Miten tästä eteenpäin?

Tänään ultrassa ei löytynyt sykettä ja alkio vastasi viikkoja 7+4 vaikka oikeasti menossa 9+2. Mitä nyt tapahtuu,neuvolatäti sanoi että suositus olisi oottaa että vuoto alkaisi itsestään,mutta sanoin että haluaisin lääkkeellisen tyhjennyksen. Aikoi ottaa huomenna yhteyden sairaalaan ja konsultoida asiaa,,,kuin nopeasti sieltä otetaan yhteytta?

Tuntuu ettei jaksaisi ajatella asiaa,eikä puhua siitä,,,tuska repii sisältä,,,
 
Hei,

Olen todella pahoillani keskenmenostasi :hug:

Käytännöt hoitojen kanssa tuntuu vaihtelevan ihan hirveästi eri paikkakunnilla. Jossain päin Suomea ensimmäiset lääkkeet tyhjennystä varten saa jo ultrassa jo sydän ei lyö. Toisaalla taas voi joutua odottelemaan pitkiäkin aikoja.
Suosittelen olemaan itse aktiivisesti yhteydessä paikkaan jossa tyhjennys tehtäisiin, ainakin minulla se nopeutti asiaa hurjasti. Ensin lupailivat aikaa kolmen viikon päähän ja kun soitin ja sanoin että pää ei yksinkertaisesti sellaista odottelua kestä niin pääsin parin päivän päästä osastolle.

Tsemppiä hurjasti, toivottavasti kaikki hoituu hyvin! :hug:
 
Vomia suruusi! Kävin juuri saman läpi eli np-ultrassa pari viikkoa sitten todettiin pienen kuolleen 10+ viikolla. Kaavintaa odotin viikon ja se oli viikko sitten.

Mulle ainakin heti sanottiin että kaksi vaihtoehtoa: kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys. Valitsin kaavinnan koska sikiö oli jo sen verran iso etten olisi henkisesti kestänyt "synnyttämistä". Minulle oli vaikeaa kun jouduin kantamaan kuollutta sikiötä tietoisesti viikon sisälläni ennen kaavintaa. Mutta täällä on jonoja paljon. Lääkkeet olisin saanut heti paikalla kotiini.

Mulla ei ollut mitään vuotoa tm. merkkejä keskenmenosta. Ihmettelen tota neuvolan lausuntoa sillä vuoto voi alkaa vasta viikkojen päästä! Komppaan meritähteä eli painosta itse sairaalaa asiassa. Lääkkeet luulisi saavan heti kouraan. Ihme toimintaa.
 
Niin ja vähän muute minuaki ihmetyttää toi "odotetaan hetki" kommentti. Minähän ehdin mennä nt-ultraan asti ja sillon olis viikkoja pitäny olla 11+6, mutta siihen mennessä mulla ei ollut minkään näköistä oiretta keskenmenosta. Eilen sitten kävin lääkärissä hakemassa lääkkeet tyhjennykseen (viikko ultrasta) ja eiliseenkään mennessä ei oireita ollu, ainakaa mitään huomattavia. Ehkä eilen oli pari kertaa menkkamaista juilintaa ja paperiin saatto jäädä pyyhittäessä ihan vähän jotain rusehtavaa, mutta mitään vuotoa ei alkanu.
 
Tänään soitin neuvolaan ja kyselin onko ottanu yhteyttä sairaalaan,,,oli soitttanu ja olivat käskeneet tehä sähköisen lähetteen sinne. Olivat sanoneet että voi mennä alkuviikkoon tyhjennys ku on ruuhkaa. Mäki ihmettelin ku se sanoi silloin että suositus ois että pitäis oottaa että jos itestään tulisi pois,sanoin kyllä heti että mun pää ei kestä odotella. Onneksi nyt asiat on hoidossa.

Kiitos teille vastauksista ja neuvoista,kyllä tämä tästä helpottaa varmasti jossain vaiheessa.
 
:hug:

On kyllä erikoinen neuvo että odottaa että itsestään vuoto alkaa. Kysyin siitä asiasta viime viikolla käydessäni naistentautienpolille ni sanoivat että tulehdusriskin takia ei suositella odottamista ( en siis kuitenkaan halunnut odottaa vaan uteliaisuuttani kysyi.). No neuvoja on niin monia kuin on lääkäreitä/hoitajia.

Hyvä että oot saanut asiaa eteenpäin,odottaminen on tuskaa. :hug:
 

Yhteistyössä