Miten tämä on mahdollista? palkanlasku ja verokortti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun aloitin määräaikaisena toimitin verokortin, se hävisi ja palkasta lähti 60%. Minulle ei ilmoitettu, että verokortti hävisi, että pystyisin toimittamaan uuden. Nyt vaihtui pysyväksi, toimitin pari viikkoa sitten uuden verokortin. Tänään sain palkanlaskelman, kappas vaan taas lähti 60%. Soitin ja kysyin minkä takia kun toimitin uuden verokortin aikoja sitten, vastaus oli että se hävisi. Sanoin käyväni verotoimistossa ja toimitan tänään taas verokortin, palkanlaskija vastasi, ettei siitä ole hyötyä kun palkat meni maksuun (palkka maksetaan 31.7.).
Kuitenkin kävin verotoimistossa ja toimitin työnantajalleni uuden verokortin ja vaadin, että palkka laskettaisi uudestaan uudella veroprosentilla koska tämä ei ollut minun vika kun joka ikinen kertaa hävitetään se verokortti.
Onko muissakin työpaikoissa samaa ongelmaa verokortin kanssa?

Kyllä verokorttia voi vaihtaa vaikka joka kuukausi, mutta silloin et kyllä ole palkanlaskijan paras kaveri. En kyllä ikinä ole kuullut, että keltään olisi palkanlaskussa verokortti kadonnut, kuulostaa oudolle.

Veroposentin voi vaihtaa kuinka usein tahansa. Jos palkat mennyt jo eteenpäin, niin silloin uudella veroprossalla saa vasta seuraavassa palkassa.

No, jos ovat hävittäneet ja sen tienneet, heidän olisi pitänyt ottaa suhun yhteyttä. Missä mä olin töissä, verokorteista otettiin kopiot, joten olisi ollut se edes kopio tallella. Oisko käyny niin, että verokortti hukkunut ennen kuin se syötetty järjestelmään esim. mennyt väärälle henkilölle, roskiin tms, joten siksi otettu 60 %. Kun soitit ja sanoit, että lähettänyt olet, niin sanottu et ilmeisesti verokortti hävinnyt, vaikka palkanlaskija ei ole sitä saanut.

2 viikkoa ennen palkanlaskua toimitettu verokortti ei todennäköisesti ehdi isossa yrityksessä seuraavaan palkkaan. Se voi sulle olla pitkä aika, mutta oikeasti palkanlaskussa lyhyt aika.

Ei ole iso yritys. Ja kun toimitin sen verokortin varmistin, että uusi verokortti ehtii palkanlaskijalle ennen tätä palkka. Palkanlaskija ilmoitti että hukkasi sen. Nyt vaan odotan, että ne korjaa virheen.

Minulla on lähtenyt kesätyöpalkoista 60%. siis kaikista kolmesta palkasta. Lisäksi pomo ei vastaa puhelimeen, sijainen ei tiedä mitään ja palkanlaskija vain voivottelee puuttuvaa korttia. Puuttuvan osan saan kuulemma veronpalautuksiss!

Yhteistyössä