Miten tää nyt pitäisi ymmärtää? :D

Pari viikkoa sitten löysin netistä vanhan ulkomaalaisen ystäväni, joka sattuu myös olemaan entinen poikaystäväni. Juteltiin niitä näitä, kerroin mitä olen tehnyt sen jälkeen kun tiemme erosivat (hän meni armeijaan, minä menin sillä aikaa naimisiin ja muutin Suomeen, seurustelumme oli loppunut jo ennen sitä mutta ystävyys jatkui) ja hän kertoi omasta elämästään. Kerroin lapsistani ja miehestäni, hän kertoi opinnoistaan ja vaimostaan. Todettiin, että oli kiva jutskata pitkästä aikaa, ja sovittiin että ollaan yhteyksissä, siis ihan kavereina.

Alkuviikosta hänen vaimonsa lähetti mun sähköpostiin noin 30 kuvaa, missä hän on miehensä kainalossa lomamatkoilla jne, ja saatetekstinä luki että "XXX on hyvin onnellisesti naimisissa, joten peräänny" :eek:. Ensin ajattelin nokittaa kuvilla minusta ja miehestäni, hetkeksi mun päähän kasvoi pirunsarvet ja mietin jopa lähettäväni kuvia minusta ja hänen miehestään (olimme hyviä ystäviä 4 vuoden ajan, siitä ajasta seurustelimme pari kk) mutta tyydyin vain vastaamaan että "Tiedän, ja olen siitä hyvin onnellinen. Itsekin olen naimisissa ja kahden lapsen äiti".

Pari päivää sitten tämä mies lähetti mulle hauskan kiertokirjeen, ja lähetin hänelle vastaavanlaisen jutun takaisin.

Ja tänään tuli taas vaimolta sähköpostia, jossa sanottiin että etkö jo usko että XXX on onnellisesti naimisissa eikä ole sinusta kiinnostunut :D, voisitko jättää meidät rauhaan, jne. Kyseinen mies ei taida itse tietää mitä vaimo mulle kirjoittelee, sillä on ottanut muhun tänäänkin mesen kautta yhteyttä...

Olen varmaan superpaska mutta EN aio lopettaa yhteydenpitoa tähän tyyppiin, sillä oltiin niin hyviä kamuja, kauan ennen onnetonta seurusteluyritystämme, ja vielä sen jälkeenkin. Vaimon itsetunto-ongelmat tai mitälie ei ole mun asiani, vai onko? Mitään flirttailua, menneiden haikailua tms ei olla tämän miehen kanssa juteltu. Vaan täysin samanlaista kaveriläppää mitä muidenkin kanssa. Eli vaimo vaahtoaa nyt turhasta. Ystäviä saa kaikilla olla, ja jokaisella on menneisyys. JOS tämä mies itse sanoisi, että ei pidetä enää yhteyttä, niin en tietenkään olisi häneen enää yhteyksissä...mutta kun se on vaimo joka kiukuttelee.

Toisaalta, pitäisi kai olla imarreltu siitä, jos 25-vuotias kaunis hollantilainen nuori nainen pitää 31-vuotiasta kahden lapsen kulahtanutta äitiä uhkana avioliitolleen :saint:.
 
vieras
Oho.
Kysäise mieheltä, että mitäs hän ajattelee vaimonsa ajattelevan
yhteydenpidostanne. Jos saisit sitä kautta selville, tietääkö mies.
En minäkään ymmärrä miksi lopettaisit yhteydenpidon, mutta ystävyyden nimissä, et varmaan halua kaverille vaikeuksia, jos sen vaimo elkaa sielläkin päässä kiukkuamaan tilanteesta
 
Mä mainitsisin asiasta tälle ystävälle että vaimonsa on lähettäny tuollasta ja pyytäisin miestä selvittämään asian vaimonsa kanssa ja jatko tapahtuu sen mukaan mitä tän vaimon kanssa sopivat, joko mies saa pitää yhteyttä suhun tai sitten ei :)
 
Täytyypä kysäistä mieheltä, onko se kertonut vaimolleen että ollaan taas yhteyksissä, ja mitä vaimo siihen sanoo...Vaimo ei oikein taida tykätä musta, kun teki kaikkensa päästäkseen miehen suosioon joskus vuonna yksi tai kaksi, kun minä seurustelin tämän miehen kanssa. Sillä lomareissulla ei lykästänyt, mutta syksymmällä samana vuonna mitä ilmeisimmin jo onnisti, koska ovat nyt naimisissa =). Mulla ei ollut aavistustakaan että olen tavannut tämän vaimon joskus vuosia sitten, mutta kuvista tunnistin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mä mainitsisin asiasta tälle ystävälle että vaimonsa on lähettäny tuollasta ja pyytäisin miestä selvittämään asian vaimonsa kanssa ja jatko tapahtuu sen mukaan mitä tän vaimon kanssa sopivat, joko mies saa pitää yhteyttä suhun tai sitten ei :)
Joko sä Kökkönen synnytit? :)
 
Selvennys: siis kysyn mieheltä, onko hän kertonut että ollaan taas yhteydessä, vai onko vaimo ehkä saanut asian selville tonkimalla salaa miehensä sähköpostia, meseä, kännykkää tms... =)
Sillä sehän nyt on selvää, että vaimo tietää.
 
x
Miksi haluat viestitellä jonkun toisen ihmisen miehen kanssa, jos se selvästi loukkaa hänen vaimoaan. Minä en koskaan tekisi näin, en laittaisi omia tarpeitani jonkun toisen ihmisen edelle. Miten suhtautuisit jos oma miehesi viestittelisi sinulle vieraan naisen ja jonkun ex:n kanssa.

Minun mielestäni tämä EI ole viatonta, vaan vanha suola janottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho.
Kysäise mieheltä, että mitäs hän ajattelee vaimonsa ajattelevan
yhteydenpidostanne. Jos saisit sitä kautta selville, tietääkö mies.
En minäkään ymmärrä miksi lopettaisit yhteydenpidon, mutta ystävyyden nimissä, et varmaan halua kaverille vaikeuksia, jos sen vaimo elkaa sielläkin päässä kiukkuamaan tilanteesta
Peesi. Ehkä se vaimo ei oikein ymmärrä, että voitte olla ihan ystäviäkin ilman takaa-ajatuksia. Eihän sinulla sellaisia kuitenkaan ole, eihän?
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Miksi haluat viestitellä jonkun toisen ihmisen miehen kanssa, jos se selvästi loukkaa hänen vaimoaan. Minä en koskaan tekisi näin, en laittaisi omia tarpeitani jonkun toisen ihmisen edelle. Miten suhtautuisit jos oma miehesi viestittelisi sinulle vieraan naisen ja jonkun ex:n kanssa.

Minun mielestäni tämä EI ole viatonta, vaan vanha suola janottaa.
No ei tässä taida sinun mielipiteelläsi, janottaako vanha suola, olla merkitystä vai kuinka?
 
online
Ehkäpä ystäväs on jolain lailla pettänyt luottamuksen ja siksi hälytyskellot soivat kun naisen kanssa tekemisissä, mä myönnän että aikanaan kiehui aina kun huomasin ex miehellä olevan jotain uusia tai vanhoja nais tuttavuuksia, en todellakaan koskaan tuota kiehumista näyttänyt kenellekkään, mutta kun tuo muksujen isä ei juuri koskaan tyytynyt pelkkään ystävyyteen. Mutta tämähän ei ole sinun ongelmasi, jos tiedät että kyseessä on puhtaasti ystävä juttu, niin turha sillä vaimolla on päätään alkaa vaivaamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Miksi haluat viestitellä jonkun toisen ihmisen miehen kanssa, jos se selvästi loukkaa hänen vaimoaan. Minä en koskaan tekisi näin, en laittaisi omia tarpeitani jonkun toisen ihmisen edelle. Miten suhtautuisit jos oma miehesi viestittelisi sinulle vieraan naisen ja jonkun ex:n kanssa.

Minun mielestäni tämä EI ole viatonta, vaan vanha suola janottaa.
Ja minun mielestä mies ja nainen voi olla YSTÄVIÄ,
mitä sanoisit jos miehesi kieltäisi sinua pitämästä yhteyttä naisystävääsi ?
Onko se oikeasti niiiin vaikea käsittää että
kaikki miehen ja naisen välinen ei tarkoita että mennään ja pannaan
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Miksi haluat viestitellä jonkun toisen ihmisen miehen kanssa, jos se selvästi loukkaa hänen vaimoaan. Minä en koskaan tekisi näin, en laittaisi omia tarpeitani jonkun toisen ihmisen edelle. Miten suhtautuisit jos oma miehesi viestittelisi sinulle vieraan naisen ja jonkun ex:n kanssa.

Minun mielestäni tämä EI ole viatonta, vaan vanha suola janottaa.
Ja minun mielestä mies ja nainen voi olla YSTÄVIÄ,
mitä sanoisit jos miehesi kieltäisi sinua pitämästä yhteyttä naisystävääsi ?
Onko se oikeasti niiiin vaikea käsittää että
kaikki miehen ja naisen välinen ei tarkoita että mennään ja pannaan
Voi olla, mutta ex:n kanssa! HALOO! Ex:n kanssa on joskus ollut sitä jotain. En ymmärrä onko se ystävyys sitten niin tärkeää, että halutaan hajottaa toisen perhe??
 
Vanhat ystävät voit toki pitää ja sillä miehelläkin on oikeus olla yhteydessä kenen kanssa haluaa. Mutta kannattaa kuitenkin kertoa miehelle, missä mennään. Että hänen vaimoaan tämä tilanne vaivaa. Saa sitten tehdä miten parhaaksi katsoo. Eli jos sitten mies haluaakin katkaista yhteydenpidon kanssasi, katsoisin viisaimmaksi tosiaan kunnioittaa hänen toivettaan.
 
Vähän kakspiippuinen juttu :/ Toisaalta tosi kiva että olet vanhan kaverisi löytänyt ja teillä juttu luistaa :) mutta se että hänen vaimonsa kokee sinut uhkaksi ei ole kiva juttu :( Sinuna juttelisin sen miehen kanssa ja sanoisit että et halua loukata hänen vaimoaan, mutta mielelläsi olisit häneen yhteyksissä kuitenkin. Mutta jos se vaimo ei teidän suhdetta, vaikka se nyt kuinka platoninen olisikin, hyväksy, olisi sun ehkä viisainta vähän perääntyä ja ainakin vähän harvemmin olla sitten yhteyksissä tähän mieheen. Jos todella pidät tätä miestä ystävänäsi niin kunnioitat myös hänen vaimoaan, vaikka hän nyt turhasta vaahtoaisikin.
 
Mun mielestäni se on tämän miehen asia päättää, ollaanko yhteydessä vai ei. Hän on luotettavaa sorttia, enkä todellakaan osaa kuvitella että hän olisi pettänyt vaimoaan, eli vaimolla ei pitäisi olla syytä mustasukkaisuuteen.
Jos mies päättäisi, että meidän on parasta lopettaa yhteydenpito, sillä se loukkaa hänen vaimoaan, niin tottakai hyväksyisin sen. Mutta kun mies ei ole sanonut sanaakaan, vaan se on vaimo joka tässä kiehuu. Mies nimenomaan sanoi, että lupaatko että ollaan yhteydessä. Miksi loukkaisin häntä lopettamalla yhteydenpidon? Hän on ystäväni, jota kohtaan tunnen lojaaliutta, ei se vaimo. Eli laitan ystäväni ja itseni tuntemattoman ihmisen (siis vaimon) edelle. Tietenkin.
Mitä siihen tulee, että seurusteltiin joskus: se ei merkitse minulle mitään, tuskin tälle miehellekään. Se oli jonkun hetkellisen mielenhäiriön (ja itse asiassa yhteisten tuttaviemme) vika: olimme olleet hyviä ystäviä (VAIN ystäviä ) jo useamman vuoden, sitten aloimme kuuntelemaan erään tutun pariskunnan puhetta siitä, miten hyvä pari meistä tulisi, jne, ja luoja yksin tietää miksi päätimme kokeilla seurustelua. Se ei toiminut, ei todellakaan, eikä sitä edes kestänyt kauan, mutta onneksi se ei pilannut ystävyyttä. Eikä sitä ole muisteltu: ollaan puhuttu kaikesta muusta menneestä, bileistä joissa käytiin, ystävistä joiden kanssa liikuttiin ja mitä he nykyisin tekevät, jne.
Ja vaimolla ei ole syytä huoleen. En ikinä, milloinkaan, mistään hinnasta alkaisi enää seurustelemaan hänen miehensä kanssa :). Jos mies alkaisi haikailemaan perääni siinä mielessä, sanosin että keskity vaimoosi ja varmaan lopettaisin yhteydenpidon samantien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mä mainitsisin asiasta tälle ystävälle että vaimonsa on lähettäny tuollasta ja pyytäisin miestä selvittämään asian vaimonsa kanssa ja jatko tapahtuu sen mukaan mitä tän vaimon kanssa sopivat, joko mies saa pitää yhteyttä suhun tai sitten ei :)
Joko sä Kökkönen synnytit? :)
En vielä, rahan ahneuksissani täällä vaan päiviä laskeskelen, jottei menis ens kuun puolelle ;) :D :D Tiistaille ne lupaili käynnistystä eli sillon on tasan 42 viikkoa täysi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mä mainitsisin asiasta tälle ystävälle että vaimonsa on lähettäny tuollasta ja pyytäisin miestä selvittämään asian vaimonsa kanssa ja jatko tapahtuu sen mukaan mitä tän vaimon kanssa sopivat, joko mies saa pitää yhteyttä suhun tai sitten ei :)
Joko sä Kökkönen synnytit? :)
En vielä, rahan ahneuksissani täällä vaan päiviä laskeskelen, jottei menis ens kuun puolelle ;) :D :D Tiistaille ne lupaili käynnistystä eli sillon on tasan 42 viikkoa täysi :)
Mahtaa olla jo sekä maha että pää raskautta täynnä? :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mä mainitsisin asiasta tälle ystävälle että vaimonsa on lähettäny tuollasta ja pyytäisin miestä selvittämään asian vaimonsa kanssa ja jatko tapahtuu sen mukaan mitä tän vaimon kanssa sopivat, joko mies saa pitää yhteyttä suhun tai sitten ei :)
Joko sä Kökkönen synnytit? :)
En vielä, rahan ahneuksissani täällä vaan päiviä laskeskelen, jottei menis ens kuun puolelle ;) :D :D Tiistaille ne lupaili käynnistystä eli sillon on tasan 42 viikkoa täysi :)
Mahtaa olla jo sekä maha että pää raskautta täynnä? :hug:
No pikkiriikkisen joo, toisaalta enää huominen päivä pitää jaksaa kunnialla läpi ja sit tiistaina heti aamusta jo polille käynnistelemään niin eiköhän tuon yhden päivän vetäse vaikka päällään seisoen :D Hui, kyllä jänskättää =) :xmas:
 

Yhteistyössä