miten tai mistä lasketaan liiton raha, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
.... olen ollut -06 vuodesta asti kotona, -06 jäin äippälomalle, siitä hoitovapaalle, -08 alotin taas äippäloman ja nyt olen taas hoitovapaalla, vakityössä aloitin 2002 ja ekalle äippälomalle jäin -04 ja olin 6kk töissä ennen kun jäin -06 taas äippälomalle.

Sanoin nyt itteni irti ja ilmoittauduin työkkäriin ja jos töitä en saa (mitä toivon että saan!!!) saan tietty liiton rahaa kun karenssi on mennyt, mutta miten tai mistä tuo liiton raha lasketaan minulle??

kiitollinen jos joku osaa vastata :)

[QUOTE="minna";22816257]osaisko joku edes kertoa mistä tätä voisi kysellä?[/QUOTE]

Kumpi olisi loogisempi paikka kysyä, liiton toimisto vai kaksplussan mammasivusto?

[QUOTE="tööt";22816274]Kumpi olisi loogisempi paikka kysyä, liiton toimisto vai kaksplussan mammasivusto?[/QUOTE]

toinen :D en tod jaksais taas alkaa soittelee ympäri suomea yhen kysymyksen takia, joten aattelin ensin kysästä täältä, jo sjollain ois tietoa asiasta ja halvempaa se on täältä kysellä kun olla puhelimessa "tunti tolkulla"

no anteeksi että kyselin, on se kumma kun täällä saa kysellä mitä vaan ja kas sitten kun minä kyselen ni se onkin väärin, taidampa mennä vauvan sivuilta kyselee :)

Sinulle lasketaan viimeisen 38 viikon palkka. Siinä huomioidaan myös loma-ajat eli jos olet ollut kesälomalla ja saanut palkkaa niin ne lasketaan niihin viikkoihin mukaan.

Oho, eka vastaukseni meni sensurointiin....
Sain itse karenssiajalta kelalta korvauksen kun hakeuduin sairaaksi ja sain siitä todistukset. Eli jos mahd. ja luultavaa niin hae sairaslomaa ja lähetä todistukset kelalle. Masennuksen vuoksi(töistä lähtö aiheutti kaikkineen) sain saikkua kuukausiksi.

[QUOTE="vieras";22816842]Oho, eka vastaukseni meni sensurointiin....
Sain itse karenssiajalta kelalta korvauksen kun hakeuduin sairaaksi ja sain siitä todistukset. Eli jos mahd. ja luultavaa niin hae sairaslomaa ja lähetä todistukset kelalle. Masennuksen vuoksi(töistä lähtö aiheutti kaikkineen) sain saikkua kuukausiksi.[/QUOTE]

Sen karenssiajan voi olla myös hoitovapaalla ei tarvi lähteä valehtelemaan lääkäriin.

[QUOTE="vieras";22816934]No itselleni tämä ei ollut mahdollista ja ei ollut syy valetta vaan taustalla tutkitusti keskivaikeamasennus, johon lääkitys ja terapiaa 2krt/viikossa. Taustan mistä johtuu kun kuulisit ei et ihmettelisi valehteluksi.[/QUOTE]

No eiköhän se olisi ap:lla valehtelemista jos sun neuvoja noudattaisi?

asia on nyt selvitetty, raha lasketaan palkkatuloista ennen äippälomia ja hoitovapaita ja karenssi tulee hoitovapaan aikna ja toivon että saan töitä heti kun hoitovapaa loppuu että ei tartte liiton rahoill ejäädä, mutta asian selvitin siksi jos huonosti käy niin tiedän edes vähän minkäverran saan rahaa.

[QUOTE="minna";22817028]asia on nyt selvitetty, raha lasketaan palkkatuloista ennen äippälomia ja hoitovapaita ja karenssi tulee hoitovapaan aikna ja toivon että saan töitä heti kun hoitovapaa loppuu että ei tartte liiton rahoill ejäädä, mutta asian selvitin siksi jos huonosti käy niin tiedän edes vähän minkäverran saan rahaa.[/QUOTE]

Etkö sinä ole lomia saanut työpaikastasi, jos olet niin sitten ne lasketaan mukaan viikkokertymään.

Yhteistyössä