Miten synnytyksesi on käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja odottavan aika
  • Ensimmäinen viesti
odottavan aika
Laskettu aika korvilla eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä :) Koko raskausaikana en ole tuntenut ainoatakaan supistusta. Käynnistystä en haluaisi saati sektiota, ellei tilanne sitä edellytä, sitten tietysti.

Äöå
Ensimmäinen alkoi supistuksilla, ekasta supistuksesta tytön syntymään meni 8 tuntia. Rv 40+4
Toinen alkoi lapsiveden tihkumisella, koko päivän tihutti ja poika syntyi puoliltaöin. Rv 38+3
Ei mitään ennakoivia oireita.

tälleen
Alkoi supistelemaan kipeästi klo21 illalla 1-2 kertaa tunnissa, kunnes 2 yöllä heräsin kipeään supistukseen ja vessaan mennessä vessapaperista löytyi verta. Tämä oli siis ensimmäinen kerta, kun verta tullut koko raskauden aikana. Sitten rupesin kellon kanssa laskemaan supistuksia ja niitä tuli noin 5min välein. Siitä sitten klo 13 saakka seuraavaan päivään supisteli non stoppina 3-5min välein todella kipeästi, kunnes tytsy oli ulkona :)

"Muua"
Ekalla kerralla olin edellisena iltana kovakouraisemmassa laakarintarkastuksessa, viikkoja 41. Sanoi ronkkivansa tahallaan hieman kovemmalla kadella. Illalla sitten supistelikin tavallista enemman ja aamulla herasin kipeahkoon supistukseen. Menin vessaan ja verta vuosi pikkuisen. Supparit oli heti herattyani saannollisia, alle 10min valein. Olin pari tuntia kotona ja sitten sairaalassa ehdin olla viitisen tuntia kunnes tytto syntyi.

Tokallakaan kerralla ei ollut mitaan ennakoivaa. Oltiin muuttohommissa ja kipeat supistelut alkoi, juuri laskettuna paivana. Siina ne sitten aamupaivan myota muuttuivat yha kipeammiksi ja tiuhemmiksi, kunnes oli lahdettava sairaalaan. Taas olin viisi tuntia sairaalassa kunnes toinen tyttoni syntyi.

Lapsivedet ei ekassa synnytyksessa menneet itsestaan, vaan kalvot puhkaistin juuri ennen synnytysta.
Tokalla kerralla kalvot puhkesivat itsestaan, mutta ihan vasta loppumetreilla.

Tsemppia!!

"äityli"
1. lapsi: lapsivettä tuli vähän ja tunti siitä supistukset alkoi, lapsi maailmassa kahdeksan tunnin kuluttua
2. lapsi: napakat supistukset alkoi ja muutaman tunnin kuuttua lapsi syntyi

Tsemppiä!

"Veera"
Supistukset alkoivat puolitoista vuorokautta ennen kun vauva syntyi. Supistukset tihenivät ja voimistuivat pikku hiljaa, varsinaisen synnytyksen kestoksi laitettiin 17 tuntia. Lapsivettä alkoi tihkua 20 tuntia ennen synnytystä, kätilö puhkaisi kalvot salissa.

"Jeba"
Ensimmäisen kanssa alkoi vaan yhtäkkiä kovat supistukset illalla n.22.30 rv 40+2, koko raskauden aikana ei ollut aikaisemmin mitään supistuksia niin arvasin heti että lähdön paikka. Esikoinen syntyi seuraavana päivänä 13 maissa.

Toinen synnytys käynnistettiin kalvot puhkaisemalla rv 41+3 ja 3,5h päästä oli pikkuinen maailmassa :)

IhQ
1.Ei minkäänlaisia merkkejä mistään. Käynnistelyyn rv 41+3, tyttö syntyi rv 41+5.

2.Ehkä joitain piiiienen pieniä supparintapaisia loppuraskaudesta, tyttö syntyi rv 40+2, käynnistyi itekseen.

Eka leikattiin ulos ennen kuin käynnistyi millään tavalla sä muutosten takia 38+3. Tokasta meni vedet tihkuen 39+6, mutta ei käynnistynyt kunnolla ollenkaan niin käynnistettiin reilu vuorokausi ekasta veden menosta ja lapsi syntyi 40+1. Molemmissa raskauksissa harjoitussupistuksia puolivälistä asti.

Viimeksi muokattu:
-.-
Menin sairaalaan yliaikaistutkimukseen rv 40+6 ja lääkäri sano mun olevan 3 senttiä auki. Ronkki sitten rankalla kädellä ja synnytys käynnistyi samana päivänä sillä.

Muutama päivä ennen synnytystä alkoi "menkkakivut" ja sitä seuraavana pientä rusehtavaa vuotoa ja kipeitä supistuksia 5-15 min. välein. Tätä kesti 2 vuorokautta ja sitten kävin synnärillä näytillä ja ronkittavana. Kotiin olin lähdössä takas ja autolle saakka pääsin kun pitikin lähteä takas sisälle ja auennut olin sinä aikana 3cm. Syntyi kalvojenpuhkaisun jälkeen rv 39+3..

"Mamí"
Eka käynnistetty yliaikaisena rv 42+1, syntyi seuraavana päivänä. Toka alkoi omilla supistuksilla rv 40+4, samoin syntyi siitä seuraavana päivänä. :) tsemppiä loppurutistukseen!

1. Käynnistettiin 38+0 monilla eri keinoilla kunnes lopulta 38+3 päätti tulla vauhdikkaasti. Aivan kypsymätön tilanne, ei mitään merkkejä koko raskauden aikana.

2. Supistelua oli pitkin raskautta mutta ei niin kipeitä kuuma synnytyssupistukset jotka alkoivat kotona 40+0 myöhään illalla, heti 5min välein. Niitä tuli useampi tunti, joskus aamuyöllä alkoivat hiipua ja loppuyö tuli ehkä vartin välein. Päivällä välit piteni jopa tuntiin. Illalla taas alkoivat pikkuhiljaa tihentyä, kunnes lopulta tulivat 5-10min välein. 02 oltiin synnärillä, hieman 05 jälkeen aamulla syntyi, vauhdikas loppu jälleen.

Molemmissa kalvot puhkaistu.

Yhteistyössä