Miten selvittää osakkeiden arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black Sheep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Black Sheep

Aktiivinen jäsen
04.03.2006
1 105
0
36
Jos siis on jotain vanhoja osakkeita, ko firma on vielä olemassa, tokikin eri nimellä nykyään. Niin miten voin selvittää onko noilla osakkeilla mitään arvoa vai käytänkö sytykkeenä takassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on muuten kyseinen firma ollut vähän esillä.. http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=122944&tstart=0&forumID=3

M-realisointi voi olla seuraava pörsäyhtiö joka menee nurin. Joten kiirusta pitää, vielä niillä ap:n osakkeilla on arvoa.

M-Real A ja M-Real B näkyvät täältä.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/lista.jsp?reverse=false&gics=0&volume=cur&psize=50&rdc=1212b8383e9&currency=euro&listIds=kaikki&order=alpha&markets=XHEL&refresh=60

Alkuperäinen kirjoittaja :
No tarkista netin kautta mikä ko. firman osakkeen markkinahinta on.

Pitää myös tietää, onko osakkeita splitattu välillä, jolloin osakkeita voi olla moninkertaisesti alkuperäisiin nähden.

Eli kannattaa käydä pankissa selvittämässä asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja :
No tarkista netin kautta mikä ko. firman osakkeen markkinahinta on.

Pitää myös tietää, onko osakkeita splitattu välillä, jolloin osakkeita voi olla moninkertaisesti alkuperäisiin nähden.

Näimpä, ei ole ihan yksinkertainen homma selvittää muutaman vuosikymmentä vanhan paperiosakkeen arvo.

M-Real A ja M-Real B näkyvät täältä.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/lista.jsp?reverse=false&gics=0&volume=cur&psize=50&rdc=1212b8383e9&currency=euro&listIds=kaikki&order=alpha&markets=XHEL&refresh=60

Joo, näkyy näkyy, mut kun uuno ei ymmärrä osakkeista mitään :headwall:

Kiitos sille joka vinkkas pankis käymisestä!
Sain selvyyden osakkeista ja ihan viime tipassa, ne kun pitää tänä vuonna jotenkin muuttaa, ens vuonna niillä voi pyyhkiä p*ota..
Ei sentään kassakaappia tarvii lähteä ostamaan :laugh:
Mut ihan kiva pikkuylläri =)

Alkuperäinen kirjoittaja FröbelinPalikat:
Kiitos sille joka vinkkas pankis käymisestä!
Sain selvyyden osakkeista ja ihan viime tipassa, ne kun pitää tänä vuonna jotenkin muuttaa, ens vuonna niillä voi pyyhkiä p*ota..
Ei sentään kassakaappia tarvii lähteä ostamaan :laugh:
Mut ihan kiva pikkuylläri =)

Hyvä juttu että selvisi. Nyt vaan muistat M-realin olevan varteenotettava konkkaehdokas.

Joo, mä myyn ne heti pois kun saadaan muutettua osakkeet sähköisiksi. :D
En muutenkaan ymmärrä koko osakkeista mitään. Mut oli niiden arvo noussut jonkun verran vuodesta -85 :laugh:
Ja mä en ees tiennyt koko osakkeista mitään :headwall:
Ihan sattumalta löytyi :D

En muutenkaan ymmärrä koko osakkeista mitään. Mut oli niiden arvo noussut jonkun verran vuodesta -85 :laugh:

m-realin b-sarja on noin 0.70 euroa kipale ja a-sarja 2 euroa.

m-realin b-sarja on noin 0.70 euroa kipale ja a-sarja 2 euroa.

Nää oli jotain ihme osakkeita, on siis metsäliiton teollisuusden osakkeita.
Ja pankissa kävin tänään niin puhuttiin kuitenkin satasista. =)
Katoinkin tuolta jostain netistä eilen et ihan muutamis eurois menee, mut eiköpä ne pankissa mahda paremmin tietää kun asian kerran selvittivätkin.

Nää oli jotain ihme osakkeita, on siis metsäliiton teollisuusden osakkeita.
Ja pankissa kävin tänään niin puhuttiin kuitenkin satasista. =)
Katoinkin tuolta jostain netistä eilen et ihan muutamis eurois menee, mut eiköpä ne pankissa mahda paremmin tietää kun asian kerran selvittivätkin.

Yleensä paperiosakkeiden keräilyarvo on huomattavasti suurempi kuin niiden markkinahinta pörssissä. Ei siis kannata muuttaa paperiosakkeita sähköiseen muotoon, vaan myydä ne jollekin osakekeräilijälle.

Metsäliiton teollisuuden paperiosakkeita on näköjään myyty viimeksi Osakekirjakeräilijöiden järjestämässä huutokaupassa 20 euron kappalehintaan.

Lisätietoa:
www.osakekirjakerailijat.fi/huutokauppa.html

Huutonettiinkin voi laittaa myynti-ilmoituksen:
www.huuto.net/fi/

Yhteistyössä