Miten sinä olisit tässä tianteessa toiminut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli hienosti opetat lapsellesi että julkisella paikalla sinua saa kohdella kuin paskaa, etkä tee asialle mitään.

Ei toimisi meillä tämä. Meillä puututaan heti huonoon käytökseen, oli paikalla ketä hyvänsä.

Niinkun aika moni muukin, niin minäkin puuttuisin HETI. Ei se myöhemmin nurkan takaa vikinää sitten enään auta. Ja tosiaan, lapsi huomaa nopeasti, että julkisella paikalla et puutu hänen käytökseen. Eli todennäköisesti tälläiset tempaukset vaan pahenevat. Ja oikeesti, 7veellä annetaan heitellä hiekkaa äidin ja ip-kerhon ohjaajan päälle? Ens kerralla poika saattaa saada päähänsä, että heitänpä vaikka kivellä..... :/
Joku sanoi, että isomman lapsen kanssa ei kehtaa ruveta rähisemään. No mulla on 6v, joka on reilut 130cm pitkä ja roteva, vahva poika. Itse olen 164cm, enkä mikään parimetrinen amatsoni :D Ja poika on erityislapsi, puhen vaikeuksien takia saattaa turhautua ja raivostua. Siltikään, häneltä en mitään tälläistä käytöstä sallisi, en kotona enkä julkisella paikalla. Koen, että varsinkin hänen kohdalla pitää olla aika selvät rajat ja vanhempi tiukkana, ettei tilanne karkaisi käsistä. Juuri hänen välillä arvaamattoman käytöksen takia!

Iltapäiväkerhosta hait? Siis KOULULAISTA, joka viskoo hiekkaa ympäriinsä ja äippä ohittaa huonon käytöksen jutellen siitä sitten rauhassa autossa???

Ahaa :headwall:... No joo. Meillä tilanne olisi hoidettu siinä missä se tapahtuikin, aivan sama onko ympärillä ihmisiä vai hedelmäpuita. Mun kurinpitokeinoni kestävät päivänvalon kyllä.

Noh meillä käytetään toisinaan noihin vaikeampiin ongelmakäyttäytymistilanteisiin perinteistä tukkapöllyä. Ja tuota en tietenkään kehdannut eilen käyttää ip-ohjaajan ollessa lähettyvillä.

En ymmärrä,että koululainen vielä viskelee hiekkaa lapiolla.
Noh..lapio ois saanu kyytiä ja lapsi toruja samantien.
näin tapahtui meiän 3-vuotiaalle jokin aika sitten kun hain pk:sta.
Heitti mun päälle lapiollisen hiekkaa,lähti lapio ja poika kainalossa kotiin.

Mä en ymmärrä kans tuota että päätit että siinä ei voi hermostua, kun on muita paikalla... jos lapsi tekee pahojaan, niin parempi se on heti siinä paikassa komentaa ja tehdä siitä touhusta loppu, eikä myöhemmin vasta. Enkä tarkoita tässä, että pitäisi raivoamaan alkaa, siis. Kai se oppii lapsikin pian, että yleisellä paikalla voin tehdä mitä vaan kun äiti ei kuitenkaan komenna;)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25961197:
Noh meillä käytetään toisinaan noihin vaikeampiin ongelmakäyttäytymistilanteisiin perinteistä tukkapöllyä. Ja tuota en tietenkään kehdannut eilen käyttää ip-ohjaajan ollessa lähettyvillä.

Voi olisitpa näyttänyt! Tosi harmi!
Mikset tehnyt rikosta siinä suoraan aikuisten edessä vaan raukkamisesti menit nurkan taakse?

Etkö edes häpeä?! Hyi helvetti!!

Enpä suosittele käyttämään tukkapöllyä. Nyt tukkapölly, teininä sähkötainnutin - vai millä meinaatte saada kuriin siinä vaiheessa, kun on teitä päätä isompi ja vahva kuin härkä, ja on oppinut tottelemaan vain fyysistä kuritusta?

Nyt pitää keksiä muut konstit, tukkapölly on paitsi tehoton, myös laiton.

Mitä ajattelisit tai tekisit, jos lapsen kaveri heittelisi kuraa kun kuljet ohi ?

[QUOTE="vieras";25961361]70 luvun lapsilla adhd silloinen mbd parani selkäsaunalla[/QUOTE]

Niinkö? No, miksi nämä 70-luvulla selkäsaunalla parannetut adhd-lapset sitten tekevät niin usein visiittejä vankilaan? Näitä selkäsaunalla hoidettuja adhd-lapsia löytyy Suomen selleistä ihmeteltävän paljon, jos ne selkäsaunat heidät niin tehokkaasti paransi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä