Miten suhtautuisit?

  • Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti
kampaaja
Suuttuisin!

Meillä pian 2v tyttö ja myös sama projekti meossa. Tosin ei aiota leikata edes minkäänlaista ohutta otsatukkaa vaan kaikki kasvatetaa pitkiksi. Näin tein myös isosiskon kanssa, joka nyt pian 5v ja kaikki hiukset yhtäpitkät puoleen selkään. Hetken kesti tuo vaihe, että roikkui silmillä, jos ei ollut pinniä tai pompulaa pitämässä niitä kiinni.

Mies huomautellut nyt pari kertaa, mutta olen selittänyt että ne kasvaa nyt ja niitä pidetään kiinni. Jos ne nyt leikkaa niin sitten ne alkaa silloin 5vuotiaanakin sieltä takaraivolta ne otsahiukset. Sellaisia ne otsahiukset pikkutytöillä tuppaa olemaan, kun niitä aletaan leikata ennen kuin sitä varsinaista otsahiuksiksi tarkoitettua hiusta edes on siinä otsalla. :)

Onneksi mulla ammattini puolesta ei ole pelkoa, että kukaan leikkelisi lasteni hiuksia salaa mieleisiksiin. Muuten vois ollakin, että sakset kävis anopilla. :/
 
Saraldo
Lasten hiusten leikkaaminen ei ole minkään mummin päätettävissä. Vedä ap ensi kesänä mummin ruusupuskat mataliksi ja vetoa siihen, että kun ne oli jo vähän turhan pitkät... :D

Oikeasti, mä en ymmärrä, miten joku edes kehtaa tehdä tuollaista. Ja mitä se tukka edes mummille kuuluu! Mäkin olisin kyllä pultannut aika lailla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ole sentään tyytyväinen, ettei lapsi itse käynyt leikkaamassa. Sitäkin tapahtuu usein, 'kun se oli liian pitkä' ja on sitten lyhyt epämääräinen sänki.
Mutta siinä on se ero että lapsi on lapsi, jos hän leikkaa hiuksiaan se on hupaisaa... tämä ei ole, koska oikea asiahan tässä on se omavaltaisuus.
 

Yhteistyössä