Mitä niin kummaa on siinä,että vanhemmat ottaa muutaman oluen tms.???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkoholiongelmaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Koittakaa nyt ihmiset muistaa, että ne juhlat on asia erikseen! Se, että vanhempien on pakko jokaikinen viikonloppu juoda ne muutamat pakolliset, voi jättää jäljet iäksi.

Mun vanhemmat joi joka ikinen viikonloppu, isä niin että oli krapulassa seuraavan päivän, äiti luuli olevansa normaali kun tissutti vaan sohvan nurkassa pahalta haiste, ja seuraavana päivänä oli ajoissa ylhäällä. Vieläkin lähes kolmekymppisenä, mulle tekee pahaa kaljapullon avausääni. Miettikää, te normaalit vanhemmat joiden mielestä joka ikinen viikonloppu on normaalia juoda.

Lisään joo vielä, että kyllä meillä juotiin aina arkenakin se muutama pullo. Pelottavaa, eikö totta.

Meillä on 3 vuotias lapsi ja mun mies on ongelmakäyttäjä. Ei ikinä ole änkyrä kännissä, mutta tisuttelee viikonloppusin aamusta lähtien. Arkisin juo illalla 2-6 olutta, mutta työnsä hoitaa normaalisti. Tosi ahdistava tilanne, nyt lapsen kasvaessa olen vasta tajunnut mitä kaikkea tästä voi seurata lapsen mielelle. Mies on hyvä isä, hyvä puoliso, humalassakin aina tosi kiltti, mutta toki persoona muuttuu. Ja ei, hän ei myönnä itse ongelmaa eikä siis suostu hakemaan apua tai muuttamaan tapojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miettivä:
Ehkä mun asenne alkoholia kohtaan (samoin mun sisarusten) on siksi aika leppoisa kun vanhemmat sitä kohtuudella käyttivät sillon tällön ja opimme että sitä voi ottaa ihan sivistyneestikkin. Eipä tullut aikoinaan teininäkään kauheesti juotua kun alkoholi oli tavallaan tuttua niin et muutama siideri/olut ok ja enempää ei tarvi juoda. Mun mielestä vanhemmat tekee hallaa sillä lapsilleen että sulkevat alkoholin pois ja tekevät siitä tabun. On hyvä oppia että kun sitä ainetta on olemassa ja tulee olemaan ja teininä tätä ihmeainetta kuiteski kokeillaan että tietää miten sitä käytetään ja miten sen kanssa voi elää sivistyneesti.

Peesaan tätä. Jossain ketjussa aiemmin tuomittiin lapsen/lasten kanssa Alkossa asiointia, mikä on ihan älytöntä mun mielestä.

Ja tosiaan toisilla se, että ottaa yhden näkyy jo silmistä ym. Mutta esim. musta ei näy, vaikka olisin kolme juonut (siis muidenkaan kuin omasta mielestä). Kännijuomiset ja juhlimiset erikseen, mun mielestä kotona voi käyttää alkoholia niin, että se korkeintaan vähän rentouttaa, mutta ei humalahakuisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Alkuperäinen kirjoittaja Miettivä:
Ehkä mun asenne alkoholia kohtaan (samoin mun sisarusten) on siksi aika leppoisa kun vanhemmat sitä kohtuudella käyttivät sillon tällön ja opimme että sitä voi ottaa ihan sivistyneestikkin. Eipä tullut aikoinaan teininäkään kauheesti juotua kun alkoholi oli tavallaan tuttua niin et muutama siideri/olut ok ja enempää ei tarvi juoda. Mun mielestä vanhemmat tekee hallaa sillä lapsilleen että sulkevat alkoholin pois ja tekevät siitä tabun. On hyvä oppia että kun sitä ainetta on olemassa ja tulee olemaan ja teininä tätä ihmeainetta kuiteski kokeillaan että tietää miten sitä käytetään ja miten sen kanssa voi elää sivistyneesti.

Peesaan tätä. Jossain ketjussa aiemmin tuomittiin lapsen/lasten kanssa Alkossa asiointia, mikä on ihan älytöntä mun mielestä.

Ja tosiaan toisilla se, että ottaa yhden näkyy jo silmistä ym. Mutta esim. musta ei näy, vaikka olisin kolme juonut (siis muidenkaan kuin omasta mielestä). Kännijuomiset ja juhlimiset erikseen, mun mielestä kotona voi käyttää alkoholia niin, että se korkeintaan vähän rentouttaa, mutta ei humalahakuisesti.

Tarkoitin siis, että se tuomitseminen on ihan älytöntä..

Viimeks tänään oli radiossa teinien lisääntyneestä alkoholin kulutuksesta ja siinä kerrottiin teinien nähneen kuinka viinipullot aukeavat.. Kuinka lapset pystyvät arviomaan sen määrän mikä on "sopiva"? Tyhmää puolustella alkoholin käyttöä.

Yhteistyössä