Miten suhtautuisitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
jos mies hakkuu sinua laiskaksi? Hoidan suurimman osan lapsia ja olen hoitanut heitä jo monta vuotta. Mies jakaa kasvatusvinkkejä ja ihmettelee miten en saa esim. tarpeeksi siivottua kaappeja tai pestyä ikkunoita, vaikka olen kotona päivät.

Meillä on nyt hankalaa aikaa. Mies ei ymmärrä, että voin olla väsynyt kun olen päivät lasten kanssa. Mies tulee iltaisin myöhään kotiin ja ihmettelee kun olen väsynyt ja menen aikaisin nukkumaan enkä jää valvomaan puoleen yöhön hänen kanssaan. Viikonloppuisin minä yleensä herään lasten kanssa.

Mies perustelee sillä, että hänellä on parempi palkka.

Olet ajautunut aika hankalaan tilanteeseen ja miehesi ei selvästikään ymmärrä lapsiperheen arjesta mitään. Mitä jos menisit myös töihin? Tai jättäisit miehesi lomalla pariksi päiväksi lasten kanssa keskenään?

Mies yrittää myös määräillä lomasta missä se pitäisi viettää. Jos ehdotan, että hän menisi yksinään tai jonkun lapsista kanssa mökille, siitä tulee kauhea riita ja mies syyttää että yritän erottaa perheen. Muutenkin koko loma pitäisi viettää yhdessä koko perheen voimin siellä missä mies haluaa. Miehen mielestä on kummallista, etten selviydy yksinkertaisista ruuanlaitosta ja tiskauksesta mökillä ja ihmettelee mitä minä sitten muka tekisin?

Vastasin jo äsken, että mies ei ihmettelee mihin minä menisin päiväksi tai pariksi päiväksi yksinään, hyvä kun korkeintaan pariksi tunniksi pääsisi jumppaan.

Ei tuossa nyt muu auta, kuin yrität saada miehes ymmärtämään, että tarvitset myös omaa virkistäytymistä kotona olon vastapainoksi. Jumppaa tms. Toisaalta, mikset selviytyisi yksinkertaisesta ruuanlaitosta mökillä? Ja mitä hän perustelee isommalla palkallaan? Sitäkö että saa haukkua sinua laiskaksi?

Katsoisin pitkään hiljaa ja kysyisin, että milloin jaetaan koti- ja lastenhoitohommat tasaisemmin. Enkä myöskään lähtisi mökkireissulle kyökkivastaavaksi ja lastenhoitajaksi, jos tarkoitus on lomailla yhdessä perheenä. Eihän se mies tiedä paljonko aikaa menee arjen pyörittämiseen ja miten vittumaista on vastata mökillä yksin sekä lapsista että ruuanlaitosta, jos ei ole koskaan sellaista itse kokenut. Siinä se vika taitaa piillä.

No jo on ukko. Orjaksiko hän on sut ottanut? Anna mä arvaan, kotona on äiti ja/tai mumma passannu piloille ja luulee että kotona vaimo tekee samaa. Mä osoittaisin hyvin äkkiä siivouskaapin paikan jos meillä mies alkais lässyttää tuohon laihin.

Jos miehellä on lomaa 6vkoa, ei mua huvita suurinta osaa lomasta viettää jossakin mökillä. Kotona on mukava kun välillä saa rauhassa levähtää ja tykkään myös katsella telkkaria jos ehdin. Mökillä ei ole telkkaria. Siellä olemme koko ajan oman perheen voimin. Mies on kiukkuinen, jos en mene uimaan. Itse en ole koskaan erityisesti pitänyt uimisesta ja koulussakin inhosin uimareissuja.

Edellinen arvasi oikein. Muutenkin mies on semmoinen, ettei mistään kysellä mitään apua vaan itse on pärjättävä. Mies taitaa olla samanlainen kuin isänsä ja hänen äitinsä on kova raataja.

Nyt sitä sitten kärvistellään huonossa suhteessa ja yritetään selvitä arjesta. Toisaalta kotona viihdyn ja olen toisalta tottunut olemaan paljon lasten kanssa yksin kun mies tulee illalla myöhään kotiin. Loma-aika on ollut raskainta. Täytyisi saada mies reissaamaan jossakin lomalla kun itse en jaksaisi olla paljoa kesälomasta mökillä.

No lähtisin viikoksi pois ja jättäisin lasten ja kodin hoitamisen miehen vastuulle. Katsotaan sitten viikon päästä miten hyvästi koti on siivottu, ruokaa tehty ja kasvatusvinkit menneet lapsille perille.

Nyt luin sun muutkin viestit, on sulla ikävä mies. Mä en jaksaisi kyllä tuollaista miestä :(

Mies ei suostu olemaan loma-aikana erillään ja puhuu perheen erottamisesta kun ehdotin sitä. Mietin juuri miten jaksan olla hänen kanssaan. Mies vaan puhui, että mun pitäisi kasvaa ja tajuta mitä aikuisuuteen kuuluu enkä saisi valittaa.

Yhteistyössä