Miten tästä yöstä selviää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pieni lopetti huudon vasta kun oli kunnolla täynnä. Annoin eka rintaa ja paristi sai vielä lisämaitoa antaa. Sitten vauva rauhottui ja nukkui. Itse olin alussa varovainen sen lisämaidon suhteen mutta kun rohkeasti annoin niin vauvakin oli tyytyväinen.

Kiitos kaikille kannustuksesta ja neuvoista. Mies kävelee edelleen vauvan kanssa ulkona tätä meidän lähikatua edestakaisin. Onneksi meidät tunnetaan täällä ja monet tietävät että meillä on vauva :-)

Tulevat kohta sisälle ja jätän vauvan vaunuihin. Oon vaan heti rauhallisempi kun vauva on nyt nukkunut jo tunnin. Ehkä vaan vaistosi että äiti on vähän tumpelo!

Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti;28553617:
Kiitos kaikille kannustuksesta ja neuvoista. Mies kävelee edelleen vauvan kanssa ulkona tätä meidän lähikatua edestakaisin. Onneksi meidät tunnetaan täällä ja monet tietävät että meillä on vauva :-)

Tulevat kohta sisälle ja jätän vauvan vaunuihin. Oon vaan heti rauhallisempi kun vauva on nyt nukkunut jo tunnin. Ehkä vaan vaistosi että äiti on vähän tumpelo!

Höpö höpö, et sinä ole tumpelo. Vaikka niitä lapsia olisi 10 niin jokainen vauva on yksilö ja menee aikaa oppia tuntemaan mitä vauva haluaa.
Vaunuissa nukkuminen voi sisällä olla hyvä asia. Vauveli tuntee olevansa "turvassa" kun on hiukan ahtaampaa.

Hyvä että vauva nukahti ja saat hieman lepuuttaa korvia ja hermoja :) luultavasti vauva on vain hieman hämillään uudesta ympäristöstä ja vaistoaa vanhempien epävarmuuden tilanteessa. Jos itku johtuu siitä, huominen on jo helpompi!

Tuosta lisämaidosta sen verran, että jos haluat imettää, älä sotke hyvää alkua pullolla. Mitä todennäköisimmin vauva saa tarpeeksi maitoa, joten suosittelen jättämään korvikkeet antamatta. Vauva tilailee maitoa ja saattaa mukavuudenhalussaan chillailla tissillä.

Onnea teille ja paljon voimia! Alku saattaa olla hyvinkin rankkaa, mutta sitäkin ihanampaa :)

"Oon vaan heti rauhallisempi kun vauva on nyt nukkunut jo tunnin." Näinhän se äidin vaisto toimii <3
Rauhallisesti nukkuva vauva on tyytyväinen vauva :) ja sinun vaistosi pitävät sinut hälytystilassa niin kauan kuin vauva on tyytymätön johonkin. Olet äiti =) Vauvan itkun kuuluukin tuntua sinulla luihin ja ytimiin asti.
Pahin hätä sinullakin tasottuu kyllä muutamassa kuukaudessa, mutta ei ole ollenkaan tavatonta että äiti pyörtyy kun lapselta otetaan verikoe =)

ps. sellanen värisevä, itsessään keinuva, musiikkia soittava sitteri on aivan loistava keksintö.

Esikoisen eka yö kotona meni mahtavasti sairaalaan verrattuna. Mutta tokalla oli vaikeuksia. Se olis vähän väliä halunnut olla vain rinnalla, nukahti siihen. Mut oli sektioitu joten se oli yhtä tuskaa ja tuntui että tuun hulluks. Sänkyynsä ei jäänyt ei sitten millään ja lopulta olin niin poikki että tosiaan tuotiin vaunut sisälle ja meni isänsä kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan. Tämä ei siis sinä ekana yönä mutta jonain seuraavana, en enää muista kun se meni niin sumussa. Tuntui että vauva kaipasi lämpöä, turvallista oloa ja syömistä usein.

Tsemppiä ja kyllä se siitä lähtee sujumaan, kunhan nyt kaikki totuttelette uuteen tilanteeseen :)

Olipas ihanaa lukea kun kerrankin kukaan ei sanonut mitään pahaa. :)

Tsemppiä alkupäiviin, ne voivat olla hankalia mutta se kaikki palkitaan. Meillä on nyt 3,5kk vauva ja ensimmäinen viikko kotona oli hankalaa mutta kyllä se siitä helpottaa. Minäkin kantelin vauvaa sylissä ympäri asuntoa :)

Kohta teidän vauveli tottuu tähän maailmaan ja sitten pian jo alkaa hymyä tulemaan ja se palkitsee valvotut yöt. :)

Nuku vain aina kun mahdollista. :)

Onnea teille vauvasta!

no mulla oli kaikki lapset sellasia että jos tissi ei auttanut,niin sitten auttoi vaan se että piti pysty asennossa sylisä ja käveli hiljaa.. se vissiin rauhottaa kun on tuttua sieltä kohtuelämästä..

tosin meidän neitei piti kantaa yöllä 4kk ikään asti aina kl 01-03välinen aika.. vaunuihi ei nukahtanu,eikä mihinkään muuallekkaan.ainoastaan tissille tai joskus kantamalla.

nää ny oli muutenkin epätavallisia sissejä.. kuopus ku syntyi niin ekan 12tunnin aikana nukkui tunnin! vaikka oli siitä ajasta muutaman tunnin hoitajien huomassa,niin kukkui sielläkin useamman tunnin(heidän luulis olevan kokeneita ja saavan vauvan nukkuu) :D

Kapalo, lisämaitoa jos haluat kokeilla, cuplaton tipat. ja ei kannata miettiä mitä muut ajattelee. Suurin osa nukkuu jo jos te vaunuilette, niin te vaunuilette. se ei muille kuulu. Ainoa mistä kannattaa olla tarkka, ettei pieni totu siihen vaunuiluun nukkumaankäydessä.

Meillä isä sai ajella ympyrää, että sisko suostui nukkumaan (autolla siis)

[QUOTE="utelias";28555538]Miten loppuyö sujui? Saitteko nukuttua?[/QUOTE]

Kiitos kysymästä. Vauva nukkui eilen ulkoilun jälkeen lähes neljä tuntia. Ja yöllä herätti melko tarkaan kolmen tunnin välein mutta nukahti aika pian syötyään.

Lisämaitoa en ole antanut. Mulla on sen verran pienet tissit että tunnen kyllä että ne täyttyvät maidosta joten jotain pitäisi niistä vauvan saada:-)

Tänään on ollut jo parempi päivä. Ei mitään montaa tuntia kestävää yhtäjaksoista huutoa.

Ihan vaan virtuaali :hug: tahdon antaa, kaikki meistä (siis kellä palstalaisilla nyt lapsia onkaan) on joskus olleet tuoreita äitejä :) Eikä sillon voi tietää kaikkea vaan pitää löytää ne omat tavat miten toimia. Tsemppiä pikkuihmisen hoitoon!

Pitääpä kertoa myös meidän ensimmäisestä yöstä kotona esikoisen kanssa. Vauva alkoi huutaa illalla eikä lopettanut millään, kaikkea kokeiltiin, mitä vain keksittiin. Lopulta yöllä en keksinyt muuta ja soitin synnärille neuvoja saadakseni. Sieltä sitten kysyttiin, että mitä minä olen syönyt, no mehän oltiin vauvan kotiutumisen kunniaksi haettu annokset tulista kiinalaista. Mausteinen ruoka siis vauvan vatsaa väänsi, meille ei vain kukaan ollut huomannut kertoa, että vauva voi saada vatsavaivoja syömistäni ruuista... Eipä sitä esikoisen kohdalla voi kaikkea tietää :)

Kaikkien edellä mainittujen hyvien neuvojen lisäksi, meillä lapset tykkäs pienenä nukkua "pesässä". Kapaloa eivät voineet sietää (sen totes jo kätilö synnärillä) mutta niin että kun kädet ja jalat heilu, niin osui johonkin eikä ollu liikaa tilaa ympärillä:) Nuoremmalle meillä kelpasi vain luonnonkumitutti. Onnea vauva arkeen, kiva että yö sujui hyvin!

Vauvat itkevät myös sitä yliväsymystä, joten on hyvä rauhoittaa tilanne juuri esim. vaunukävelyllä :) Lisämaitoa välttäisin, jos vain itseltä maitoa tulee, että imetyksellä olisi hyvä alku.. Onnellisia vauvahetkiä teille :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuore äiti;28557385:
Kiitos kysymästä. Vauva nukkui eilen ulkoilun jälkeen lähes neljä tuntia. Ja yöllä herätti melko tarkaan kolmen tunnin välein mutta nukahti aika pian syötyään.

Lisämaitoa en ole antanut. Mulla on sen verran pienet tissit että tunnen kyllä että ne täyttyvät maidosta joten jotain pitäisi niistä vauvan saada:-)

Tänään on ollut jo parempi päivä. Ei mitään montaa tuntia kestävää yhtäjaksoista huutoa.

Kiva kuulla että tilanne rauhoittui, siitä se lähtee, pikkuhiljaa. Aika auttaa myös, itse huomasin että kun tutustuu vauvaan paremmin niin oppii tulkitsemaan sen itkua ja eleitä ja osaa tarjota nopeammin sitä oikeaa apua.

Oikein hyvältä kuulostaa, pärjäätte varmasti jatkossakin :)

Tuoreelle äidille onnittelut vauvasta. Hienosti teillä tulee menemään ja näköjään mieskin on hienosti mukana vauvanhoidossa, se on hyvä merkki. Kaikki me on oltu ensimmäisen lapsen kanssa välillä sormi suussa ja itku kurkussa, mutta ei huolta, tuo vauvaikäkin on ohimenevä vaihe ;) Tsemppiä!

Sellasia ne pienet vauvat on, huutavat ja syytä on vaikea saada selville. Esikoisen kanssa ajelimme autolla keskellä yötäkin kun siellä nukkui, ja toisen kanssa suihkutissi aiheutti ongelmia syötössä: mulla tuli siis maitoa oikein suihkuamalla kun vauva kerran imaisi, niin että vauva turhautui syödessä, ja kiukkusi. Pumppasin maitoa jonkin aikaa ensin pulloon että paine tasaantui.

Syliä, kanniskelua, vaunulenkkejä, läheisyyttä, keinuttelua, vauvan masun hierontaa ja jalkojen jumppaamista jos on ilmaa... Niillä on meillä menty. Koittakaa jaksaa, ja lohduttautukaa ajatuksella ettei tätä vaihetta kestä onneksi kauaa :)

Yhteistyössä