miten tää onkin näin vaikeaa :o

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
olen raskaana ja ihan alkuvaiheessa..

nyt joka paikasta ladellaan ohjeita mitä saan ja mitä en saa tehdä. Käsketään syömään tietyllä tavalla ja välttämään sitä sun tätä ja nyt mulla on hirveä paniikki että aiheutan lapselle jonkun vamman mun syömisellä tai syömättä jättämisellä :eek:

miten tää raskaana olo voi näin vaikeaa olla :eek:
 
No aika simppeliä se loppujen lopuksi on. Ei alkoholia, tupakkaa tai muita huumeita. Rajoita kofeiinia. Muista ruokahygienia, suosi suomalaista ja tuttua. Jos et syö kovin monipuolisesti niin kannattaa miettiä vitamiinilisiä. Esim. foolihappo ja D-vitamiini tahtovat jäädä vajaiksi.
 
ap
kai mä olin typerä ku luulin että saisin elää normaalia elämää raskaudesta huolimatta :(

alkoholia ja tupakkaa en käytä muutenkaan että päivänselvää etten nytkään..
 
Järki taas käteen ihminen
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Se on niin vaikeaa kuin päätät tehdä siitä.

Tietenkin tupakka ja alkoholi ja kofeiini pois.
Muuten käytät järkeäsi
Näin. Aika huono itsetunto täytyy ihmisellä olla että vetää pultit tuollaisesta. Hyväähän ne ihmiset vain tarkoittavat / haluavat keskutella jotain mitä osaavat, itse päätät mitä syöt ja mitä et.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kai mä olin typerä ku luulin että saisin elää normaalia elämää raskaudesta huolimatta :(

alkoholia ja tupakkaa en käytä muutenkaan että päivänselvää etten nytkään..
Outoja ihmisiä sinäki tunnet. Mulle ei ikinä KUKAAN koittanu kertoa mitä saisin syödä ja mitä en. Ainoa oli, et ne listat sain kotiin mitkä neuvolasta sain. Tietenki sä saat elää normaalia elämää. Ainut mitä joskus mietin, oli et pitäisköhän kahvin juontia rajoittaa. Ja siihenki tuli ratkaisu ihan itsestään, mua nimittäin alko kahvi etomaan molemmissa raskauksissa heti alkuun.
 

Yhteistyössä