S
suskutti
Vieras
Miten suhtautua 6-vuotiaan lapsen näpistelyyn? Kyseessä on oman muksun paras kaveri ja hän käy meillä suht usein. Parilla edellisellä kertaa kaverin mukaan on lähtenyt pieniä tavaroita, pikku auto, duplo (yksittäinen normi pala, joten ei tee mitään itse), ponin harja.. Vanhemmat yllättäen eivät usko asiaa, kun muksu kieltää mitään ottaneensa. Ongelma on siinä, että en silti tahtoisi olla päästämättä muksua leikkimään.. Sehän olis helpointa, ei ainakaan "katoaisi" mitään. Mutta en myöskään halua, että ottaa jotain pientä mukaan joka kerta.
Pitäisinkö siis törkeästi puhuttelun meidän säännöistä? Johon siis lisäyksenä se, ettei ensimmäinenkään tavara lähde ulko-ovesta pihalle? Vai miten tää ois järkevää.. Tottakai kyseessä on muksu, jolle ei on aika vieras sana ja välillä hän ei ole uskaltanut tulla kylään, kun mun on pitänyt komentaa. (esim sen, ettei sisällä juosta)
Olisiko ideoita, kuinka toteuttaa niin, että kaveri uskaltaa vielä tulla, mutta lopettais sen näpistelyn? (sen verran uus juttu tuo näpistely, että sitä on tapahtunut nyt vasta viimeisen kuukauden aikana)
Pitäisinkö siis törkeästi puhuttelun meidän säännöistä? Johon siis lisäyksenä se, ettei ensimmäinenkään tavara lähde ulko-ovesta pihalle? Vai miten tää ois järkevää.. Tottakai kyseessä on muksu, jolle ei on aika vieras sana ja välillä hän ei ole uskaltanut tulla kylään, kun mun on pitänyt komentaa. (esim sen, ettei sisällä juosta)
Olisiko ideoita, kuinka toteuttaa niin, että kaveri uskaltaa vielä tulla, mutta lopettais sen näpistelyn? (sen verran uus juttu tuo näpistely, että sitä on tapahtunut nyt vasta viimeisen kuukauden aikana)