Miten suhtaudutte lapsenne alkoholimyrkytykseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis sä ap uskot kaiken, mitä käytöshäiriöinen ja ennenkin valehdellut lapsesi sulle sanoo :O Kuinka tyhmä voit olla. Itseasiassa tuli jo sun aloituksesta tunne, että olet halunnut ongelman(eli tytön) mahdollisimman kauas, että voit elää sitä mainitsemaasi omaa elämääsi(mitä en käsitä, tytärhän on sinun omaa elämääsi). Yrität uskoa tytärtäsi, ettei tarvitsi vaivautua tekemään mitään ja pilata sitä omaa elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28149043:
Ja millähän perusteella????? Onko kaikista alkoholia juoneista tullut narkomaaneja??? Oletko itse narkomaani?? Enkä ole jättänyt lastani heitteille, tiedän että voi hyvin ja puhuin hänen kanssaan hetki sitten. Ilmoitus siskon tulosta oli vähemmän mieluinen uutinen ja oletan ettei siskonsa tarvitse edes mennä paikalle....

Alkoholia toki olen juonut, mutta alkoholimyrkytystä en ole koskaan saanut. Noin holtiton päihteiden käyttö kertoo riippuvuustaipumuksesta. Eli luultavasti vähintään tuleva alkoholisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;28149081:
Alkoholia toki olen juonut, mutta alkoholimyrkytystä en ole koskaan saanut. Noin holtiton päihteiden käyttö kertoo riippuvuustaipumuksesta. Eli luultavasti vähintään tuleva alkoholisti.

Höpö höpö!

[QUOTE="Sirkkeli";28149063]Siis sä ap uskot kaiken, mitä käytöshäiriöinen ja ennenkin valehdellut lapsesi sulle sanoo :O Kuinka tyhmä voit olla. Itseasiassa tuli jo sun aloituksesta tunne, että olet halunnut ongelman(eli tytön) mahdollisimman kauas, että voit elää sitä mainitsemaasi omaa elämääsi(mitä en käsitä, tytärhän on sinun omaa elämääsi). Yrität uskoa tytärtäsi, ettei tarvitsi vaivautua tekemään mitään ja pilata sitä omaa elämää.[/QUOTE]

Niin kai sitten, olen tyhmä ja huono äiti. Toista ei voi koko ajan vain epäillä, etukäteenkö pitäisi aina tuomita?? Täällä ainakin osataan tuomita se on tullut jo moneen kertaan selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;28149081:

Jaa vai niin. Tässä tapauksessa eivät tajunneet alkoholiprosenttien eroja riittävästi. Määrällisesti juotu määrä oli varsin pieni. Minusta nuo hirveän korkean alkoholiprosentin juomat voisi kieltää.

Alkoholimyrkytystä taitaa olla jo kun oksennat?????

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28149204:
Jaa vai niin. Tässä tapauksessa eivät tajunneet alkoholiprosenttien eroja riittävästi. Määrällisesti juotu määrä oli varsin pieni. Minusta nuo hirveän korkean alkoholiprosentin juomat voisi kieltää.

Alkoholimyrkytystä taitaa olla jo kun oksennat?????

Kaikki mahdollisesti vaarallinen vaan laittomaksi niin ei tarvi kasvattaa lapsia.

[QUOTE="vieras";28149162]Normaali ihminen olisi vain iloinen kun sisko tulee käymään. Hänellä on jotain salattavaa kun ei teihin halua pitää yhteyttä.[/QUOTE]

Ainahan tuon ikäisillä on jotain salattavaa, ei välttämättä tarkoita ollenkaan mitään pahaa. Isosiskot on pikkusiskoille kyllä aika monesti punainen vaate tietyissä asioissa mitä olen huomannut. Noloahan se nuoremmalle on kun vanhempi sisar osoittaa muiden edessä olevansa määräävässä asemassa ja mieluummin välttävät.

Selvästikään tuo tyttösi ei ole valmis aikuistumaan ja ottamaan vastuuta.
Ihan tosi, toi salailu ja KAIKKI mitä kerrot viittaa siihen että tyttö käyttää muutakin kuin alkoholia. Ja mulla on kokemusta asiasta omalta kohdalta. Jos asuisi Suomessa niin teillä ois jo sossut ovella.

Selvästikään tuo tyttösi ei ole valmis aikuistumaan ja ottamaan vastuuta.
Ihan tosi, toi salailu ja KAIKKI mitä kerrot viittaa siihen että tyttö käyttää muutakin kuin alkoholia. Ja mulla on kokemusta asiasta omalta kohdalta. Jos asuisi Suomessa niin teillä ois jo sossut ovella.

Mikä tämä pakkomielle niin monella on huumeisiin?? Salailla voi melkein mitä hyvänsä ilman että sillä olisi mitään tekemistä huumeiden kanssa? Teen sille huumetestin, siinähän se selviää Sitten kun se on puhdas, niin minua hävettää ja saan kuulla siitä vuosikaudet... Aikuistumisesta ja vastuusta samaa mieltä, saisi nyt ensin sen edes roskat viemään.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28149256:
Mikä tämä pakkomielle niin monella on huumeisiin?? Salailla voi melkein mitä hyvänsä ilman että sillä olisi mitään tekemistä huumeiden kanssa? Teen sille huumetestin, siinähän se selviää Sitten kun se on puhdas, niin minua hävettää ja saan kuulla siitä vuosikaudet... Aikuistumisesta ja vastuusta samaa mieltä, saisi nyt ensin sen edes roskat viemään.

Kannattaa lähettää lapsi maailmalle? Siis mitä helvettiä sun päässä on liikkunut, kun sysäät ongelmanuoren reilille ja ulkomaille oman onnensa nojaan vaikka mokoma ei osaa edes roskia viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28149229:
Ainahan tuon ikäisillä on jotain salattavaa, ei välttämättä tarkoita ollenkaan mitään pahaa. Isosiskot on pikkusiskoille kyllä aika monesti punainen vaate tietyissä asioissa mitä olen huomannut. Noloahan se nuoremmalle on kun vanhempi sisar osoittaa muiden edessä olevansa määräävässä asemassa ja mieluummin välttävät.

voi hitto, sun ajatusmaailmas on kyllä pahasti vinksallaan. Selitteletkö sä kaikki tyttäresi tekemiset tuolla tavalla itselles hyväksi? Uskomatonta, tytön ei tarvitse edes itse valehdella, vaan äiti tekee sen hänen puolestaan. Ota nyt hyvä ihminen järki käteen ja lue nämä vastauksesi uudelleen, pelkästään niistä saa hyvän käsityksen siitä miten päin seiniä sä olet äitinä menetellyt. Tyttöhän on ihan täysin rajaton, ja tuntuu että äidinkin maailmannkuva on ihan vääristynyt. Kai sä tajuat että tuollainen alkoholimyrkytyksen hankkiminen on todella poikkeus teinien keskuudessa, ei mikään yleisesti läpi käytävä tilanne. Ja tuskin kukaan sun tyttöäs on pelkän oksentelun takia sairaalaan roudannut.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28148773:
Asia ymmärretty, isosisko lähtee moikkaamaan ja tuo siskonsa mukanaan jos siltä vaikuttaa. Menisin itse jos se olisi mahdollista, silti olen sitä mieltä että olette väärässä siinä että Suomessa mikään tae turvallisuudesta olisi tai ulkomailla välttämättä vaarallisempaa olisi. Ylikännääminen saattoi olla satunnainen virhe, muutan suhtautumistani, kai tässä on turtunut vuosien saatossa.

Isällä ja tytöllä ei ole muuta kuin rahalliset välit eli isä rahoittaa jonkin verran tytön elämää. Siitä asiasta en puhu sen enempää ja kyseessä molempien halu. Kaikki eivät tule toimeen keskenään.

Minusta minut syyllistetään ihan turhaan, en todellakaan ole edesvastuuton äitinä ja haluan lapsilleni vain parasta. Tämän henkilökohtaisen asian sijaan toivoin saavani mieluummin muiden kokemuksia ja heidän reaktioitaan lastensa alkoholimyrkytyksiin. Nyt kaikki menee vain siihen missä tyttö oleilee, voisihan hän mennä vaikka Rovaniemelle ja tehdä saman. Kyseessä ei ole edes mikään untuvikko matkaajana kun on ollut reilaamassakin. Nämä kännisekoilut huolestuttaa tapahtuu ne missä hyvänsä, tiedän myös ettei liiku yksin iltamyöhään kun ei tee sitä Suomessakaan. käytösongelmainen ei tarkoita samaa kuin ymmärtämätön, en ikimaailmassa olisi päästänyt ilman matkailukokemusta.

Kiittelen kerran vielä kaikkia kommentoineita oli ne miten ikäviä hyvänsä, opin tästä varmastikin sen että parannan ja lähennän suhdetta tyttöön jatkossa.

Älä sysää isosiskon vastuulle tilanteen arvioimista ja tytön tuomista kotiin, itsehän jo aiemmin kirjoitit ettei teiniä voi vasten tahtoaan kotiin raahata. Miten kuvittelet sitten isosiskon siihen pystyvän. Mikä itselläsi on tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi kun et pysty itse lähtemään?
Jos käsitin oikein, niin tyttö oli keskellä viikkoa aamupäivällä juonut itsensä sairaalakuntoon? Eikä ollut eka kerta? Miten luulet sitten siellä viikonloppujen sujuvan?
En kirjoita tätä millään pahalla,varmasti haluat lapsesi parasta, mutta riisu ne vaalenpunaiset lasit silmiltäsi ja ryhdistäydy.

[QUOTE="aino";28149558]Älä sysää isosiskon vastuulle tilanteen arvioimista ja tytön tuomista kotiin, itsehän jo aiemmin kirjoitit ettei teiniä voi vasten tahtoaan kotiin raahata. Miten kuvittelet sitten isosiskon siihen pystyvän. Mikä itselläsi on tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi kun et pysty itse lähtemään?
Jos käsitin oikein, niin tyttö oli keskellä viikkoa aamupäivällä juonut itsensä sairaalakuntoon? Eikä ollut eka kerta? Miten luulet sitten siellä viikonloppujen sujuvan?
En kirjoita tätä millään pahalla,varmasti haluat lapsesi parasta, mutta riisu ne vaalenpunaiset lasit silmiltäsi ja ryhdistäydy.[/QUOTE]

Tässähän nyt kävi niin että alun purkauksien jälkeen ratkaisu kävi yllättäen myös nuoremmalle. Liian nopea muutos herättää epäilyksiä ja tyttöjen idea bilettää kimpassa vesittyi. Tämän lisäksi olisi ollut vaikea järjestää lastenhoitoa ja matkan hinta sekä lennot turhan hankalia juuri nyt... Sen sijaan lähdetään porukalla tässä kuussa toiseen kaupunkiin ja sitten huhtikuussa sinne missä tyttöni nyt asuu. Huhtikuussa matkustaminen paljon helpompaa ja halvempaa, ilmatkin ja merivesi jo lämpimämpiä. Molemmat paikat ovat aivan ihania kaikin puolin. Tälläinen reissaaminen on sikäli helppoa, kun paikan päällä on joku joka pystyy sieltä käsin hommaamaan riittävän laadukkaan asunnon ja edullisemmin. Nythän kun monet menevät ja vuokraavat näkemättä, he usein pettyvät. Nyt pystyn itse kontrolloimaan täysin millaisen asunnon vuokraamme. En ole koskaan ymmärtänyt niitä äippiä, jotka antavat lastensa ostaa vaatteensa itse. Luoja sentään jos antaisi tytön tehdä päätöksen millaisen asunnon vuokraisi...

Tämä isosisko hakee pois toimii todellisuudessa erittäin hyvin, suosittelen sitä kaikille joilla on enemmän kuin 1 lapsi.

Hyviä jatkoja sinulle ja kiitos vastauksestasi.

voi hitto, sun ajatusmaailmas on kyllä pahasti vinksallaan. Selitteletkö sä kaikki tyttäresi tekemiset tuolla tavalla itselles hyväksi? Uskomatonta, tytön ei tarvitse edes itse valehdella, vaan äiti tekee sen hänen puolestaan. Ota nyt hyvä ihminen järki käteen ja lue nämä vastauksesi uudelleen, pelkästään niistä saa hyvän käsityksen siitä miten päin seiniä sä olet äitinä menetellyt. Tyttöhän on ihan täysin rajaton, ja tuntuu että äidinkin maailmannkuva on ihan vääristynyt. Kai sä tajuat että tuollainen alkoholimyrkytyksen hankkiminen on todella poikkeus teinien keskuudessa, ei mikään yleisesti läpi käytävä tilanne. Ja tuskin kukaan sun tyttöäs on pelkän oksentelun takia sairaalaan roudannut.

Kaikki tekee elämässään virheitä, hänelle sattui sellainen. Eikä tuo nyt niin harvinaista ole mitä yrität väittää. Internetmaailmassa eläviä kaikki asiat tuntuu järkyttävän ja mielipiteet hyvin jyrkkiä sekä muiden ihmisten arvostelu vaikuttaa elämän tärkeimmältä asialta. Voisin haukkua täällä aivan varmasti kaikki siitä mitä kykenevät lapsilleen tarjoamaan, en ole kuitenkaan raukkamainen. Virheistä myös oppii, tuomitseminen ei ketään auta ja varsinkin lasten kohdalla useimmin tekee vastakohtaisen vaikutuksen.

Voi luoja, pakko kai tän on olla provo. Äiti vain puhuu auringosta ja merestä ja hienoista asunnoista kun lapsen elämä on päin persettä. Ja äiti, joka ei anna lapsen valita omia vaatteitaan antaa kuitenkin lapsen lähteä yksin ulkomaille, tosi uskottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28156654:
Kaikki tekee elämässään virheitä, hänelle sattui sellainen. Eikä tuo nyt niin harvinaista ole mitä yrität väittää. Internetmaailmassa eläviä kaikki asiat tuntuu järkyttävän ja mielipiteet hyvin jyrkkiä sekä muiden ihmisten arvostelu vaikuttaa elämän tärkeimmältä asialta. Voisin haukkua täällä aivan varmasti kaikki siitä mitä kykenevät lapsilleen tarjoamaan, en ole kuitenkaan raukkamainen. Virheistä myös oppii, tuomitseminen ei ketään auta ja varsinkin lasten kohdalla useimmin tekee vastakohtaisen vaikutuksen.

Mä en tunne yhtään teiniä, joka olisi saanut alkoholimyrkytyksen, vaikka melkein kaikki ovatkin kokeilleet seka alkoholia, että huumeita.

[QUOTE="vieras";28149306]Kannattaa lähettää lapsi maailmalle? Siis mitä helvettiä sun päässä on liikkunut, kun sysäät ongelmanuoren reilille ja ulkomaille oman onnensa nojaan vaikka mokoma ei osaa edes roskia viedä?[/QUOTE]

Osaa se viedä, olisi pitänyt kirjoittaa ei viitsi. Anteeksi tämä suuri virhe. Joillain lapsilla on myös omaa halua saada elämänkokemuksia, jos sinun lapsillasi ei ole niin ei se tarkoita etteikö muilla voisi olla. Ketään ei todellakaan ole pakotettu lähtemään minnekkään. Olen aivan varma, että ratkaisu osoittautuu lopulta oikeksi. Tytön mahdollisuudet kansainvälisessä maailmassa ovat nyt jo aivan eri tasolla.
Tämä suomalainen yhteiskunta on tuon ikäisille hyvin vaikeaksi tehty. Se sisältää täysin toisen ihmisarvon loukkaamista.

[QUOTE="vieras";28156685]Voi luoja, pakko kai tän on olla provo. Äiti vain puhuu auringosta ja merestä ja hienoista asunnoista kun lapsen elämä on päin persettä. Ja äiti, joka ei anna lapsen valita omia vaatteitaan antaa kuitenkin lapsen lähteä yksin ulkomaille, tosi uskottavaa.[/QUOTE]

Aivan sama mitä sinä uskot. Tytön elämä ei todellakaan ole päin persettä vaan erittäin hyvin. Vaatteilla ja ulkomailla elämisellä on hyvin vähän yhteyttä toisiinsa, en tietenkään ole voinut olla kuin ohjaamassa vaatteiden suhteen ja luotankin jo iän myötä parantuneeseen silmään. Minkä takia ei saisi koskaan puhua mistään positiivisesta??? Taidat olla hyvin katkera ihminen ja mielellään syyllistät muita.

[QUOTE="vieras";28156690]Mä en tunne yhtään teiniä, joka olisi saanut alkoholimyrkytyksen, vaikka melkein kaikki ovatkin kokeilleet seka alkoholia, että huumeita.[/QUOTE]

Sinä et tunne, minä taas en tunne yhtään narkkaria. Alkoholimyrkytys on vahinko ja voi sattua kenelle hyvänsä, narkkarina eläminen taas on valinta.

En jaksa tästä saman jankkaamisesta enempää enää...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28156745:
Sinä et tunne, minä taas en tunne yhtään narkkaria. Alkoholimyrkytys on vahinko ja voi sattua kenelle hyvänsä, narkkarina eläminen taas on valinta.

En jaksa tästä saman jankkaamisesta enempää enää...

Alkoholimyrkytys on ihan samanlainen valinta, kukaan ei ole kaatanut alkoholia pakolla tyttäresi suuhun, hän on ihan itse valinnut juoda alkoholia ja juoda sitä ihan liikaa. Ja en minäkään yhtään narkkaria tunne, kokeilu on hyvin kauakana narkkarina olemisesta.

Vaatteiden ostolla ja ulkomailla asumisessa on sellainen yhteys, että jos ei voi luottaa lapsen arviointikykyyen edes vaatteiden ostossa, miten voi luottaa siihen, että hän osaa tehdä muitakaan päätöksiä itse ja siellä ulkomailla kaikki ne päätökset tehdään itse, jopa vaatteiden osto.

[QUOTE="vieras";28156764]Alkoholimyrkytys on ihan samanlainen valinta, kukaan ei ole kaatanut alkoholia pakolla tyttäresi suuhun, hän on ihan itse valinnut juoda alkoholia ja juoda sitä ihan liikaa. Ja en minäkään yhtään narkkaria tunne, kokeilu on hyvin kauakana narkkarina olemisesta.

Vaatteiden ostolla ja ulkomailla asumisessa on sellainen yhteys, että jos ei voi luottaa lapsen arviointikykyyen edes vaatteiden ostossa, miten voi luottaa siihen, että hän osaa tehdä muitakaan päätöksiä itse ja siellä ulkomailla kaikki ne päätökset tehdään itse, jopa vaatteiden osto.[/QUOTE]

Puolustat siis huumeiden käyttöä??? Huumeisiin addiktoituu jopa heti, uskomatonta.

Ehkä sellainen jolle ei ole suurempaa merkitystä miten ja mihin pukeutuu ei ymmärrä eroa. Ei se ulkomailla eläminen kuule niin kauhean vaikeaa ole, sanoisin että Suomessa voi olla hyvinkin paljon vaikeampaa. Äitinä kontrolloin niitä asioita jotka katson tärkeiksi ja eniten ohjausta vaativiksi. Neuvon myös jatkuvasti miten toimia, en todellakaan anna elää miten huvittaa mutta tarjoan myös mahdollisuuksia. Mitä mahdollisuuksia sinä olet lapsillesi kyennyt tarjoamaan?? Siis muuta kuin käynnin lähikaupassa.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, ap:n 17 tytär on ulkomailla tekemässä joskus pieniä töitä ja opiskelemassa, mutta ap ei tiedä missä tytär asuu, kenen kanssa ja mitä varmuudella tekee? Ap:n tytär oli juonut itsensä sairaalakuntoon keskellä viikkoa, mutta ap ajatteli lähteä muidn lastensa kanssa ensin lomalle toiseen kaupunkiin ja sitten tyttären luo, jossa haluaa vuokrata asunnon kun ilmatkin on kivemmat. Täh?

Miten tyttö lähti ulkomaille, ettekö yhdessä katsoneet asuntoa ja järjestelyitä, opiskelua, töitä? Vai yksin järkkäsi ja ovelta sinulle huikkasi että lähtee? Miten sait tietää alkoholimyrkytyksestä?

Ei olisi koskaan pitänyt edes kirjoittaa tänne. Varmaan täällä on ihan normaalejakin ihmiisiä ja jotkut vinkit ihan hyviäkin.

Lopultakin aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja siitä kaikki ulos hop hop nauttimaan, joille se suinkin on mahdollista!!! Energiaa ei kannata tuhlata riitelyihin, vaan ohjata energiat positiivisiin asioihin ja katsoa asioita positiivisemmin. Minua muuten pidetään hyvin pitkälle ihanne äitinä tyttöjen kavereiden kesken.

Nauttikaa elämästänne ja antakaa lapsillene sama mahdollisuus. Kiitos vastauksistanne, otan niistä joitain huomioon mutta ratkaisut teen jatkossakin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28156948:
Ei olisi koskaan pitänyt edes kirjoittaa tänne. Varmaan täällä on ihan normaalejakin ihmiisiä ja jotkut vinkit ihan hyviäkin.

Lopultakin aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja siitä kaikki ulos hop hop nauttimaan, joille se suinkin on mahdollista!!! Energiaa ei kannata tuhlata riitelyihin, vaan ohjata energiat positiivisiin asioihin ja katsoa asioita positiivisemmin. Minua muuten pidetään hyvin pitkälle ihanne äitinä tyttöjen kavereiden kesken.

Nauttikaa elämästänne ja antakaa lapsillene sama mahdollisuus. Kiitos vastauksistanne, otan niistä joitain huomioon mutta ratkaisut teen jatkossakin itse.

Ei varmaan olisi kannattanutkaan. Tuo otsikointi oli jo vähintäänkin merkillinen. Tosi moni on kertonut, miten itse toimisi, jos oma lapsi joisi itsensä myrkytyskuntoon, mutta sinulla tuntuu olevan suikat sekaisin tässä jutussa aivan perusteellisesti.

Yhteistyössä