Miten suhtautua, kun mieheni kutsui exäkseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
Olen ollut avomieheni kanssa yli kaksivuotta yhdessä, kihloissa olemme olleet 1,5vuotta. Molemmat olemme eronneet ja meillä molemmilla on lapsia aikaisemmasta liitostamme.
Mieheni erosi 5-vuotta sitten ja tapasimme suhteellisen nopeasti oman eroni jälkeen, hän oli todella katkera exälleen ja eivät tulleet toimeen, kun menimme kihloihin, alkoi hänen exänsä laitella syntymäpäivä viestejä soitella kutsua kylään yms. Miesystäväni kävi kerran salassa päin siellä ja silloinkin sitten yritti valehdella ettei siellä käynyt. Itse olen eronnut sovussa ja tulen exäni kanssa toimeen hyvin koska tahdomme lapsillemme parasta.
Kuitenkin olen jotenkin alusta asti ollut mieltä että miehelläni olisi vieläkin tunteita exäänsä kohtaa, vaikka hän kiltääkin sen,ja alussa puhui todella rumasta tästä henkilöstä, mutta se katkeruus ja kaikki tuntui jotenkin teennäiseltä, petetyn ihmisen puheelta, vieläkin hän välillä puhuu erosta ja siitä loistaa että hän on kiinni ja olemme asiasta keskustelleet, että en suostu olemaan korvike, että jos hän haluaa exänsä tai jotain niin parempi se kertoa minulle kuin satuttaa ja käyttää minua hyväkseen.
Nyt tässä muutoma päivä sitten pahin painajaiseni toteutui, mieheni oli kyllä pienessä humalatilassa. Menin vähän peuhaamaan ja hän kysyi kuka siinä on, onko se exänsä nimen sanoi. Olin että mitä, ja poistuin aika pahoilla mielin ja kun menin sitten nukkumaan kysyin häneltä kenen luulet olevan vieressäsi ja kenen tahtoisit olevan? Hän vastasi taas exänsä nimen.
Eli onko kennelläkään ollut vastaavia tilanteita ja miten te olette asiaan suhtautunut ja onko se vain ollut halua loukata, humalanaiheuttamaa jokellusta vaiko sitä sisintä tahtoa ja toivoa että olisikin se exä vierellä?????
Itse kysyin asiasta väitti ettei moista ole tapahtunut ja sen jälkeen kun kerroin että kyllä asia näin oli tuli että tahtoi loukata minua, vaikkei meillä mitään kinaa ole ollutkaan mistään ja vapaa vikkonloppukin oli.
Pyysin häntä rehellisesti kertomaan jos hänellä tunteita exäänsä kohtaan ja kertovan sen minulle etten suutu ja tiedän muuttaa elämääni ja etsiä kodin itselleni ja lapsille ja joskus tulevaisuudessa ihmisen ehkä johon voi luottaa ja joka rakastaa itsenäni ei toisina.

jos miehelläsi on ollut tunteita: vihaa, katkeruutta exäänsä kohtaan sekin jo kertoo jotain. taustalla on aina mielestäni muitakin tunteita (hyviä siis) Ei voi vihata jollei rakasta. Onko miehen exä hänen unelmiensa nainen joka ei koskaan toteutunutkaan? Haluaisi palata yhteen mutta ei se kutenkaan käykkään? Ehkä hän on salaa mustasukkainen koska itselläsi ja ex miehelläsi on niin hyvät välit? Näpäytä häntä; kerro kuinka itsekkin haaveilit joskus pysyväsi eka liitossa hamaan hautaan saakka! Pettymykset kuuluvat elämään ja niiden tulisi vahvistaa ihmistä, jos katkeroituu henkistä kasvua ei tapahdu.

Itse olen monesti miehelleni sanonut että hänellä taitaa olla viellä tunteita exäänsä kohtaan koska puhuu hänestä niin pahasti tai puhui, itse olen oppinut kuulemaan että rakkaus ja viha kulkee käsikädessä.

Mieheni on aikas mustasukkainen minun exästäni ja siitä että olemme niin hyvissä väleissä, hän kuulemma tottunut että ihmiset eroaa riidoissa, ja hänestä on outoa nähdä minut kuulemma ensimmäisenä ihmisenä elämässään joka eronnut sovussa ja tappelematta omaisuuksista yms.

Mutta tämä minun mieheni on kyllä muutenkin äärettömän mustasukkainen, ei pelkästään minun exälle, tuntuu että välillä jopa kavereilleni ja yms miespuolisille ystävilleni...

Hän oli oman exänsä kanssa ainenkin 8-v yhdessä, saivat lapsen ja erosivat kun lapsi oli toisella luokalla. Minulle mieheni kertoi että heillä ei kovin hyvin ollut mennyt lapsen syntymän jälkeen ja kai välillä jokseenkin minusta outoa menoa oli ollut. Lapsen takia mieheni sanoi olleensa tuon exänsä kanssa, ja yritti vielä jonkin aikaa kun eukkonsa jäi ekan kerran kiinni vieraista ja toisella kerralla sitten haki eroa, mutta neuvotteluissa vielä olisi taas ollut valmis yrittämään.

Nainen ei halunnut yrittää ja muutti yhteen heti miehen kanssa jonka kanssa petti, nyt erosivat viimekesänä, kun saivat lapsen ja hänellä taas uusi mies, jonka kanssa oli vipinää ja jäi kiinni kun oli vielä naimisissa mieheni kanssa.

että jos tollaisen naisen perään joku haikailee täytyy ihmetellä suuresti, mutta, en ole mikään tuomitsemaan tahdon vaan tietää missä mennään ja saada rauhan sydämeeni

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2005 klo 14:04 avokki kirjoitti:
Näpäytä häntä; kerro kuinka itsekkin haaveilit joskus pysyväsi eka liitossa hamaan hautaan saakka!

Tässä olen samaa mieltä, näpäytä vähän ohimennen, laita ajattelemaan missä nyt elää. Istu vaikka miettien suu hymyssä ja kun kysyy mitä pohdit kerro että ajattelit vaan menneitä.... Laittaa miehen vähän miettimään, on kokeiltu!

Yhteistyössä