K
Kohta kolmen äiti
Vieras
Vajaa 27-vuotiaana tutustuin lasteni isään.Kun hän osoittautui henkisen ja fyysisen väkivallan mestariksi,alkoholin suurkuluttajaksi,valehtelijaksi ja mustasukkaiseksi,olin jo niin alistettu,että en enää uskaltanut enkä osannut lähteä.Haaveilin perheestä kuitenkin ja hän lupasikin,että kun lapsi syntyy,kaikki järjestyy.Näin ei käynytkään.Meno oli kamalaa.Hän ei osallistunut mihinkään,vei rahani,alisti ja määräili.Sanoi tappavansa,jos lähden.Lupasi,että toisen lapsen myötä kaikki järjestyy.Raskausaikana hän lähti ja uusi avokki oli raskaana,ennen kuin kuopuksemme syntyi.Nousin jaloilleni ja sain luotua minulle ja lapsilleni hyvän ja turvallisen elämän.Olimme viimein onnellinen pieni perhe.
Kaipaus miehenmalliin ja sellaiseen kokonaiseen perheeseen kuitenkin kyti.En koskaan käynyt ulkona,eikä minulla ollut omaa aikaa.Netistä löysin kuitenkin miehen,joka vaikutti äärimmäisen luotettavalta ja aikuiselta ihmiseltä.Hänen ei pitänyt käyttää alkoa,oli ahkera tekemään töitä,ei huutanut,ei riehunut.Hän oli lasteni kanssa onnellisen oloisena ja hyvin pian muutti meille.Kyselin,puhuin,kartotin paljon.Luulin olleeni tarkka,koska hinnalla millä hyvänsä en miestä perheeseemme halunnut.Hän halusi perheen kanssani ja koska meillä on jo ikää 35 ja reilu 40 aloimme toteuttaa haavetta lapsestakin.
Nyt kun olen raskaana,on mies muuttunut täysin.Hän on jäänyt pois töistä,elää kodissani rahoillani,huutaa,uhkailee,jos puhun halustani erota,käyttää viinaa,antaa tyhjiä lupauksia,painostaa seksiin.
Haluaisin erota.Itsesyytökset ovat kuitenkin hirveät.Kuinka olen kaksi kertaa elämässäni voinut haksahtaa totaalisiin valheisiin?Miten voin olla näin idiootti?Miten voin ikinä hyväksyä itseni??
Koskaan en haaveillut muusta,kuin tavballisesta,yksinkertaisesta lapsiperhearjesta,mutta sain kaksi katastrofaalista ihmissuhdetta.Onneksi olen sentään ihanat lapset saanut.
Kaipaus miehenmalliin ja sellaiseen kokonaiseen perheeseen kuitenkin kyti.En koskaan käynyt ulkona,eikä minulla ollut omaa aikaa.Netistä löysin kuitenkin miehen,joka vaikutti äärimmäisen luotettavalta ja aikuiselta ihmiseltä.Hänen ei pitänyt käyttää alkoa,oli ahkera tekemään töitä,ei huutanut,ei riehunut.Hän oli lasteni kanssa onnellisen oloisena ja hyvin pian muutti meille.Kyselin,puhuin,kartotin paljon.Luulin olleeni tarkka,koska hinnalla millä hyvänsä en miestä perheeseemme halunnut.Hän halusi perheen kanssani ja koska meillä on jo ikää 35 ja reilu 40 aloimme toteuttaa haavetta lapsestakin.
Nyt kun olen raskaana,on mies muuttunut täysin.Hän on jäänyt pois töistä,elää kodissani rahoillani,huutaa,uhkailee,jos puhun halustani erota,käyttää viinaa,antaa tyhjiä lupauksia,painostaa seksiin.
Haluaisin erota.Itsesyytökset ovat kuitenkin hirveät.Kuinka olen kaksi kertaa elämässäni voinut haksahtaa totaalisiin valheisiin?Miten voin olla näin idiootti?Miten voin ikinä hyväksyä itseni??
Koskaan en haaveillut muusta,kuin tavballisesta,yksinkertaisesta lapsiperhearjesta,mutta sain kaksi katastrofaalista ihmissuhdetta.Onneksi olen sentään ihanat lapset saanut.