miten tässä taas näin kävi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minussako vika ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minussako vika ???

Vieras
Auttakees nyt kun taas meni ajatukset ristiin ukon kanssa enkä tiedä miten pitäisi toimia, eli onko muilla vastaavia kokemuksia ? Siskoni soitti eilen minulle ja pyysi miestäni puhelimeen, on kuulemma joku konsertti tulossa suomeen ja koska kumpikin pitää kyseisestä yhtyeestä sopivat he että liput hankitaan ja sinne mennään...
No minä tietysti vedin herneet nenään ja mökötin koko illan. Tässä ei ole kyse mistään pettämisestä vaan siitä että minä saan mieheltä huomiota vaan kun sillä tekee mieli ja kun ehdotan jotain keskinäistä tekemistä, ei tietokoneelta malteta lähteä tai sitten mikä kävisi on koiran vienti lenkille yhdessä...Olemme yli 3-kymppisiä ja lapsia löytyy.
Ukolla on jo suunniteltu useampi reissu ja päälle vielä työreissu. En halua estää miestäni menemästä, päinvastoin, mutta kun meidän yhteinen oleminen on vain ruoanlaittoa, lastenhoitoa ja pyykinpesua. Itse kun ehdotin lasten ollessa hoidossa tekemistä, vastaus oli että viedään koira yhdessä lenkille... Taidan olla mustasukkainen miheni ajasta, se sattui minuun, että siskoni pääsee viettämään mieheni kanssa aikaa, minä en.
Voisinhan minäkin konserttiin mennä mutta kun en tykkää yhtään mistään mölyhevistä.
Eli kun en tykkää hevistä enkä tietokonepeleistä, meillä ei ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Kun mies kysyi syytä mökötykseeni selitin että mitä hän pitäisi siitä jos lähtisin ostoksille hänen veljensä kanssa ja reissu kestää yön yli ja sinun kanssa suostun käymään vain koiraa kusettamassa, hän suuttui ja haluan nyt estää hänen menojaan, paiskasi oven kiinni ja lähti. Hän kuulemma peruu menot ettei ne häiritsisi minua...Argh, miten tätä asiaa saisi purettua, olen solmussa.

Kuulostaa aika tutulta, ystävättärelläni oli samankaltainen, ehkä vielä pahempi tilanne. Mies pelasi vain tietokoneella kaikki vapaa-ajat. Kavereiden kanssa hän kulki mutta vaimonsa kanssa ei lähtenyt mihinkään. Ystävättäreni hoiti yksin perheen, lapset, kaupassa käynnit yms. Lopulta hän otti eron. Mies meni ihan sekaisin. Masentui, joutui syömään lääkkeitä. Nyt ystävättäreni on löytänyt uuden suhteen, asuu miehen ja lasten kanssa yhdessä ja ottaa ilolla kaikki huomionosoitukset vastaan ja kulkevat joka paikassa yhdessä. Ex-mies edelleen pelailee, kulkee kavereiden kanssa ja syö lääkkeitä.

Ymmärrän pahan mielesi. Yritä jutella miehellesi miltä sinusta tuntuu. Yrittäkää myös järjestää jotain keskenänne, esim. pikku matka tms. Kerro miehellesi että sinulla on paha mieli, ehkä hän ymmärtää. Yritä häntä pois tietokoneen äärestä myös, ei muuten mitään tapahdu jos et jyrkästi vaadi muutosta.

En kyllä ottaisi automaattisesti lähtökohdaksi sitä, että miehen täytyy luopua menemisistään tai tietokoneella puuhastelustaan.

Hyvä olisi löytää joku kompromissi: voisitko ap ajatella laajentavasi kiinnostuksenkohteitasi? Olisiko mahdotonta opetella tykkäämään edes jostakin, mistä mies pitää? Vastavuoroisesti mies voisi opetella tykkäämään jostain sinun kiinnostuksenkohteestasi.

Et muuten maininnut niistä mitään. Mistä itse olet kiinnostunut koiran ulkoiluttamisen lisäksi?

Juu, kyllä olen samaa mieltä että en halua kieltää miestäni menemästä, ei suinkaan.
Olen minäkin tänä vuonna päässyt jo kaksi kertaa menemään viikonloppuna, jihaa...
Mutta kun se tietokone aukeaa aamulla niin se sulkeutuu illalla nukkumaan käydessä, välillä tosin käy vessassa, syömässä jne... miehen kiinnostuksen kohteet on VAIN tietokone ja hirveä hevimusa joka saa ainakin minulla migreenin aikaiseksi. Se nyt vaan sattuu olemaan niin perusjuntti mies. Niin ja se koira on ns. miehen , se sitä vinku ja lupas hoitaa sen, itse en koiraa olisi edes halunnut mutta taas myönnyin muiden takia. Itselläni menee töiden lisäksi kaikki aika lasten ja kodin hoitamiseen. Lapsiakin on puoli joukkueellista...Ja auta armias jos mainitsen tietokoneen ääressä istumisesta niin silloin haukun miestäni ja kuulemma hänellä on oikeus harrastaa mitä hän haluaa. Entäs minä sitten, välillä oikein uppoudun haaveisiini ja mietin miltä tuntuisi jos vierellä olisi MIES, antaisi hellyyttä, puhuisi kauniita sanoja, edes kerran vuodessa saisin jonkun lahjan, edes ihan pienen, kuuntelisi mitä minulla on sanottavaa, hän puhuisi minulle...jne...en taida tämän elämäni aikana sellaista kokea. Olipa ihana vuodattaa tuntojaan, helpotti hieman oloa :)

Kun luin tuota sinun kirjoitustasi niin tuli vain mieleen, että mikä ihme teitä sitten on aikoinaan yhdistänyt jos kerran on noin erilaiset maut ja arvot?

sama ajatus tuli minullekin kuin edelliselle kirjoittajalle mieleen: mikä teitä on aikoinaan yhdistänyt ihastuksen tuoman kiiman lisäksi?

Meillä mies on tietokoneella melkein koko päivän myös, mutta se ei ole ongelma, koska minäkin olen. Pelaamme yhdessä ja se on erittäin hauska harrastus. Lisäksi tietokoneella tehdään töitä ja surffataan.

Eli olen siis sitä mieltä, että ongelmanne ei ole se, että mies on kaiket päivät tietokoneella, vaan se, että teillä ei ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita.

Minusta ei myöskään ole kovin rakentavaa sinulta kutsua miehen lempimusiikkia mölyheviksi. Mitä itse kuuntelet, kikkelijatsia vai pimpelipompoppia?

Kun kysyit, että mitä tehtäisi yhdessä ja mies ehdotti koiran ulkoilutusta yhdessä, niin eikö se ole parempi kuin ei mitään. Usko pois, että moni mies on niin huono mielikuvitukseltaan, että he eivät osaa ajatella naisen etua, koska he omilla putkiaivoillaan kykenevät ajattelemaan vain omia halujaan. Iso syy tässä on varmasti siinä, että miehesi on ihan tyytyväinen omaan elämäänsä eikä hän kerta kaikkiaan tajua, että mitä sinä oikein valitat.

Voisitko aloittaa ongelman ratkaisemista helpoimmasta päästä eli älä pidä itsestään selvänä sitä, että sinä teet kaikki kotityöt. Pyydä mieheltä apua. Älä oleta, että hän tekee ne oma-aloitteisesti, vaan komenna isommat lapset avuksi ruoanlaittoon, siivoukseen jne. Jos he eivät ole siihen vielä tottuneet, niin nyt on jo korkea aika. Meillä esikoinen tykkäsi tiskata jo 1,5 vuotiaana, joten hyödynsin hänen intoaan ja sitten huuhdellessa katsoin tarkemmin, oliko astioihin jäänyt likaa jne. Pienet taaperot myös tykkää esim. laittaa pyykkiä koneeseen tai auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä (esim. haarukoiden laitto paikalleen). Jos lapsi ei osaa, niin ainahan voi pyytää vaikka iskää näyttämään mallia...;)

Jos olet väsynyt ja uupunut, niin älä oleta, että mies tajuaa lopettaa pelaamista ja vie sinut jonnekin unelmalomalle. Voit keksiä tekemistä itsekin ja ihan ekaksi pitää huolta, että saat arjen toimimaan järkevämmin. Sinun jaksamisesta ei ole kiinnostunut kukaan muu niin paljoa kuin sinä itse!

Yhteistyössä