miten siinäkohtaa toimitaan kun toinen haluaa lapsia lisää ja toinen ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olin kyllä täysin varma etten enempää lapsia halua kun 3kpl,mutta näköjään se mieli muuttuu.
mies taas on sitämieltä että ei.
auto meillä menis vaihtoon,mutta muita järjestelyjä ei juuri tarvis tehdä..
en tietenkään tee lasta yksin salaa mieheltä,eikä lapsia tule lisää myöskään painostamalla,mutta miten tästä pääsee sitten "yli"?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä vaiheessa mamma lähtee opiskelemaan tai työelämään.

mä käyn töissä. teen osa-aikatyötä iltasin ja viikonloppuisin ja samalla hoidan päivisin lapset. tienaan ihan kohtalaisesti kotiäidiksi.

mieskin halusi lapsia kolme,tästä keskustelimme suhteen alussa.
kaippa tästä jatkuvasta kuumeilusta pääsee ajanmyötä,mutta tällähetkellä se tuntuu siltä ettei yli pääse =)
se nyt on varmaa etten painostamaan ala.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
jaa.a
meillä mies haluaa 3-4 lasta mutta mulle riittää varsin hyvin nämä 2!

Niin, kyllä olisi hyvä että molemmat vanhemmat haluavat lapsen, koska se kasvattaminen ja hoitaminen on molempien asia. En ainakaan haluaisi lasta mieheni "vihattavaksi" koska itse haluaisin ja hän ei enempää.

No jos muita järjestelyjä kuin auton vaihto ei tarvii tehdä, niin ehdottomasti lisää ja yrität puhua miehelle järkeä. Aika itsekästä mieheltä jos ei suostu:( Ja siinähän se neljäs menee sivussa jos 3 jo on. Sisarukset ovat tärkeitä ja lapsen perusoikeus. Puhu miehelle, luulen että jos 3 jo on niin ei 4. pitäis olla niin iso ongelma.

Mun mielestä ei tarvitsisi sitten tehdä lapsia jos ei ole valmis antamaan hälle myös sisaruksia muutaman vuoden sisään. Tämä ei siis tietenkään koske ap:ta mitä ilmeisimmin:)

lisään vielä,että nyt kun lapseni ovat vielä kaikki pieniä niin haluaisin sen neljännenkin nyt nopeasti.
kun kaikki ovat jo koulussa niin ei sitten enää vauvarumpaan viitsisi ryhtyä. näin siis ajattelen nyt,kokemuksella mieli voi muuttua =)

pointtina aloituksessani oli kuitenkin asiasta ylipääseminen..miten te olette päässeet asiasta yli?

Alkuperäinen kirjoittaja hommiin vain:
No jos muita järjestelyjä kuin auton vaihto ei tarvii tehdä, niin ehdottomasti lisää ja yrität puhua miehelle järkeä. Aika itsekästä mieheltä jos ei suostu:( Ja siinähän se neljäs menee sivussa jos 3 jo on. Sisarukset ovat tärkeitä ja lapsen perusoikeus. Puhu miehelle, luulen että jos 3 jo on niin ei 4. pitäis olla niin iso ongelma.

Mun mielestä ei tarvitsisi sitten tehdä lapsia jos ei ole valmis antamaan hälle myös sisaruksia muutaman vuoden sisään. Tämä ei siis tietenkään koske ap:ta mitä ilmeisimmin:)

Tuo on niin raivostuttava tapa ajatella.

Keskustelemalla, keskustelemalla ja keskustelemalla.
Me molemmat oltiin sitä mieltä että 3 saa riittää, pärjätään normaalilla autolla jne.

Mutta sitten astuikin mulla tunteet peliin.. Aikoinaan, ennen lapsia olin haaveillut neljästä lapsesta aina.
Muutama vanhempi nainen sanoi miten heitä sitten neli-viiskymppisenä alkoi kaduttamaan kun ei oltukaan yritetty sitä neljättä.
Tämä alkoi painamaan kupissa aika paljon. En halunnut olla se "katkera" sitten joka voivoittelee muille jotka painiskelee siinä vaiheessa tämän asian kanssa että kuule kyllä muakin kaduttaa kun ei neljää lasta ole.

Neljäs on tulossa huhtikuussa, "taistelupariksi" nuorimmaiselle. Mies menossa vasektomiaan joten enempää lapsia ei tule.

Ja kyllä meillä mieskin sitten loppujen lopuksi tämän neljännen halusi.

peesi, meilläkin taipui pienen suostuttelun jälkeen. ei ole katunut. en usko että olisin päässyt asiasta yli jos en olisi saanut tätä viidettä. eli hyvä näin. mutta kai sitä voi yrittää keksiä jotain muuta, hoitaa niitä jotka on olemassa. mutta eihän se sitä vauvankaipuuta vie silti pois.:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä vaiheessa mamma lähtee opiskelemaan tai työelämään.

mä käyn töissä. teen osa-aikatyötä iltasin ja viikonloppuisin ja samalla hoidan päivisin lapset. tienaan ihan kohtalaisesti kotiäidiksi.

Mä olen aina ymmärtänyt, ettei kotiäiti käy töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja äet:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
EI-sana voittaa aina noissa tilanteissa.

Ai :D
Ei voittanut meillä vaan vauva on tulossa kun mies lopulta pehmentyi ja on ikionnellinen siitä että antoi periksi :)

No joo, sain minäkin miehen pään käännettyä kerran, meillä nyt 2 lasta. Mies olisi halunnut mun valmistuvan ensin, mutta vauvakuume iski. Mutta jos on jo sovittu, että lapset on tässä, ei ole reilua alkaa sitä vielä yksi, vielä yksi-jankutusta. Muuta sisältöä elämään.

Meillä on nelonen tulossa ja se vaati hieman taivuttelua :) Aiemmin oli puhe että mies menisi steriloitavaksi tämän jälkeen, MUTTA nyt on alkanut toivomaan multa viitosta :D

ap:
lisään vielä,että nyt kun lapseni ovat vielä kaikki pieniä niin haluaisin sen neljännenkin nyt nopeasti.
kun kaikki ovat jo koulussa niin ei sitten enää vauvarumpaan viitsisi ryhtyä.

Anteeksi nyt vaan, mutta minusta tuo kuulostaa kamalalta vauva/lapsitehtailulta.
Itsekkyyttä, kun sinä nyt sen neljännenkin haluat, parisuhteesta ja miehestä (ja muista lapsista) viis.
Niitä lapsia ei TEHDÄ, niitä SAADAAN!
Eikö ahneudella ole rajoja.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:

Tuo on niin raivostuttava tapa ajatella.

Mikä siinä nyt on niin pahaa:o? Selventäisitkö?

Miehellä oikeus olla itsekäs,jos lapsia kuitenkin jo kolme.

Yhteistyössä