Alkoholinkäyttö ja biletys: Missä menee se raja, että pitäisit äitiä huonona äitinä alkoholinkäytön/bilettämisen vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos ei lasten nähden kovassa kännissä ole, vaan pistää lapset yökylään bilettämään mennessään, niin onko mielestänne ok käydä useinkin (esim. joka pe, la) bilettämässä ja esim. sekstailla eri miesten kanssa? Lasten edessä vain kevyt huppeli vai miten? Missä menee raja?

no jos lapset ovat joka viikon loppu kaks yötä hoidossa nii olisin siitä huolissani kun lapsille ja äidille jää varmaan silloin aika vähän yhteistä vapaa-aikaa. mutta oin muuten mulle on ihan sama mitä ihmiset 'omalla ajallaan' tekee. jos on pieni paikkakunta niin tietysti pitäis vähän kattoa ketä paneskelee ettei kantaudu (kouluikäisten) lasten korviin mitään juoruja. mutta siis noin muuten sinänsä baarissa käynti ei oo lapsille haitallista kun eivät kerta siitä tiedä.

En mä kyllä katso oikein hyvällä, jos perheellinen vanhempi käy joka viikonloppu bilettämässä ja parkkeeraa lapset jonnekin hoitoon. Biletyskausi olisi parempi pitää ennen lasten hommaamista. Silloin tällöin viihteellä käyminen on ihan ok, vaikka kerran kuussa tai harvemmin, mutta ei joka viikonloppu. Jos on lasten kanssa niin olisi parempi olla aika se selvin päin, jos jotain tapahtuu, kevyt huoppeli ei ole mun mielestä ok. Lasten on tunnettava oltava turvassa oman vanhempansa kanssa ja aikuisen on pystyttävä huolehtimaan lapsistaan koko ajan, siinä raja.

[QUOTE="vieras";26174857]Jos ei lasten nähden kovassa kännissä ole, vaan pistää lapset yökylään bilettämään mennessään, niin onko mielestänne ok käydä useinkin (esim. joka pe, la) bilettämässä ja esim. sekstailla eri miesten kanssa? Lasten edessä vain kevyt huppeli vai miten? Missä menee raja?[/QUOTE]

Hankala sanoa mitään rajaa. Riippuu monesta asiasta. Jos äiti on esim. arkipäivät kotona lasten kanssa, niin silloin en pitäisi pahana vaikka kävisi kerta viikkoon tuulettumassa ja lapset esim. mummolassa silloin yhden yön ja äiti osaisi ottaa oikeasti vain kolme-neljä ja olla aamupäivästä lapsia hakemassa.

Jos taas äiti on viikolla pitkiä työpäiviä töissä ja lapset päiväkodissa, niin silloin kokisin ikävänä sen, että joka viikonloppu pitäisi lasten olla hoidossa. Tuolloin ehkä kerran kuussa voisi olla maksimitahti.

Jos äidillä menee kännit överiksi niin, että seuraava päivä oksennellaan poikkeuksetta iltaan saakka, niin sopiva tahti mielestäni olisi vappuna/juhannuksena/uutenavuotena.

Musta on jotenkin väärin, että äidi/isät bilettää joka viikonloppu.En ymmärrä miten ne kestää sen väsymyksen ja en tiedä mitä sieltä baareista haetaan niin usein. Itse käyb tapaamassa ystäviä ja "tuulettumassa" useinkin, mutta tunti/kaks kerralla riittää. Baariin jos joskus eksyn, menee viikonloppu hukkaan väsymyksen takia. Kauhulla luen noita alkaineita terassipäivityksiä..enkä tiiä miten ihmisillä riittää raha??

Yhteistyössä