Miten suhtautuisitte (raskausonnitteluja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen reaktioita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja hähäh:
Mua ihmetyttää vain toi ap:n asenne. Ei sua tarvitse jalustalle nostaa jos olet raskaana.

No peesi kyllä tähän...
Kyllä tuntuvat olevan tärkeitä nämä "raskausonnittelut"!!

No on se nyt ihmeellistä, jos joku lakkaa kokonaan pitämästä yhteyttä, toinen suurin piirtein osaanottoviestin laittaa ja yksi on ihan kauhuissaan ja osaanottava jos sanon kerran oksentaneeni. Ole toki saanut useita ihan tavallisia onnitteluja, joissa ei mielestäni ole mitään outoa. Onpa joku vieraampi jättänyt noteeraamattakin, mutta ei siinä mitään. Se nyt vaan on outoa, jos kolme hyvää tuttua, joiden kanssa on paljon ollut tekemisisssä reagoivat ihan erilailla kuin olisi odottanut.

Ja saattaahan tuo yhteydenpidon lopettanut toki toivoa lasta, mutta luulisi 4-lapsen vanhemman jo mullekkin yhden suovan ilman kiukuttelua.

Kyllä huomaa että on eka lapsi kyseessä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja raitis:
Tai sitten ajattelee, että haluat ehkä kertoa hänelle itse. Jos olette muutenkin olleet paljon tekemisissä?

Mutta ei vastaa yhteydenottoihin? Miten voisin kertoa itse?

Entä jos hänellä itsellään on nyt surua ja murhetta? Ei kerta kaikkiaan jaksa kiinnostaa jonkun sikiäminen?

Älä ole ap noin itsekäs!

Miehen kanssa kyllä on tekemisissä, eikä kuulemma mitään erikoista ole. Ja jos tämä tuttu edes vastaisi puhelimeen, niin voisin kysyä, että mikä mättää ja onko murhetta. Ei hänen tarvitsisi ottaa kantaa raskauteeni tai puhua siitä. Minusta vain on outoa lopettaa yhteydenpito kun kuulee kaverin olevan raskaana. En siis ole jauhanut hänelle raskaudestani, enkä edes voisi koska hän ei vastaa yhteydenottoihini.

Miehen kanssa kyllä on tekemisissä, eikä kuulemma mitään erikoista ole. Ja jos tämä tuttu edes vastaisi puhelimeen, niin voisin kysyä, että mikä mättää ja onko murhetta. Ei hänen tarvitsisi ottaa kantaa raskauteeni tai puhua siitä. Minusta vain on outoa lopettaa yhteydenpito kun kuulee kaverin olevan raskaana. En siis ole jauhanut hänelle raskaudestani, enkä edes voisi koska hän ei vastaa yhteydenottoihini.

Mitäpä jos laittaisit sitten tekstarin tai vaikka s.postia? Ihan vilpittömästi kyselisit kuulumisia jne?
Itse olen kokenut sen kuinka vaikeaa on olla raskaana kun erittäin läheinen ihminen kärsii lapsettomuudesta.

Mitäpä jos laittaisit sitten tekstarin tai vaikka s.postia? Ihan vilpittömästi kyselisit kuulumisia jne?
Itse olen kokenut sen kuinka vaikeaa on olla raskaana kun erittäin läheinen ihminen kärsii lapsettomuudesta.

Olen laittanut viestiä että mitä kuuluu ja onko jotain murhetta kun ei mitään kuulu ja kutsunut kahville. Sähköpostiakin olen laittanut. Sanallakaan en ole raskaudesta maininnut. Kaverilla tosiaan jo 4 lasta ja hän tietää että itse omaani odotin 3 vuotta.

Olen laittanut viestiä että mitä kuuluu ja onko jotain murhetta kun ei mitään kuulu ja kutsunut kahville. Sähköpostiakin olen laittanut. Sanallakaan en ole raskaudesta maininnut. Kaverilla tosiaan jo 4 lasta ja hän tietää että itse omaani odotin 3 vuotta.

No jos näin on, niin anna kaverin olla äläkä ahdistele. Kyllä hän varmasti sieltä palailee. Voihan olla jokin sellainen murhe, mistä ei halua/jaksa kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jippoh:
Mä toivon tästä lähtien onnitteluja vasta kun oon saanut elävän vauvan - keskenmenon kokeneena "pelkkä raskaus" ei enää oikein tunnu onnittelemisen arvoiselta.

sama juttu :|
Tokihan siitä pelkästä raskaudesta itse iloitsee, mutta suurempi ilo on jaettavaksi vasta kun vauva on sylissä.

Yhteistyössä