Miten sinä parhaiten sait pienen vauvasi ( alle 3kk ) nukkumaan päivälläkin, jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
hän oli sitä sorttia, että ei päivällä tahtonut unen päästä millään kiinni saada ja sitten vain väsyneenä itkeä kitisi?

Meillä vauveli tahtoo nukkua aamuisin pitempään, mutta sen jälkeen alkaakin taas maidon tankkaaminen ja vaikka jossain vaiheessa päivää vaikuttaa, että pieni alkaa väsähtää, niin ei häntä kovin hyvin tahdo saada nukutuksi. Ainoa konsti on ollut saada hänet pitempi pätkä nukkumaan päivällä, on se, että menee vauvan kanssa päiväunille. Mutta toisaalta tiedän senkin, että tuollaisia unitapoja ei olisi syytä harrastaa, koska niistä on sitten myöhemmin vaikea päästä eroon.

Eli miten siis saada vauva nukahtamaan myös itsekseenkin päiväunille?

Ikää melkein 2kk vauvalla.

Esikoisella oli koliikki, hänellä ei tuossa iässä päiväunet onnistuneet mitenkään. Välillä väsähti 10 minuutiksi huudettuaan pari tuntia, sitten meno jatkui. 4 kk iässä koliikki loppui ja päiväunet alkoi, vaunuissa nukkui hyvin.

Kuopus ei ollut vatsavaivainen, tuossa iässä nukkui jo useamman tunnin päikkäreitä vaunuissa.

Eli siis vaunuissa verannalla oli meiädn konsti, mutta esikoisen kohdalla ei luonnistunut ennenkuin koliikki meni ohi.

vaunuissa kunnon lenkki,jostain syystä ainakin meidän mahavaivainen nukkui päikkärit parhaiten siinä.Ja mammalta lähti kiloja 10,koska asuttiin hissittömässä kerrostalossa tuolloin ja oli melkein pakko olla ulkona se 2-3h päivässä,nukkuvan vauvan kanssa.

Meillä nukahti hyvin vaunulenkille.
Itse henkilökohtaisesti inhoan tuota " ei voi tehdä näin ja näin kun siitä on mahdotonta päästä eroon myöhemmin". Se on osoittautunut kohdallani ainakin harhaluuloksi: vauva on nukutettu syliin, vauvan vieressä on nukuttu päiväunia, on annettu tuttia, nukutettu maitopullolle ym ym, ja kaikista niistä on päästy aikanaan eroon kun on niin päätetty.
Jos noin pieni vauva siis kaipaa läheisyyttä nukahtaakseen, niin ole läsnä hänelle se lyhyt aika elämästäsi, pari kuukautta, ja sitten voi ollakin että kun vauva on 3kk tai 4kk niin nukahtaa kun tuosta vaan päikkäreille vaunuihin.
Kaverillakin meinasi tulla kriisi jo kun vauva nukahti vaan kantoliinaan, mutta kun nukutti niin, ja kokeili aina välillä vaunuihin, niin sitten yks kerta jäikin vaan sinne vaunuihin nukkumaan.

Meillä ei 2kk ikäistä saanut nukkumaan kuin viereen, liikkuviin vaunuihin, tissille tai syliin. Nyt 6kk nukahtaa kuitenkin ihan itse yöunille, päivisin tarvitsee edelleen nukuttamista. Itse en koe tuota ongelmaksi, koska toinen on vielä niin pieni, että ne päikkärinukahtamiset ehtii hoitaa sitten myöhemminkin.

Joten jatketaan yhdessä päikkäreitten nukkumista :)) Toisaalta virkistyyhän siinä itsekin :))

Vaunulenkeistä keväällä jo haaveilinkin, kun ekakin niin kivasti vaunuissa nukkui. Mutta tämä tokapa onkin toista maata - ei hän tykkää yhtään vaunuissa olemisesta. Muutaman kerran olen vaunulenkillä käynyt ja takaisin on pian pitänyt tulla, kun toinen vain huutaa surkeana vaunuissa. Kokeilen vaunuttelua uudelleen syksymmällä.

Yhteistyössä