitopaikkaa, kun alkaisin opiskella uutta ammattia. Vaikka vaihdos ikävää olisikin. Voihan Se olla ettei työntekijät tiedä edes, että tarpeen mukaan avataan aikaisemmin tarvittaessa, jos ei aikaisemmin tilannetta ole ollu.

vier ass
uskokaa, etten vinoile, kun kysyn ,että ettekö oikeasti ajatelleet tätä ennen kuin aloitte lapsentekoon?

Kun itse säästin rahaakin pari vuotta ennen niin että mulla oli lainanlyhennysrahat kahdeksi vuodeksi säästössä. (tein sikana ylitöitä ja säästin kaiken) Olin kaikkiaan sitten neljä vuotta kotona kun saatiin toinenkin lapsi.

Meillä ei sikses ollut tuota aikaongelmaa kun kummallakin on liukuva työaika. Mutta sitä minä siis, että kyllä mä ajattelin kaikki nää valmiiksi ennen kuin edes jätettiin ehkäisy pois.

"Jenis"
uskokaa, etten vinoile, kun kysyn ,että ettekö oikeasti ajatelleet tätä ennen kuin aloitte lapsentekoon?

Kun itse säästin rahaakin pari vuotta ennen niin että mulla oli lainanlyhennysrahat kahdeksi vuodeksi säästössä. (tein sikana ylitöitä ja säästin kaiken) Olin kaikkiaan sitten neljä vuotta kotona kun saatiin toinenkin lapsi.

Meillä ei sikses ollut tuota aikaongelmaa kun kummallakin on liukuva työaika. Mutta sitä minä siis, että kyllä mä ajattelin kaikki nää valmiiksi ennen kuin edes jätettiin ehkäisy pois.
Kyllä mun täytyy sanoa etten uhrannut päiväkodin aukioloajoille ajatustakaan siinä vaiheessa kun lapsia halusin.

vier ass
[QUOTE="Jenis";30244445]Kyllä mun täytyy sanoa etten uhrannut päiväkodin aukioloajoille ajatustakaan siinä vaiheessa kun lapsia halusin.[/QUOTE]

jännä. Mä en kestä yhtään, ellei mulla ole selkeä suunnitelma ja varasuunnitelma tai kaksi.
Ja turvattu toimeentulo. Joku back-up plan PITÄÄ olla.

Pidän itseäni täysin epäonnistuneena ellen ole varautunut kaikkeen... :(

Jopa se, että mieheni sanottiin irti ei ollut mikään kriisi, koska mulla oli jo suunnitelma sen varalle.

"Jenis"
jännä. Mä en kestä yhtään, ellei mulla ole selkeä suunnitelma ja varasuunnitelma tai kaksi.
Ja turvattu toimeentulo. Joku back-up plan PITÄÄ olla.

Pidän itseäni täysin epäonnistuneena ellen ole varautunut kaikkeen... :(

Jopa se, että mieheni sanottiin irti ei ollut mikään kriisi, koska mulla oli jo suunnitelma sen varalle.
Okei. Tässä keskustelussa on kyse päiväkodin aukioloajoista - mitkä sun suunnitelmat 1 ja 2 oli sille, että päikky ei aukeaiskaan klo 06?

Yhteistyössä