Miten tappelette lasten nähden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan pohdiskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ainakin riidellään lapten kuullen, ja onkin asia joskus vaivannut mieltäni. Neuvolassa sanoivat, että riitely/rakastaminen on normaalia arkea ja jos se ei ole jokapäiväistä niin miksi lapselta kieltää tunteet, jotka kuuluu elämään. Toki sellaisina päivinä, kun meillä on tiuskittu/korotettu ääntä niin on pojasta selvästi huomannut, että on alavireisempi. Mutta niinhän isä ja äitikin ovat. Tietty jos koko ajan riidellään, niin eihän se voi olla vaikuttamatta pitemmällä tähtäimellä...luulisin.

kyllä me ihan lasten nähden ja kuullen riidellään. Ja tottakai se vaikuttaa lapsiin....

Toisaalta taas vois olla lapsen kehitykselle sekin haitaksi, että ei ikinä näkis riitoja ja vastaavia.

Niin, meidän riidat on tyyliin minä mäkätän ja huudan ja mies mököttää...

riidellään ihan avoimesti lastenkin nähden, sovitaan myös eli meillä kinataan/tapellaan paljon pikkuasioista mutta lapset näkevät myös halaukset ja suukottelut samalla tavalla. ja jos korotetaan ääniä ja huomataan että lapsi menee vakavaksi jutellaan ja huomioidaan pikkuinen siinä tilanteessa ettei ymmärtäisi väärin että johtuu hänestä...

Miksi riideltäisiin? Tappelun miellän fyysiseksi taistoksi, eikä sellaista ole koskaan harrastettu.

Näin pitkän yhteiselämän jälkeen ei enää viitsitä riidellä, vaikka eri mieltä oltaisiinkin. Itse asiassa ei ole paljoa riidelty edes nuorena, vaan on onneksi pystytty olemaan eri mieltä ilman kiivaita yhteenottoja. Ei olla kumpikaan kovin riidanhaluisia tyyppejä.

Me tapellaan niin harvoin että ei tytön nähden olla edes koskaan taplettu..tappelut tosin menevät aina näin: minä suutun jostakin ja mies menee nukkumaan tai joskus jos tyttö on sattunut kuulemaan on lähtenyt tytön kanssa rattailemaan ja mä olen jäänyt kotiin valittamaan "seinille". Rupesinpa tässä oikein miettimään,mies ei ole koskaan tehnyt aloitetta tappelussa :whistle:

Yhteistyössä