Paljonko liiton raha on palkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammeli

Vieras
Olen ensi kuussa 6 päivää työttömänä, joten kannattaako minun hakea kotihoidontukea koko kuukaudelta, koska sehän vaikuttaa liitonrahoihin. Saan kotihoidontukea 294.28 ja vanhemmasta pojasta 94.09 miinus verot.

Miten se liiton raha lasketaan? en ole koskaan ollut työttömänä, niin olen pikkusen hukassa näiden asioiden kanssa....

Kotihoidontuki vähennetään työttömyyskorvauksesta, joten se kannattaa hakea, jos saa siihen korotuksia (niitä ei vähennetä, vain se perusosa). Se ei siis vähennä itse työttömyyskorvausta yhtään.

Tosin 6 päivältä ei taida saada mitään?

Meillä on työpaikka kiinni kuukauden ja mulla ei ole vielä täyttä lomaa, joten sanoin että lomauttaavat minut niin saan liitosta rahaa, mut nyt sit mietin et kannattako hakea liitonrahaa vai kotihoidontukea? Kumpi isompi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten voi olla työtön jos saa kotihoidontukea? Vai haetaanko kotihoidontukea joka kk. erikseen?

No minä olen nyt työttömänä ja haen myös kotihoidontukea, koska olen siihen oikeutettu. Hoidan 9kk vauvaa ja 3,5v lasta kotona. Miksi ei voisi olla yhtä aikaa työtön (jos on siis valmis menemään töihin jos sitä tarjotaan).

Yhteistyössä