Miten suhtautuisitte (raskausonnitteluja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen reaktioita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen reaktioita

Vieras
Jos mies kertoisi yhteiselle tutulle ilman sinua raskaudesta, tämä onnittelee miestä, mutta ei ota sinuun yhteyttä onnitellakseen, ei lähetä terveisiä miehen mukana tai ole muutenkaan sinuun yhteydessä, vaikka ennen raskautta on ollut?

Jos kertoisit toiselle tekstiviestillä ja tämä lähettää voimia tuleviin koitoksiin, murheisiin ja jaksamista, mutta ei onnittele?

Jos eräs onnittelee ja on kiinnostunut voinnista lähes liiankin kanssa, joka kerran kun näemme, voivottelee ja kyselee vaivoista ja kauhistelee jaksamista jne?

Niin ja selvennykseksi vielä, että jaksamisessani ei ole ikinä ollut mitään vikaa, ei ennen raskautta, eikä sen aikana. Raskaus on ihan normaali, ei mitään epänormaalia mahdollista tulevaa murhetta tms.

No tuossa ekassa kohdassa ei mielestäni nyt ollut mitään ihmeellistä, ettei nyt huomannut lähettää terveisiä sinulle. Eikä se nyt välttämättä NIIIIIN iso asia hänelle ole, että pitäisi vältttämättä heti sulle soittaa. Ehkäpä ne onnittelut oli yhteiseksi tarkoitettu.

Sen sijaan tuo toinen tapaus, tekstiviesti oli vähän törekän kuuloinen, kateellinen kenties??

Ekasta tulisi mieleen, että ehkäpä sielläkin suunnassa on ollut vauva toiveissa, muttei vaan kuulu.

Tokasta ajattelisin, että on ko ihmisen huumoria.

Kolmannesta, että on ehkä itsellä ollut vaikea raskaus/jollain muulla tuttavalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen reaktioita:
Jos mies kertoisi yhteiselle tutulle ilman sinua raskaudesta, tämä onnittelee miestä, mutta ei ota sinuun yhteyttä onnitellakseen, ei lähetä terveisiä miehen mukana tai ole muutenkaan sinuun yhteydessä, vaikka ennen raskautta on ollut?

no siis voi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuossa ekassa kohdassa ei mielestäni nyt ollut mitään ihmeellistä, ettei nyt huomannut lähettää terveisiä sinulle. Eikä se nyt välttämättä NIIIIIN iso asia hänelle ole, että pitäisi vältttämättä heti sulle soittaa. Ehkäpä ne onnittelut oli yhteiseksi tarkoitettu.

Sen sijaan tuo toinen tapaus, tekstiviesti oli vähän törekän kuuloinen, kateellinen kenties??

No kun tuo eka on aina ennen ollut yhteydessä minuun vähintään kerran viikossa ja nyt ei ole neljään viikkoon ollut, vaikka olen koittanut soittaakin.

ei mua haittais vaikka mies kertoisi yhteiselle tutulle raskaudestani. ei mua haittaisi vaikkei tulisi "terveisiä". iloitsisin sitten kasvotusten tämän henkilön kanssa. ei raskaus oo niin ihmeellinen että pitäs jokaisen ihmisen reaktiota vahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
ei mua haittais vaikka mies kertoisi yhteiselle tutulle raskaudestani. ei mua haittaisi vaikkei tulisi "terveisiä". iloitsisin sitten kasvotusten tämän henkilön kanssa. ei raskaus oo niin ihmeellinen että pitäs jokaisen ihmisen reaktiota vahtia.

Tosiaan ollaa ennen oltu viikoittain tekemisisssä, aina on lähettänyt terveisiä, jos mies ilman minua on käynyt. Tekstiviestiä on tullut monta kertaa viikossa, olen hoitanut heidän lapsiaan paljon (lapsia heillä 4 eli tuskin lapsettomuudestakaan kyse), nyt olen koittanut soittaa monta kertaa, eikä vastausta kuulu, ei viestiä takaisin tms. Miehelle kyllä oli juuri viestin laittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:

Tosiaan ollaa ennen oltu viikoittain tekemisisssä, aina on lähettänyt terveisiä, jos mies ilman minua on käynyt. Tekstiviestiä on tullut monta kertaa viikossa, olen hoitanut heidän lapsiaan paljon (lapsia heillä 4 eli tuskin lapsettomuudestakaan kyse), nyt olen koittanut soittaa monta kertaa, eikä vastausta kuulu, ei viestiä takaisin tms. Miehelle kyllä oli juuri viestin laittanut.

Voivathan he lasta toivoa, vaikka heillä jo neljä olisikin?

ainoa outo tässä mun mielestä on ap. ei kaikkien ihmisten kaikkia kommentteja ja reagointeja tarvitse alkaa analysoimaan ja pohdiskelemaan noin tarkasti. hulluksihan siinä tulee. vähän sama kuin se yksi, joka ihmetteli ettei juuri hänelle lähetetty henk.koht. kiitoskorttia fanfaarin kera kun oli vauvalle postittanut bodyn ja sukat...

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja hähäh:
Mua ihmetyttää vain toi ap:n asenne. Ei sua tarvitse jalustalle nostaa jos olet raskaana.

No peesi kyllä tähän...
Kyllä tuntuvat olevan tärkeitä nämä "raskausonnittelut"!!

No on se nyt ihmeellistä, jos joku lakkaa kokonaan pitämästä yhteyttä, toinen suurin piirtein osaanottoviestin laittaa ja yksi on ihan kauhuissaan ja osaanottava jos sanon kerran oksentaneeni. Ole toki saanut useita ihan tavallisia onnitteluja, joissa ei mielestäni ole mitään outoa. Onpa joku vieraampi jättänyt noteeraamattakin, mutta ei siinä mitään. Se nyt vaan on outoa, jos kolme hyvää tuttua, joiden kanssa on paljon ollut tekemisisssä reagoivat ihan erilailla kuin olisi odottanut.

Ja saattaahan tuo yhteydenpidon lopettanut toki toivoa lasta, mutta luulisi 4-lapsen vanhemman jo mullekkin yhden suovan ilman kiukuttelua.

Siis miehesi kertoi naispuoliselle ystävällesi, että olet raskaana. Ehkä hän ihmettelee miksi et itse kertonut tai epäilee, että miehesi puhui ohi suunsa, eli ilmoitteli asiasta sinun tietämättäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja raitis:
Tai sitten ajattelee, että haluat ehkä kertoa hänelle itse. Jos olette muutenkin olleet paljon tekemisissä?

Mutta ei vastaa yhteydenottoihin? Miten voisin kertoa itse?

Entä jos hänellä itsellään on nyt surua ja murhetta? Ei kerta kaikkiaan jaksa kiinnostaa jonkun sikiäminen?

Älä ole ap noin itsekäs!

Yhteistyössä