Miten tästä tunteesta pääsee eroon?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Lihapulla:
Ei kai muuten kun hyväksymällä tekonsa ja anatamalla itselleen anteeksi, mutta kokemuksesta tiedän että se vie vuosia.

Niinpä, pitäis vaan todeta etten mä niin paha ihminen olekaan... 17 vuotta tässä jo kärvistelly tän kanssa :(

mikäs asia on niin "vakava", että kiusaa sinua 17v.n ajan.... oletko itse tehnyt jotain, vai onko sinulle tehty jotain... ja en edes odota sinun vastaavaan... mietin lähinnä "ääneen".. kuitenkin jos mahdollista niin on aika myös antaa anteeksi.

Ei kai muuten kun hyväksymällä tekonsa ja anatamalla itselleen anteeksi, mutta kokemuksesta tiedän että se vie vuosia.

Niinpä, pitäis vaan todeta etten mä niin paha ihminen olekaan... 17 vuotta tässä jo kärvistelly tän kanssa :(

17 vuotta sitten et ollut sama ihminen. Eli et voi olla vastuussa enää sen ajan teoistasi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja viertas:

mikäs asia on niin "vakava", että kiusaa sinua 17v.n ajan.... oletko itse tehnyt jotain, vai onko sinulle tehty jotain... ja en edes odota sinun vastaavaan... mietin lähinnä "ääneen".. kuitenkin jos mahdollista niin on aika myös antaa anteeksi.

Juu minä tein.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Kirjaa paprulle. Kokeile auttaisko se?

Mahtavan hyvä ajatus!

Kirjoittamalla pystyy jäsentämään asioita. Ja kirjoituksensa voi vaikka polttaa, jos tuntee sen auttavan, että näkee asian kirjaimellisesti häviävän tuhkana tuuleen.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Kirjaa paprulle. Kokeile auttaisko se?

Mahtavan hyvä ajatus!

Kirjoittamalla pystyy jäsentämään asioita. Ja kirjoituksensa voi vaikka polttaa, jos tuntee sen auttavan, että näkee asian kirjaimellisesti häviävän tuhkana tuuleen.

Mä käytän tätä metodia (en toki polta, mutta en lue sitä enää uudestaan, vaan se asia jää päiväkirjan salaisuudeksi ) silloin kun mua ahdistaa /vaivaa jokin.

Täytyy pyrkiä ymmärtämään sitä ihmistä, kuka silloin oli ja ymmärtää jollain tasolla miksi teki niin kuin teki. Sitten täytyy mielikuvissaan halata sitä ihmistä, joka silloin oli. Sitten ymmärtää, ettei enää tekisi niin. Että kehitystä on tapahtunut. Ja sitten hyväksyä, että tietyistä syistä teki huonon valinnan silloin, ja että se on osa elämää. Kaikkien elämässä on virheitä. Ehkä meillä ei ole ollut rohkeutta olla omia itsejämme nuorempana (jos vieläkään). Asioita tekee silloin vääristä syistä.

Yhteistyössä