Miten tää voi olla näin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastunut ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastunut ap

Vieras
Haluaisin laihtua, mutta sen sijaan lihon! Aina kun päätän, että nyt loppuu mässäily, huomaan parin viikon päästä painon nousseen muutaman kilon. Mistä helvetistä mä saisin motivaatiota? Jos en pian tee jotain, painan ennen kesää 100kg! :O Nyt paino on semmosseet 88kg ja vielä ennen joulua tuulettelin miehelle, kun vaaka näytti vihdoin 78kg! Olin siis pitkään painanut 80kg, kunnes yritin laihduttaa -> paino nousi 85kg. Sit kuin ihmeen kaupalla sain puristettua tuohon 78kg ennen joulua ja jouluna ei tullut kuin pari kiloa takaisin. Mutta nyt sit tammikuun puolen välin jälkeen paino vain kohoaa päivä päivältä enkä mä löydä energiaa tehdä asialle mitään! Auttakaa nyt oikeesti joku mua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10 kg reilussa kahessa kuukaudessa??? Miten se on edes mahdollista?

No sanopas se! Ja kyseessä ei edes ole mikään turvotus, kun nuo tulee aina jäädäkseen ja lisää pukkaa koko ajan!

Ja kiloklubi + kaikki muutkin menetelmät ovat tuttuja, mikään ei tehoa! Puoli vuotta laskin kaloreita tuolla kiloklubissakin, ainoa tulos sen aikana oli etten lihonut silloin. Mutta heti jos lipsahtaa edes yhden kerran, niin heti paino nousee pari kiloa. Tää on oikeesti ihan kauheeta. Lääkärissäkin on käyty jo monesti eikä mitään vikaa löydy. Tekisi mieli luovuttaa, mutta en kestä itseäni edes tälläisenä, saati sitten yli 100 kiloisena (johon tämä kroppa minut kohta automaattisesti syytää). En ole edes viimeisilläni raskaana painanut näin paljoa!

Jos et ole raskaana etkä kärsi kilpirauhasen vajaatoiminnasta (epätidennäköistä ) niin syöt liikaa verrattuna kulutukseesi.

Juu, kyllä mä tän tiedän. Mutta ilmeisesti mun kroppa ei kuluta yhtään mitään itsestään, kun painoa ei saa laskemaan mitenkään. Ja se masentaa ->syön masennukseen -> lihon -> ja taas masennun enemmän. Mistä apu tähän oravanpyörään?

harrastatko ihmedieettejä?ystäväni laihduttaa aina tarvittaessa( joka kk) jotaki ihme näännytyskuureja,olo on hyvä muutaman päivän mut huomaamatta painoa onkin enempi kuin ennen diettailua

10 kg = 70 000 kcal tämä reilu 2 kk eli noin 10 viikkoa = 7000 kcal per viikko.

Suklaassa ja sipseissä on noin 520 kcal/100g eli jos syöt 3 pss sipsejä ja 3 levyä suklaata viikossa niin sillä se kertyy. Ruokien ja juomien ravintosisällöt näkee mm www.fineli.fi

Alkuperäinen kirjoittaja Unihiekka:
harrastatko ihmedieettejä?ystäväni laihduttaa aina tarvittaessa( joka kk) jotaki ihme näännytyskuureja,olo on hyvä muutaman päivän mut huomaamatta painoa onkin enempi kuin ennen diettailua

Oon pyrkinyt siihen, että tulisi pysyviä tuloksia. Eli terveellistä ruokaa, yms. Mutta kun tulosta ei ole syntynyt parissa vuodessa, niin olen menettänyt itsehillintäni ja syön mitä sattuu. Mulla on myös jonkin sortin syömishäiriö, joten eipä sekään paljoa auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikka näin:

10 kg = 70 000 kcal tämä reilu 2 kk eli noin 10 viikkoa = 7000 kcal per viikko.

Suklaassa ja sipseissä on noin 520 kcal/100g eli jos syöt 3 pss sipsejä ja 3 levyä suklaata viikossa niin sillä se kertyy. Ruokien ja juomien ravintosisällöt näkee mm www.fineli.fi

En syö lähellekään noin paljoa, mutta silti mun kroppa kerää tota painoa.

peruskulutus on 1 kcal / painokilo / tunti eli sun +-0 kulutus on 88 x 24 = 2112 kcal / vrk jos liikut vähän kotona, et makaa koko pv tms. Sillä et laihdu etkä liho.

Mulla kanssa on tehoton ruuansulatus eli joka kalori imeytyy :(

Miten aktiivinen olet normaalisti, eli mitä teet päivän mittaan? Käsitöitä, tietokonehommia, lähetin töitä tms? Sekin voi olla ratkaisevaa.

Tosin liikumalla et laihdu jos liikunta ei ole kokopäivätyötä, syöminen ratkaisee. Tsemppiä!

peruskulutus on 1 kcal / painokilo / tunti eli sun +-0 kulutus on 88 x 24 = 2112 kcal / vrk jos liikut vähän kotona, et makaa koko pv tms. Sillä et laihdu etkä liho.

Mulla kanssa on tehoton ruuansulatus eli joka kalori imeytyy :(

Miten aktiivinen olet normaalisti, eli mitä teet päivän mittaan? Käsitöitä, tietokonehommia, lähetin töitä tms? Sekin voi olla ratkaisevaa.

Tosin liikumalla et laihdu jos liikunta ei ole kokopäivätyötä, syöminen ratkaisee. Tsemppiä!

En ole kovin aktiivinen liikkuja eikä työkään ole mitenkään kuluttavaa. Lisäksi täällä ei ole mitään mahdollisuuksia hyötyliikuntaan, joten liikunta on vähäistä, koska en ole koskaan oppinut siitä pitämään.

Ja mä kyllä ihan oikeasti TIEDÄN kaiken perusfaktan laihduttamisesta, ongelma on tässä se, että en saa itse laihdutettua. Eli motivaatiota puuttuu olla vastustamatta herkkuja ja lähtemään lenkille. Sitä tässä ihmettelen, että miten voi ajatus ja keho toimia niin eri tahtiin? Kun päätän parantaa tapojani, huomaan syöväni entistä enemmän ja huonommin.

syö noin 2-3 tunnin välein jotain hedelmiä aterioiden välillä. näin verensokeri ei pääse laskemaan.

muista syödä myös aamupäivän ja iltapäivän aikana, niin et näännytä itseäsi ensin päiväsaikaan ja illalla rohmua päivän kaloreita kasaan.

muista hyötyliikunta.. raput hissin sijaan, kävely lyhyiden automatkojen sijaan. ja sitten ihan säännöllinen liikunta 3 kertaa viikossa.

tsemppiä painonpudotukseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
syö noin 2-3 tunnin välein jotain hedelmiä aterioiden välillä. näin verensokeri ei pääse laskemaan.

muista syödä myös aamupäivän ja iltapäivän aikana, niin et näännytä itseäsi ensin päiväsaikaan ja illalla rohmua päivän kaloreita kasaan.

muista hyötyliikunta.. raput hissin sijaan, kävely lyhyiden automatkojen sijaan. ja sitten ihan säännöllinen liikunta 3 kertaa viikossa.

tsemppiä painonpudotukseen :)

Joo, eikös kuulostakin tosi helpolta? Ainoa ongelma on, että vaikka tiedä tän, niin en saa sitä toteutettua. Tai saan kyllä syötyä säännöllisesti, mutta sit se laatu mättää. Ja tuo hyötyliikunta on täällä tosiaan mahdotonta.

Mulla kävi uskoakseni usein niin, että kun pihistin rasvoissa niin huomaamattani kompensoin sitä syömällä enemmän hiilihydraattipitoista ravintoa. Seuraus oli jatkuva tarve syödä jotain, ja paino joka ei liikunnastakaan huolimatta liikahtanut yhtään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mulla kävi uskoakseni usein niin, että kun pihistin rasvoissa niin huomaamattani kompensoin sitä syömällä enemmän hiilihydraattipitoista ravintoa. Seuraus oli jatkuva tarve syödä jotain, ja paino joka ei liikunnastakaan huolimatta liikahtanut yhtään mihinkään.

Mä tiedän myös noiden rasvojen tärkeän roolin, joten yritän syödä tasaisesti myös niitä hyviä rasvoja (esim. oliiviöljyä).

On se vaan jännä huomata, että laihdutukseen se motivaatio on se kaikista tärkein. Ilman sitä ei edes kaikesta tästä tiedosta ole mitään hyötyä. :/

Yhteistyössä