Miten tämän solmun saa auki? Kyse siis parisuhteesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvokaa nyt mitä ihmettä pitäisi tehdä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvokaa nyt mitä ihmettä pitäisi tehdä??

Vieras
Keväästä alkaen on mennyt päin hel**iä koko suhde, Tulee riitaa ihan pienestäkin. Mies on sanonut pari kertaa kesän aikana, että mitähän tästä enää tulee... mitään konreettista ei ole kuitenkaa ehdottanut. Seksi ei enää maistu kummallekaan.

Minä en halua erota, mutta tuntuu että vaikka mitä teen niin aina mies löytää syyn musta. Minä olen syyllinen kaikkiin ongelmiimme. Ja ärsyttää mieskin minua. Ärähdän kauhean helposti nykyisin.

Nyt stten alkuviikosta tuli kamalasti riitaa ja lopulta tilanne päätty siihen että minä huudan pääpunaisena, koska mies käänsi kaikki mun puheet väärin päin. Mitään kaunista tai ystävällistä ei ollut sanonut koko päivänä. Lopulta mies aloitti mykkäkoulun, kuten yleensä. Huusin, että sano nyt sinäkin jotain, kerro nyt mielipiteesi. Lopulta mies sanoi, että ei sano mulle enää mitään.

Minä tietenkin olen itkenyt silmät päästäni nämä päivät.

Mies välttelee minua, keksinyt menoa joka ilta ettei tarvi töiden jälkeen minun kanssa liiemmin olla. Nytkin on naapurin kanssa autoa laittamassa, vaikka ei yleensä olisi perjantai-iltana. Ehdotti että lähtee huomenna lasten kanssa mökillä käymään.

Minä en saa sanotuksi mitään.

Toivon, että mies tekisi tällä kertaa aloitteen. Hän se sanoi, ettei aio mulle puhua enää mitään. Nyt jos menen asiasta puhumaan niin luulen, että saan taas kuulla jauhavani tai nalkuttavani asioita. Itku on herkässä ja tiedän, että jos alan miehen nähden itkeä niin se vaan hermostuu entisestään.

En tiedä, mikä on ratkaisunne - puhuminen nyt ainakin auttaa. Kai :/
Meillä näin: mies vähättelee minua ja lapsia, sanoo joskus näin " oletkos ihan tyhmä vai mikä?" ( 7-veelle..) tai sitten mua haukkuu huoraksi tai vitun akaksi joka ei tajua mistään mitään. Viimeksi kun reissussa ollessani sanoin että haluan erota, niin lateli puhelimessa tappouhkauksia.
En uskalla sanoa mitään erosta kun ollaan naamatusten, mutta jos uskaltaisin, niin lähtisin lasten kanssa pois. Itselle uskottelen, ettei se mies mitään tekisi ja että saadaan asiat keskustelemalla hoitumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan..:
En tiedä, mikä on ratkaisunne - puhuminen nyt ainakin auttaa. Kai :/
Meillä näin: mies vähättelee minua ja lapsia, sanoo joskus näin " oletkos ihan tyhmä vai mikä?" ( 7-veelle..) tai sitten mua haukkuu huoraksi tai vitun akaksi joka ei tajua mistään mitään. Viimeksi kun reissussa ollessani sanoin että haluan erota, niin lateli puhelimessa tappouhkauksia.
En uskalla sanoa mitään erosta kun ollaan naamatusten, mutta jos uskaltaisin, niin lähtisin lasten kanssa pois. Itselle uskottelen, ettei se mies mitään tekisi ja että saadaan asiat keskustelemalla hoitumaan..

Sun tilanteessas pakkaisin laukut sillä välin kun mies ei ole kotona ja lähtisin kera lasten!Ei se siittä kuule paremmaks muutu!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miete:
Alkuperäinen kirjoittaja Miete:
Ehkä asiaa auttaisi, jos vähentäisit palstailua

Miten niin? Käyn täällä aika harvoin, riidat ei tosiaan koske mun palstailua.

Ehkä kaiken ydin on siinä, että roikut liikaa netissä

Liikaa netissä? Käytän nettiä kuitenkin aika vähän. Syy ei siis tosiaan ole siinä.

Nytkin notkut täällä, kun voisit olla ottamassa suihin ukoltasi

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Eihän tuossa nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin avata suu? Pakkohan tuo asia on puida.Kysyt mieheltä että mitä se oikeen haluaa..

Pakkohan se on puhua mutta kun tuntuu ettei tiedä mistä aloittaa... kun pelkään että vaan pahenee koko riita. Olen odottanut että mies tekee aloitteen, mutta nyt tosiaan on kulunut jo 3vrk eikä mies puhu asiasta mitään. On kuin mitään riitaa ei olisi ollutkaan, ainoastaan että meidän väliltä puuttuu kaikki läheisyys ja lömpö. Ollaan kuin kämppikset tässä ja huolehditaan lapsista.

Kyllä minä vähän muuta haluan, en tiedä aiooko mies jatkaa tällä linjalla vai odottaako että minä taas teen aloitteen riidan sopimikseksi vai mitä. Mietin jo sitäkin, että eroamme, katselin asuntoja yms mutta sitä en halua. Rakastan kuitenkin miestäni, olen vain niin hukassa...

Eihän tuossa nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin avata suu? Pakkohan tuo asia on puida.Kysyt mieheltä että mitä se oikeen haluaa..

Pakkohan se on puhua mutta kun tuntuu ettei tiedä mistä aloittaa... kun pelkään että vaan pahenee koko riita. Olen odottanut että mies tekee aloitteen, mutta nyt tosiaan on kulunut jo 3vrk eikä mies puhu asiasta mitään. On kuin mitään riitaa ei olisi ollutkaan, ainoastaan että meidän väliltä puuttuu kaikki läheisyys ja lömpö. Ollaan kuin kämppikset tässä ja huolehditaan lapsista.

Kyllä minä vähän muuta haluan, en tiedä aiooko mies jatkaa tällä linjalla vai odottaako että minä taas teen aloitteen riidan sopimikseksi vai mitä. Mietin jo sitäkin, että eroamme, katselin asuntoja yms mutta sitä en halua. Rakastan kuitenkin miestäni, olen vain niin hukassa...

Vai olisko nyt niin ettet uskalla aloittaa asiasta puhumista kun pelkäät mitä miehesi siihen sanoo? että haluaisi erota?

Kerro miehelles että sulla on paha olo, ja kerro miksi. Jospa miehen silmät vaikka avautuisivat vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
teidän arki menee vaan tappeluun ja näätte toisenne siinä kotona koko ajan.. miten oisi pikku reissu??

Olen kyllä valmis tekemään töitä suhteen eteen, mutta kun tuntuu että toinen ei sitä arvosta vaan kääntää kaiken sanomiseni nurin päin. Ja arvostelee kaikkea mitä teen.

Reissu olisi ihana, tosin just nyt täysn mahdoton toteuttaa taloudellisen tilanteen ja lastenhoitajien puutteen vuoksi. Ehdotin miehelle että lähdemme syksystä kahdestaan kylpylään, nyt on vaan kaikki jäässä tässä suhteessa. Ehkä tässä pitää vaan antaa ajan kulua ja odottaa että mieskin tajuaa, että asiat ei lakkaa olemasta ellei niitä puhuta selväksi.

Mun mies on niin yksinkertainen, että "armoseksi" saa sen aina paremmalle päälle tappeluiden jälkeen. Jos se ei toimi, niin mä epäilisin miehelläni olevan toisen naisen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mun mies on niin yksinkertainen, että "armoseksi" saa sen aina paremmalle päälle tappeluiden jälkeen. Jos se ei toimi, niin mä epäilisin miehelläni olevan toisen naisen.

Mun ei kyllä yhtään tee mieli seksiä näiden riitojen jälkeen. Eikä mieskään ole aikoihin ehdotellut seksiä. En silti ensimmäisenä aio kuvitella, että kyseessä olisi toinen nainen.

Mun ei kyllä yhtään tee mieli seksiä näiden riitojen jälkeen. Eikä mieskään ole aikoihin ehdotellut seksiä. En silti ensimmäisenä aio kuvitella, että kyseessä olisi toinen nainen.

No sitähän tuo armoseksi on, että tekee aloitteen vaikka itseä ei niin kiinnostakaan. Meillä se ainakin menee niin päin, että ensin seksi ja sitten keskustelu. Moneen ongelmaan on saatu kompromissi näin. Ei ehkä toimi teillä, mutta toimii meillä.

Vai olisko nyt niin ettet uskalla aloittaa asiasta puhumista kun pelkäät mitä miehesi siihen sanoo? että haluaisi erota?

Kerro miehelles että sulla on paha olo, ja kerro miksi. Jospa miehen silmät vaikka avautuisivat vähän.

Tietenkin sitäkin pelkään. Mutta enemmän sitä että pahennan vaan kokonaistilannetta ja alamme huutamaan toisillemme pääpunaisena. Se ei ollut kaunista katseltavaa eikä ole vastedeskään. Olen yrittänyt näitä meidän riitoja selvitellä ja aina se menee siihen, että asiat menee entisestään solmuun.

Joo, tänään on pakko puhua, asiat ei voi olla selvittämättä kauaa. Oli sitten edessä ero tai mitä tahansa.

No sitähän tuo armoseksi on, että tekee aloitteen vaikka itseä ei niin kiinnostakaan. Meillä se ainakin menee niin päin, että ensin seksi ja sitten keskustelu. Moneen ongelmaan on saatu kompromissi näin. Ei ehkä toimi teillä, mutta toimii meillä.

Ymmärsin mitä tarkoitat, mutta minusta ajatuskin rakastella tässä tilaneessa olisi ihan mahdoton. Haluan puhua ensin. Jos ei nyt ihan pohjiamyöten kaikkia suhteen saloja niin ainakin se, että pyydetään anteeksi ennenkuin päädytään sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvokaa nyt mitä ihmettä pitäisi tehdä??:
Keväästä alkaen on mennyt päin hel**iä koko suhde, Tulee riitaa ihan pienestäkin. Mies on sanonut pari kertaa kesän aikana, että mitähän tästä enää tulee... mitään konreettista ei ole kuitenkaa ehdottanut. Seksi ei enää maistu kummallekaan.

Minä en halua erota, mutta tuntuu että vaikka mitä teen niin aina mies löytää syyn musta. Minä olen syyllinen kaikkiin ongelmiimme. Ja ärsyttää mieskin minua. Ärähdän kauhean helposti nykyisin.

Nyt stten alkuviikosta tuli kamalasti riitaa ja lopulta tilanne päätty siihen että minä huudan pääpunaisena, koska mies käänsi kaikki mun puheet väärin päin. Mitään kaunista tai ystävällistä ei ollut sanonut koko päivänä. Lopulta mies aloitti mykkäkoulun, kuten yleensä. Huusin, että sano nyt sinäkin jotain, kerro nyt mielipiteesi. Lopulta mies sanoi, että ei sano mulle enää mitään.

Minä tietenkin olen itkenyt silmät päästäni nämä päivät.

Mies välttelee minua, keksinyt menoa joka ilta ettei tarvi töiden jälkeen minun kanssa liiemmin olla. Nytkin on naapurin kanssa autoa laittamassa, vaikka ei yleensä olisi perjantai-iltana. Ehdotti että lähtee huomenna lasten kanssa mökillä käymään.

Minä en saa sanotuksi mitään.

Toivon, että mies tekisi tällä kertaa aloitteen. Hän se sanoi, ettei aio mulle puhua enää mitään. Nyt jos menen asiasta puhumaan niin luulen, että saan taas kuulla jauhavani tai nalkuttavani asioita. Itku on herkässä ja tiedän, että jos alan miehen nähden itkeä niin se vaan hermostuu entisestään.

Kuulostaa hyvin samantapaiselta mitä mulla on miehen kanssa välillä. Me tosin tehdään sovinto vaikka väkisin ennen nukkumaanmenoa ettei jäis riita päälle mutta silti välillä käy noin että asiat vaivaa useamman päivän. Nyt ei kannata miettiä eroa vaan yrittää sinnitellä ja saada sopua aikaan. Anna vaikka miehen mennä viikonlopuksi mökille lasten kanssa, ehkä pieni välimatka auttaa. Yleensä parisuhteessa on alamäkiä ja sitten hetken kuluttua menee taas paremmin.

Et voi muuttaa miestäsi, voit muuttaa vain itseäsi. Ala hoitamaan
itseäsi, etsi jokin paikka missä saat puhua omista tunteistasi.
Huolehdi itsestäsi ja lapsista, älä miehestä. Tee sitä, mikä on itsellesi
hyvää. Älä tulkitse miehen ajatuksia ja puheita, kerro vain yksinkertaisesti,
mitä itse ajattelet, haluat ja tunnet ja pelkäät. Kerro ajatuksesi siitä, miten
haluat että lapset hoidettaisiin ja millainen koti(rauha) heillä pitäisi olla.
Ole yksinkertainen ja avoin. Jos suututtaa, kerro mikä ja miksi ja miten haluaisit
asian olevan, toimi myös niin, että edistät asioita haluamaasi suuntaan.
Älä odota miehen toimivan tai muuttuvan. Jos itse muutut ja muutat toimintatapoja,
myös toisen on pakko muuttua. Jos hän kysyy, mitä tästä tulee, kysy, mitä hän haluaisi tulevan. Jos hyvin käy, voitte lähteä yhdessä pariterapiaan. Se todellakin kannattaa.
Kun asioista puhutaan kolmannen henkilön läsnäollessa, tilanne aivan erilainen,
kuin kaksistaan riidellessä, jolloin yleensä vain toistetaan samaan kaavaa. Pariterapiassa solmut alkavat avautua, ongelmien tausta saattavat saada valoa ja alkaa löytyä uusia toimntatapoja.

Heippa! :)

Meilläkin on ollut moisia, mutta ajanmyötä vaan jompikumpi tekee aloitteen ja sovimme asiat. Yleensä minä olen se joka tekee aloitteen sovinnosta. Silti koen, että meillä on onnellinen ja ihana parisuhde. Riitojen ja sovintojen jälkeen on entistä parempi suhde, kun on tajunnut, että tämän kaiken eteen tarvitsee tehdä työtä eikä läheisyys ja toinen ihminen ole itsestäänselvyys. Näiden riitojen aikana saatamme pitää breikkiä tóisistamme niin, ettemme näe paljon vaan saamme omaa tilaa ajatella. Ei kuitenkaan siis mihinkään reissuun lähdetä, vaan olemme vuorotellen kotona lapsen kanssa kun toinen selvittelee ajatuksia.

Yhteistyössä