miten snä toimit tai toimisit tässä asiassa

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
.mulla ja miehellä on vaikeeta, mutta on hyviäkin hetkiä. mulla on ystävä, jolle olen paljon jutelellut näistä asioista. kuin myös asioiden ratkaisuista. olen ollut hänen ja miehensä tukena vaikeissa asioissa. enkä ole myöskään tuominnut naisen asioita tietyissä asioissa. nyt sitten ehdotin heille, että vietettäis yhteiset pikkujoulut jossain mökillä. he ja me. ja koska tiesin, että heillä ei ole varaa maksaa mökistä mitään, sanoin, että riittää kun itse tulevat ja hieman ruokaa tuovat tullessaan. no se kaatui siihen, että naisen mies ei halua tulla, jos mieheni sinne tulee. vaikka mies ei ole heille koskaan mitään pahaa tehnyt tai sanonut. no ei väkisellä. mutta en mä ainakaan osaa alkaa kantamaan toisen puolisolle kaunaa, vaikka tää puoliso olis tehnyt mitä vääryystä sille puolisolleen. eihän se asia minulle kuulu, enkä voi asialle mitään tehdä. no ei sitten.
kolmen muun pariskunnan kanssa sitten sovittiin, että mennään mökille, ja kaikki maksetaan tasan neljästään. ruuat ostetaan porukassa ja laitetaan, naiset kokkaa ja miehet tiskaa. no nyt tää nainen sitten oliskin tulossa sinne mökille ukkonsa kanssa. kun kuuli että me mennään joka tapauksessa osallistu he tai ei mutta kun oli sovittu, että ylimääräisiä ei sitten tule, tiettyjen asioiden takia. sanoin tämän sitten naiselle ja sehän vetäs melonit nokkaan.
mitä tuumaatte. miten toimisitte. ja ihan asiallisia kommentteja, joka ei pysty kuin mollaamaan voi pitää suunsa supussa. lisään vielä että yksi syy siihen, miksi nää kaks ei voi sitten enää tulla, että siellä on eräs pari, joiden kanssa tää nainen ei tuu toimeen, ja siitä tulee vain riitaa ja torailua, kun vähä viinaa ottavat, niin sota alkaa. kokemuksesta tiedän

Viimeksi muokattu:
Menisin sinne mökille sovitulla porukalla ja antaisin sen yhden pariskunnan olla melonit nenäs.

Muoks* Niitä kertaalleen pyydettiin ja kieltäytyivät. Te sovitte jo muuta muitten kans niin turha ton yhden parin on tulla siinä enää nipottaan. Mä en edes tajua kuinka kehtaavat tollasen kieltäytymisen jälkeen yrittää tuputtaa itteään mukaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Menisin sinne mökille sovitulla porukalla ja antaisin sen yhden pariskunnan olla melonit nenäs.

Muoks* Niitä kertaalleen pyydettiin ja kieltäytyivät. Te sovitte jo muuta muitten kans niin turha ton yhden parin on tulla siinä enää nipottaan. Mä en edes tajua kuinka kehtaavat tollasen kieltäytymisen jälkeen yrittää tuputtaa itteään mukaan.
niinpä. me mennään sovitulla porukalla. olkoot melonit nokassa. kun on sovittu, että muita ei tule, niin sitten ei tule. ja myös sen, että nää muut ei ala kenenkään ruokia tai vuokria maksamaan. eikä tarviikaan alkaa. varsinkaan kun heidän ainainen rahan puute ei ole muusta kiinni kuin heidän omasta elämän tavastaan.

Mä en nyt pysynyt ihan mukana. Vaatiiko tää alunperin pyydetty pariskunta nyt että ne myöhemmin kutsutut ei saa tulla?

Mä viettäisin ne pikkujoulut sillä isommalla porukalla niin kuin on sovittu. En tykkää yhtään tuollaisesta ekan pariskunnan "ei me tulla- ei kun tullaankin - ei tulla jos noi tulee"-vatvomisesta.

Se eka pariskunta olisi tervetullut porukkaan jos haluaa, maksupuolesta en osaa sanoa.

Mä en nyt pysynyt ihan mukana. Vaatiiko tää alunperin pyydetty pariskunta nyt että ne myöhemmin kutsutut ei saa tulla?

Mä viettäisin ne pikkujoulut sillä isommalla porukalla niin kuin on sovittu. En tykkää yhtään tuollaisesta ekan pariskunnan "ei me tulla- ei kun tullaankin - ei tulla jos noi tulee"-vatvomisesta.

Se eka pariskunta olisi tervetullut porukkaan jos haluaa, maksupuolesta en osaa sanoa.
ei kun alun perin pyysin vain tätä yhtä pariskuntaa, koska tiedän, että hän saa helposti tappelun aikaiseksi. he kieltäytyivät. sitten sovittiin näiden toisten kanssa asiasta. ja kyllä mä tiedän, että tämän naisen pitäs päästä nyt siihen porukkaan pelkästään sen takia, että sais korostaa, miten hyvä ystävä hän minun kanssa on. ja muut halus että tähän menossa olevaan kokoon panoon ei tule ylimääräisiä, tarkoittivat juuri tätä mun ystävää. joten hän nyt ei sitten tule. hän pitäkööt omat pikkujoulunsa jossain tai on pitämättä.

Pyydettiin muttta eivät halunneet joten keksittiin toinen suunnitelma johon heitä ei laskettu mukaan. Ihan selvää. Se on turha myöhemmin rutista kun on ihan selkeästi kieltäydytty kerran.

Eli ihan hyvällä omalla tunnolla pysytte suunnitelmissanne.

No pitäsin kiinni tosta mitä olette sopineet. Pahoittelisin ystävälleni että kun miehes ei halunnut tulla ni sovin jo asiat toisin, enkä voi niitä enää muuttaa.

Peesaan tätä, juuri näin minäkin asian ajattelen.

Kuulostaa teinimeiningiltä, mutta aloittajan nimimerkistä päätelleen ihmiset ovat ihan aikuisia.

Tuon pariskunnan mielenmuutokset ymmärrän, jos miehesi on oikeasti kamala ihminen (=joku naistenhakkaaja, känniörveltäjä tms.) Kyllähän se, miten kohtelee puolisoaan kertoo myös siitä millainen ihminen muutoin on. Itse en ainakaan haluaisi väkivaltaisiin ihmisiin vaikkapa tutustua, vaikka olisivatkin hakanneet "vain" kumppaniaan. Tai jos olisi iso riski, että viikonloppu menee toisten parisuhdedraamailua seuraten. Isommassa porukassa taas ei niin paljon haittaa, jos yksi tyyppi on epämieluisa, koska voi keskittyä ensi sijassa muihin.

Jos nämä muut tuntevat myös tämän pariskunnan, olisin varmaan heille laittanut viestiä, että sopiihan että pariskunta x tulee myös mukaan. Ettei ainakaan käy niin, että tulisi kieltäneeksi heidän tulonsa, vaikka se olisikin muille ok. Känniriitelyyn vaikea ottaa kantaa, kuulostaa todella lapselliselta. En mä kenenkään känniriidanhaastajan kanssa haluaisi olla tekemisissä enempää kuin on pakko, mutta jos sellaisia on jo mukaan tulossa, niin vaikeahan sillä perusteella on ketään toista kieltää tulemasta.

Näin juuri.

Mutta mitä sitten siihen tulee, että se ystäväsi mies ei diggaa miehestäsi, koska miehesi kohtelee sinua huonosti(?), niin sen kyllä ymmärrän täysin.

Itse seuraan vierestä erästä paria, jolla ei pyyhi kovinkaan hyvin. Mies kohtelee naista kuin lattiarättiä ja vaikka nainen yrittääkin pitää puoliaan, niin aika heikosti hällä siinä suhteessa menee. Ovat perheellisiä, mutta mies menee ja tulee kuten sinkkuna elävä teini ja jättää naisen yksin huolehtimaan kodista ja perheestä. Osaa mies ihanakin olla, mutta varsin hyvin hän osaa myös kusipäisyyden taidot.

Koska tuo nainen on mulle hyvin läheinen ja tärkeä ystävä, mä olen ajoittain aivan pyhää raivoa täynnä tuota miestä kohtaan. Kyllä mä tuon parin kanssa voisin mökille lähteä, mutta jos näkisin siellä tuon naisen kohtelua, en todellakaan jäisi sanattomaksi, vaan lataisin päin naamaa tuolle ukolle, että mitä mieltä hänestä ja hänen toiminnastaan olen. Ehkä on siis parempi, ettei yhteisiä mökkireissuja ole näkyvissä...

Toivottavasti et pidä tätä asiattomana kommenttina, vaan kysyn ihan tosissani : onko aikuisten (keski-ikäisten??) elämä tosiaan jossain tommosta? Kuullostaa ihan teinien mökkibilejärjestelyiltä.

Ou nou, aikuisia ihmisiäkö työ ootta? Mä en kyllä myöskään mielelläni lähtisi pariskunnan kanssa, jonka toinen puolisko esim. on hakannut toista tai muuta ihan hirveetä tehnyt, mutta en kyllä kerran kieltäydyttyäni hinkuais enää mukaankaan.

No eikö ap juuri aluksi pyytänyt vain asiallisia vastauksia, eivätkö noiden asiattomien kommenttien kirjoittajat osaa lukea?

Ja kyllä, tässä iässäkin kaikki ihmiset eivät muutu sopuisiksi taikaiskusta, vaan ihmissuhteet ovat enemmän taivähemmän haastavia :). Ja ihan on loppututkinto yliopistosta :)

Luin vain alun ja mummona annan neuvon: Hommatkaa eri osoitteet.

Kuukausi sitten oli yhteisen ystävän pileet ja eipä onnistunut. Vieläkin olen kiukkuinen, enkä juurikaan juttele ukolle.

Yhteistyössä