\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2006 klo 20:37 Saana75 kirjoitti:
Meillä minä olen kotona, joten hoidan kodin-pyykit ja lapset silloin kun mies on töissä, mutta toki hän auttaa minua esim siivouksessa ja lapsia hoitaa kun on kotona. Voi sitä itsekin miestään kouluttaa
Tai ainakin antaa vaihtoehtoja, jos ei osallistu taloudenhoiutoon ja lastenkasvatukseen, niin oven tietää missä se on. Aika yksinkertaista loppuviimein eikö??
No, kuule ei ole!
Ei millään pahalla, mutta aina ei elämä ole noin yksinkertaista. Itsekkin täällä jo toista vuotta olen suunnitellut miten voisin järjestää eron niin, että se ylipäätään onnistuisi ja lapset kärsisi mahd. vähän. Näyttää siltä, että minä olen se joka joudun jättämään yhteisen kodin lasten kanssa ja se ei todellakaan ole yksinkertaista kun toinen lapsista on vakavasti sairas. Kohta alkaisi kuntoutus johon kuljettaminen vaatisi minun kotona olemisen, mutta muutto taas vaatisi kyllä minun töihin paluun jotta rahat riittää jne.
Lisäksi tietenkin pelottaa oma jaksaminen. Ei sitäkään asiaa voi tuosta vaan sivuuttaa. Nyt tilanne on kamala kun lähes kaiken hoidan itse ja mies vaan makaa eikä edes auta, että sata kertaa pyytää. Vastaukset on tätä luokkaa "mua ei vois vähempää sun siivousjuttus kiinnostaa" tai "sussa on varmaan jotain vikana jos sä et jaksa kaikkee" jne.. Kuitenkin rahallisesti ja kuljetus asioissa mies on tällä hetkellä välttämätön. jos jäisin yksin lasten kanssa elämä olisi paljon hankalampaa enkä tiedä kauanko jaksaisin. :ashamed:
Olo on kuin luokussa!
Sen olen ainakin oppinut, että elämä ei todellakaan ole yksinkertaista. Puhutaan sosiaaliturvasta ja miten täällä voi nainen erota ja pärjätä omillaan eikä ole taloudellisesti riippuvainen miehestä, mutta käytännöstä kaikkien erikoistukien ja muiden saaminen on todellakin kiven alla.
Ja toi ukko ei tuosta miksikään muutu koulutti vaikka miten.