Miten siirrytään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvikkeesta maitoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvikkeesta maitoon

Vieras
Miten te muut äidit olette opettaneet lapsenne juomaan tavallista maitoa ja missä iässä?
Onko heti onnistunut? Onko tullut suurempia oireita?
Kiitos!

Tai lehmän maitoon yleensä. Lopetin imetyksen nyt n. 10 kk:n ikäseltä pojalta ja kai kohta pitäis opetella tavalliseen maitoon. Korvikkeeseen tuskin enää kannattaa mennä. Meillä vellitellään kyllä, että pullohommat tuttuja. Kertokaa!

imetys loppumaisillaan, enää ilta ja yösyöttöjä. Aioin ensin olla korvikkeetta mutta otettiin kuitenkin tähän välivaiheeseen mukaan, mutta nyt olis siirtyminen sitten lehmänmaitoon. Puuroihin (jotka oon keitttäny korvikkeeseen riittävän maitomäärän takamiseksi) oon alkanu laittamaan aluksi osaksi tavallista maitoa ja sitten kokonaan. Ruokia oon laimentanu tavallisella ja sitten tietty kaikkia noita hapanmaitotuotteita on syöty. VIelä ei ainakaan selviä oireita ole ollu, vähän on vatta kovalla mutta johtuukohan se maidota, tiedä häntä. Seuraavaksi aion siis antaa ihan juotavaksi joko korvikelehmänmaitoseosta tai sitten lehmänmaitoa vähän lantrattuna vedellä. ei kait se sen ihmeempää ole ku

Tarkkaa ikää en muista, olisiko noin vuoden iässä kun suosittelivat neuvolassa siirtymään tavalliseen maitoon eli lehmän maitoon. Lisäsimme maitoa aluksi ihan vähän korvikkeeseen ja sitten maidon määrää pikkuhiljaa lisättiin.

Poika täytti syyskuussa vuoden. Aloitin joskus sinä kesänä totuttelun. Saanut siihen asti pelkkää Nan-maitoa ja 4 kk iästä soseita ja lusikalla velliä. Vastusti kovasti uusia makuja ja tuli ilmavaivoja. Laitoin 1 päivänä vaan 5 ml tavallista maitoa yhteen maitoannokseen. Seuraavana 10 ja paivä kerrallaan lisäsin 10 ml kaikkiin annoksiin. Sitten päivä päivältä lisäsin 10 ml niin että joka annoksessa 20 ml maitoa, loppu korviketta jne. Pidin määrät vihossa ylhäällä niin ei tarvinnut pähkäillä. Maitoon siirtyminen meni ilman protestointia tai vaivoja. Sikäli vääräoppisesti että sen jälkeen vasta hapanmaitotuotteet.

Yhteistyössä