Miten tällaisen ihmisen kanssa toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Mun mieheni sisko on todella suorasukainen ihminen, eikä aina tunnu yhtään miettivän sitä mitä sanoo. Hän on viime aikoina käynyt meillä usein ja kyselee joka kerta asioita, jotka on mulle henkilökohtaisia tai sellaisia, että en halua niitä hänen kanssaan jakaa.

Kysymys alkaa aina "miksi et" tai "etkö sä". Miksi et ole käynyt lukiota? Miksi sinulla ei ole säästöjä? Miksi sinä et ole matkustanut yhtään? Etkö sä harrasta mitään liikuntaa? Eikö sulla ole ajokorttia? Miksi ei?

Ikää hänellä on 26 että ei ole ihan siinä kyselyiässä enää. Mitä sanon kun tuollaiset kyselyt ahdistaa ja saa tuntemaan että olen jotenkin huono kun en ole matkustanut tai ei ole säästöjä. Vai minussako on vika?

Vastaa kysymyksellä. Kysy häneltä miksi kysyt tätä, tai miksi haluat tietää. Kysy säästätkö itse, tai miksi epäilet että minä en säästäisi. Kysy missä sinä olet matkustanut. Älä vastaa kysymykseen vaan vastaa aina kysymyksellä, jos aihe on sulle liian arkaluontoinen. Ja ainahan voit kysyä miksi kyselet ja olet noin utelias!

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Mun mieheni sisko on todella suorasukainen ihminen, eikä aina tunnu yhtään miettivän sitä mitä sanoo. Hän on viime aikoina käynyt meillä usein ja kyselee joka kerta asioita, jotka on mulle henkilökohtaisia tai sellaisia, että en halua niitä hänen kanssaan jakaa.

Kysymys alkaa aina "miksi et" tai "etkö sä". Miksi et ole käynyt lukiota? Miksi sinulla ei ole säästöjä? Miksi sinä et ole matkustanut yhtään? Etkö sä harrasta mitään liikuntaa? Eikö sulla ole ajokorttia? Miksi ei?

Ikää hänellä on 26 että ei ole ihan siinä kyselyiässä enää. Mitä sanon kun tuollaiset kyselyt ahdistaa ja saa tuntemaan että olen jotenkin huono kun en ole matkustanut tai ei ole säästöjä. Vai minussako on vika?

ärsyttävä akka-välttele hänen seuraa.

Varmaan, jos sanoisin hänelle että ei kuulu sulle, sieltä tulee kysymys "ai miten niin ei?" :D Äh. Ehkä sanon vähän kovemmin seuraavan kerran. Pää kiinni kuulostaa helpottavalta!

Esitä vastakysymys - miksi kysyt?
Tai sitten tukit sen suun vastaamalla jotain nasevaa kuten: en tarvii ajokorttia ku mulla on aina kuski, lukio on vaan knoppitietoa josta on hyötyä korkeintaan smalltalkissa, ei ole säästöjä kun olen kuluttanut kaikki rahani päästäkseni tähän nykyiseen elintasooni, en välitä matkustamisesta - mieluummin ostan jotain kivaa kotiini jossa olen 365 päivää vuodessa.. jne..

Vastaa jotain ympäri pyöreetä ja esitä samantien vastakysymys aiheeseen liittyen "No paljos sulla on säästöjä?" "Miten oot voinu säästää noin paljon/vähän?" Miksi olet käynyt Afrikassa, itse menisin paljon mieluummin Norjaan" Vittuile sille.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Ei noi nyt niin pahoja kysymyksiä ole. Mikset voi vastata hänelle, niinkuin asia on? Miksi? Häpeätkö itse sitten jotenkin noita juttuja, vai miksi niistä ei saisi kysyä.

Yhteistyössä