Miten taltuttaa nopeasti ientulehdus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riesa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"riesa"

Vieras
Oon ollu huonossa kunnossa muutaman kuukauden, maannu sairaalassakin, niin ei oo tullu huolehdittua hampaista kunnolla. Nyt sit ientulehdus ja vaikka oon pari viikkoa pessyt huolellisesti hampaat, ei ientulehdus lähde. Veri lentää joka harjauksen yhteydessä. Neuvoja pliis mitä muuta voin tehdä kuin harjata ja lankailla?? Auttaako joku suuvesi tms.?

Se auttaa nopeasti ja luonnollisesti, että tiputtaa tea tree -öljyä hammasharjaan ja harjaa sillä hetken normaalin hampaiden pesun jälkeen. Voi kevyesti huuhtoa suun sen jälkeen. Ei tarvitse pelätä lääkesuuvesien sivuvaikutuksia.

[QUOTE="vieras";25408016]Se auttaa nopeasti ja luonnollisesti, että tiputtaa tea tree -öljyä hammasharjaan ja harjaa sillä hetken normaalin hampaiden pesun jälkeen. Voi kevyesti huuhtoa suun sen jälkeen. Ei tarvitse pelätä lääkesuuvesien sivuvaikutuksia.[/QUOTE]
On siis tutkitusti antiseptinen ja toimiva aine. Ei viherhihhulointia.

Kiitos vastauksista! Voisin kokeilla tota Parodontax-tahnaa nyt aluksi, mut mistä tota tea tree-öljyä saa jos innostun sitä(kin) kokeilemaan?
Isommista apteekeista, kaikista luontaistuotekaupoista, Sokosten ym. luontaistuoteosastoilta. Auttaa paljon nopeammin kuin Parodontax, joka tarkoitettu pitkäaikaisen ientulehdukseen perushoitoon. Siksi suosittelen, että unohdat sen, koska sinulla akuuttitilanne, jonka saa nopeasti pois. Tea tree öljyä voi teholta verrata klooriheksidiiniin (joka sekin parempi kuin Parodontax ja suositellaan sinun kaltaisissa tilanteissa), mutta siitä voi esim. kieli ja hampaat värjääntyä. Klooriheksidiinistä voi tulla allerginen reaktio ja tea trean kohdallakin se on mahdollista, tosin erittäin harvinaista. Testaa silti aluksi yhdellä tipalla laimentamatonta tea tree öljyä vaikka iholle.

Tikutat sellasella kolmiomallisella tikulla sinne hammasväliin. Mulla auttaa, hammaslääkäri opetti kun on sellaset tulehdusherkät ikenet :(
Ei kannata nyt sörkkiä hirveästi ylimääräistä, vaan rauhoittaa tilanne muutaman päivän aikana antiseptisella aineella ensin. Paha ientulehdus on eri asia kuin se, että normaalisti hoitaisi hampaita ja sitten pitäisi alkaa lankaamaan kun ei ole pitkään aikaan sitä tehnyt. Silloin tuleekin aluksi verta ja saa tullakin ja silti pitää hoitaa.

Yhteistyössä