[QUOTE="friday";30263946]Tiedät varmaan jo etukäteen, etten osaa vastata kysymyksiisi. Enkä ole koskaan erityisesti joutunut miettimään tätä hankalaa kysymystä, joten vastaus on sen mukainen. Yritän silti.
a) Ei tuollaista kukaan ole vaatinut. (Olisi mielenkiintoista tietää mistä olet saanut päähäsi, että kristityt toivovat homojen tappavan itse itsensä)
b) Jos hän haluaa noudattaa Jumalan tahtoa, niin valitettavasti hänen pitää elää ilman kumppania. Henri Nouwen oli kuuluisa kristitty kirjailija, joka pitäytyi läpi elämänsä. Olen lukenut useamman hänen kirjoistaan, hänen elämänkertansa ja minusta ne ovat hyviä. Hän on edelleen hyvin arvostettu kirjailija Kristittyjen keskuudessa, vaikka julkisesti tiedetään hänen suuntautumisensa. Kirjoja lukiessa ymmärtää, että tuo oli yksi hänen suurista kamppailuistaan. Ja silti hän päätyi siihen lopputulokseen että pidättäytyminen oli hänelle paras vaihtoehto. (Löytyy myös päinvastaisiakin tarinoita, joissa ei ole jaksetty pidättäytyä kuten varmaan arvasitkin).
c) Miksi me tuota vaatisimme? On totta, että kristityt ovat tehneet virheitä kun eivät ole enempää tukeneet homoja. Osaltaan varmasti on tuettukin oikein, mutta nykyisin ison yleisön mielestä ainoa oikea tapa tukea on sallia homouden harjoittaminen joka on vasten Raamatun sanaa. Philip Yancey on kirjoittanut ystävänsä kautta kokemuksistaan miten Kristityt käyttäytyvät homoja vastaan ja täytyy sanoa että pieleen meni/menee. Lyhyesti sanottuna: Hävettää.
Rinnastaisin omassa vajavaisessa ajattelussani tämän homouden hieman samanlaiseksi ongelmaksi kuin kärsimyksen. Emme tiedä miksi Jumala sallii maailmaan niin paljon kärsimystä, emmekä myöskään tiedä miksi osa meistä on homoja. Tyhjentävää vastausta näihin kysymyksiin ei ole olemassa. Ainakaan tuossa kirjahyllyssäni olevista kärsimystä käsittelevistä kirjoista yksikään ei mielestäni osaa vastata kysymykseen kärsimyksen ongelmasta.
Homoushan ei ole syntiä eikä se Raamatun mukaan vaikuta mitenkään ihmisen arvoon. Ainoastaan sen harjoittaminen on syntiä. Hankalaa tästä tekee myös se, että Raamattu kieltää seksin harjoittamisen ennen avioliittoa myös heteroilta. Eli "tuomitsemme" myös ihmiset jotka eivät ole naimisissa olemaan ilman seksistä saatavaa nautintoa.
Itse en näe mitään eroa synnin määrän suhteen harrastaako ihminen hetero- vai homoseksiä avioliiton ulkopuolella. Epäilen, että molemmat ovat Jumalan silmissä aivan yhtä huonoja asioita, mutta me ulkokullatut vain helpommin tuomitsemme sen mihin emme itse sorru.
Homoilla ei vain ole Raamatussa annettu mahdollisuutta avioliittoon ja on selvää että tämä aiheuttaa suuren kamppailun - ja kärsimystä.
Siitä että Kirkko ei hyväksy homoutta on nyt tullut ongelmaksi vaikka sen ei pitäisi olla sitä. Alkoholistit ovat tervetulleita kirkkoon aivan kuten homoutta harjoittavakin, mutta emme voi kannustaa heitä jatkamaan samalla tavalla - ja nyt tätä pidetään syrjintänä.[/QUOTE]
Niin, erittäin surullista että kirkko ei hyväksy osaa normaaleista ihmisistä. Ja erittäin surullista että vertaatte homoutta sairauteen (alkoholismi, pedofiilia..).
On se kristinusko vaan julma uskonto

. Harmi kun niinkin monet menee siihen valheen ja ilkeyden maailmaan mukaan.